ملی پوش فوتسال بانوان از بدقولی و عدم تحقق وعده‌های فدراسیون فوتبال پس از گذشت ۶ ماه از قهرمانی در آسیا انتقاد کرد.

فرزانه توسلی در گفتگو با خبرنگار مهر، ابتدا درباره سطح کیفی رقابت‌های لیگ برتر فوتسال بانوان، گفت: تیم‌های حاضر در لیگ وضعیت بسیار خوبی دارند و سطح کیفی مسابقات بالا رفته است. ۵-۶ تیم بالای جدول شرایط بسیار خوبی دارند. پس از انحلال تیم دانشگاه آزاد ملی پوشان در سایر تیم‌ها تقسیم شدند و همین باعث افزایش سطح کیفی رقابت‌ها شد. امسال لیگ بسیار سختی پیش رو داریم.

توسلی درباره شانس قهرمانی تیم نامی نو بیان کرد: چهار تیم حاضر در پلی آف شانس قهرمانی دارند. بازی‌ها در فصل جاری بسیار به هم نزدیک هستند و اختلاف گل‌ها کم شده است. چهار تیمی که به پلی آف صعود کنند شانس قهرمانی دارند.

دروازه بان ملی پوش فوتسال بانوان در پاسخ به این سئوال که آیا پس از قهرمانی در رقابت‌های قهرمانی آسیا پاداش خود را دریافت کرده اید یا خیر؟ گفت: خیر، فعلا که خبری نیست. فدراسیون به وعده و قول‌هایش عمل نکرده و هنوز پاداش ملی پوشان پرداخت نشده است. نمی‌دانم پس از شروع اردوها بازیکنان چگونه می‌خواهند برخورد کنند. هنوز چیزی معلوم نیست. از قهرمانی در آسیا ۵-۶ ماه می‌گذرد اما هنوز خبری از پاداش‌ها نیست. هربار با فدراسیون راجع به پاداش صحبت می‌کنیم می‌گویند فدراسیون پول ندارد و هر زمان پول بیاید شما در اولویت هستید.

توسلی افزود: با وزیر ورزش نیز دیداری نداشتیم. پس از بازگشت از مسابقات ۱۰ سکه از مراسم ریاست جمهوری گرفتیم و یکی دو سکه نیز در برنامه‌های مختلفی که دعوت می‌شدیم اما از فدراسیون هنوز خبری نیست.

ملی پوش فوتسال بانوان درباره رفتن شهرزاد مظفر به کویت نیز گفت: واقعیت این است که حتی با وجود نبود اردوهای تیم ملی اما جای خالی مظفر بسیار مشخص است. مظفر سطح دانش بسیار بالایی دارد و یک وزنه سنگین در فوتسال بانوان بود که به راحتی او را از دست دادیم.

توسلی تاکید کرد: اکثر کشورها در حال سرمایه گذاری هستند. کشوری مانند کویت با به خدمت گرفتن مظفر استارت را برای تشکیل تیم باشگاهی، رقابت‌های لیگ و تیم ملی زده است. مطمئن باشید تا یکی دو سال آینده کویت به ما خواهد رسید و ما هنوز برنامه ریزی مداوم و درستی برای تیم‌های باشگاهی و ملی نداریم. تیم فوتسال بانوان هر سال قهرمان می‌شود، سپس تا زمان اعزام برای رویداد بعدی رها می‌شود.

ملی پوش فوتسال بانوان یادآور شد: نه تنها کویت بلکه سایر تیم‌ها نیز در حال برنامه ریزی هستند. در مسابقات قهرمانی آسیا تیم‌هایی مانند چین و ویتنام بسیار پیشرفت کرده بودند. از زمان المپیکی شدن فوتسال کشورها بهای بسیاری به فوتسال می‌دهند اما متاسفانه در کشور ما وضعیت چنین است.

فرزانه توسلی در پایان گفتگویش با خبرنگار مهر گفت: امیدوارم فدراسیون تیم ملی را رها نکند. سال ۲۰۱۵ پس از قهرمانی در آسیا تیم رها شد و سپس نزدیک به اعزام اردوها را تشکیل دادند. اگر می‌خواهیم در سطح اول دنیا باشیم باید از الان دیدارهای دوستانه و تدارکاتی بسیاری داشته باشیم. نگاه بلند مدت نیست، همیشه برای حضور در یک تورنمنت تیم بسته و اعزام می‌شود. نه تنها در فوتسال بلکه در فوتبال نیز نیازمند برنامه ریزی بلند مدت و مداوم هستیم. همانطور که در بخش مردان برنامه ریزی دارند در بخش بانوان نیز باید برنامه داشته باشند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.