قبل از روسیه افراد توقع یک شکست بزرگ را داشتند اما قبل از جام ملتها می گویند اینها می توانند قهرمان جام ملتها بشوند.

به گزارش سایت رسمی فدراسیون فوتبال، کارلوس کی روش، سرمربی تیم ملی فوتبال ضمن خیر مقدم به خبرنگاران گفت: بعد از جلسه ای که با رئیس فدراسیون فوتبال داشتیم، به این نتیجه رسیدیم که کادر فنی و بازیکنان هیچ صحبتی نداشته باشیم. در حال حاضر همه جریانات به پایان رسیده و از شب گذشته فعالیتهای خود را در بخش رسانه ای آغاز کرده ایم.

وی افزود: از شما بخاطر حضورتان تشکر می کنم. تمرکزمان مقابل بازی برابر  ونزئلا است. بازی برابر ونزوئلا بازی خوبی برای ما خواهد بود و به شناخت بیشتر بازیکنان کمک می کند. ضمن اينکه اين تیم پیش از این با ژاپن بازی داشته و تیم آماده ای است.

کی روش در پاسخ به سوال خبرنگاری که یکصدمین پیروزی خود را در بازی های تیم ملی به دست آورده گفت:  ۱۰۰ برد در طول مربیگری من کار بسیار سخت و دشواری بود که در تیم های و قاره های مختلف به دست آمده است. بسیار تشکر می کنم و خوشحالم و درود به ایران می فرستم که این فرصت را به من دادند تا به این ۱۰۰ پیروزی برسم. این دستاوردها نه تنها وظیفه من را سنگین تر می کند بلکه شوق و اشتیاق بیشتری برای عملکرد بهتری برای من ایجاد می کند.

وی افزود: تجارب من در چند دهه در عرصه مربیگری کمک کند تا به چالش بزرگی که موفقیت در جام ملتها است، برسیم و باعث خوشحالی مردم شویم. مطمئنم مهمترین مطلب موفقیت و دستاوردهای تیم ملی فوتبال است نه من. اما خوشحالم که این موفقیت ها به دست آمده است. روز گذشته احسان حاج صفی در ۲۸ سالگی یکصدمین بازی تیم ملی خود را پشت سر گذاشته و این آمار بسیار فوق العاده ای برای یک بازیکن جوان است. مهمترین دستاورد من در این ۸ ساله ایجاد نسلی است که دیگر بر پايه و متکی بر بازیکنان نیست. زمان بود که بازیکنانی مانند هادی عقیلی، رحمتی و جواد نکونام اگر نبودند تمام مردم مضطرب می شدند، اما اکنون شرایط به گونه ای شده است که بازیکنان جوان می توانند به خوبی در تيم ملی با عملکرد بالا بازی کنند. در حال حاضر بازیکنان زيادی در پستهای مختلف و در بخش های مختلف تيم ملی داريم و من برای انتخاب بازیکن برای يک پست دچار تفکر زياد می شوم. در بازی با ترینینداد و توباگو  بازیکنانی همچون سامان قدوس، سعید عزت الهی ، مرتضی پور علی گنجی، علیرضا جهانبخش نبودند و یکسری بر روی نیمکت بودند، اما بازی خوبی را از خود به نمایش گذاشتیم.

وی در ادامه بیان کرد: اکثر شما دوستان در اصحاب رسانه می دانید یکسری مزاحمت هایی در کنار تیم ملی فوتبال وجود دارد که دوست ندارند موفقیت تیم ملی را شاهد باشند. جبهه های فکری خاصی وجود دارد و اکثریت رسانه ها و دوستان ما که از تیم ملی حمایت کردند این واقعیت را می دانند و پس از ۸ سال ما همدیگر را به خوبی می شناسیم. همه می دانند افراد چه کاره هستند و مهمترین مطلب این است که چه کسی به این افراد کوچک که برخی اوقات اقدام به سر و صدا می کنند، اهمیت می دهد.

وی گفت: مطلب مهم تعهد بازیکنان این تیم است که برای تیم ملی فوتبال به خوبی بازی می کنند. من از شما خبرنگاران می پرسم که آیا از بازی خوب تیم ملی برابر توباگو لذت بردید؟ حتی قبل از جام جهانی یکسری از افراد و دوستان من گفتند که باید مراقب باشید و شاید شکست سختی بخورید. یکسری از کادر از دشواری کار در جام جهانی ترسیدند. اما همه عملکرد تیم  ملی را در جام جهانی دیدید  و ۷۰ میلیون جشن گرفتند.

کی روش گفت: آنها با فکر و پیش زمینه خاص خود می ایند و سر و صدا می کنند اما ما به فوتبال خود می پردازیم و بازی می کنیم. آنها قصد دارند اتحاد و همبستگی تیم ما را از بین ببرند اما برابر ترینیداد و توباگو چه اتفاقی رخ داد؟ باعث شد یکی از بهترین بازی های خود را انجام دهیم. 

وی بیان کرد: امروز کاری را انجام خواهم دادکه در زندگی هیچ وقت فکر نمی کردم. هیچ وقت حتی تصور نمی کردم که در این موقعیت قرار بگیرم. به جایی برسم و اینجا در بین شما حضور داشته باشم و از افرادی که در این چند سال سر و صدا کرده و باعث شدند تا تیم به حاشیه برود، از آنها تشکر می کنم. ولی از صمیم قلب از آنها تشکر می کنم؛ چرا که اگر به خاطر آنها نبود امروز با این اقتدار ، همبستگی و اتحاد نمی توانستیم کار خود را انجام بدهیم. خاضعانه و در کمال فروتنی در حضور شما از آنها تشکر می کنم. چرا اکه اگر آنها نبودند ما تا این حد متحد و با همبستگی در کنار هم نبودیم.

کی روش در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگاری که پرسید چه مشکلاتی بوده که باعث شده بین تیم ملی و رسانه ها و مردم فاصله ایجاد شود و آیا این مشکل به رسانه ها باز می گردد، آنهم در این زمانی که همه دوست دارند که در کنار تیم ملی باشند و در نهایت ختم به موفقیت تیم ملی در جام ملتها شود، گفت: من مطمئن هستم که مدیر رسانه ای تیم در طول ۷ روز گذشته گفته است که چرا کادر فنی، مربیان و بازیکنان هیچ گونه صحبتی انجام ندادند چون نمی خواستیم سوء برداشت و سوء تفاهمی ایجاد شود. اگر این پیام به خوبی منتقل نشده دوباره به شما می گویم که در طول ۷ روز گذشته با مسئله حساس و مهمی رو به رو بودیم که برای فوتبال ایران می توانست و می تواند حساسیستی را در بر گیرد که حتی باشگاههای پرسپولیس، استقلال و باشگاههایی که در لیگ قهرمانان حضور دارند را دچار مشکل کرده و احتمال محرومیت و یا مشکلاتی در بحث اجتماع بوجود بیاورد. بعد از بحث عمیق در این باره به این نتیجه رسیدیم که با ذهن باز و هوشیار عمل کنیم و خودمان را مقابل سوال ها قرار ندهیم. وظیفه شما این است که سوال بپرسید و مطمئن بودیم که برخی از رسانه ها از ما می پرسیدند که چه احساسی درباره این موضوع داریم. یک سوء برداشت در رابطه با این مسئله می تواند عواقب سختی داشته باشد بر همین اساس تصمیم عاقلانه این بود که صحبتی نکنیم. هیچ مشکلی بین رسانه ها و ما وجود نداشته و ما با هم دوست هستیم. به این نتیجه رسیدیم که این مسئله از بعد فرهنگی و اجتماعی بسیار حساس است. تک تک کلمات می توانست برای رئیس، وزیر ورزش و حتی فوتبال ایران مشکلاتی ایجاد کند به همین خاطر تلاش کردیم که صحبتی نکنیم. این تنها دلیل و مسئله ای بود که صحبت نکنیم و دور شویم از سوالات مختلف.

وی گفت: مطمئنا وقتی متوجه شویدکه مشکل حل شده خیلی راحت است درباره آن صحبت کنیم اما ۷ روز گذشته این گونه نبود. اطلاعاتی که اکنون به دست آوردید را اگر ۷ روز پیش داشتید، چه می گفتید؟ ۳۷ سال تجربه مربیگری دارم. فکر می کنم که بازیکنان، کادر فنی و مربیان باید از مسائل سیاسی دور باشند. اگر باعث هر گونه سوء برداشت شدیم، عذرخواهی می کنم. همیشه من و حسینی با نزدیک شدن شما دوستان در تمرینات دائما عذرخواهی کردیم شاید از نظر شما دوستان کار درستی نبود اما فکر می کنم کار درستی را انجام دادیم.

وی در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگاری که چرا در دیدار پرسپولیس و کاشیما حضور نداشت و طرفداران این تیم دوست دارند که سرمربی تیم رابطه نزدیکی با تیم پرسپولیس داشته باشد، گفت: سوال دقیق و خوبی بود. فکر می کنم در زندگی خیلی راحت است که قسمت های مختلف را با مردم تلفیق کنید یا اشتباه بگیرید. اگر شخصی در گذشته برای پرسپولیس بازی کرده اند مطمئنا نظر آنها نظر کل هوادران پرسپولیس نبوده یا وقتی مربی تیم ملی تفکری دارد، بدون شک این تفکر یا برنامه برای کل سالهای تیم ملی نخواهد بود. وقتی اعلام می کنید بین تیم ملی و پرسپولیس فاصله وجود دارد این یک مطلب کاملا اشتباه و برداشت اشتباه است. اگر شما به من بگوید یک سوء تفاهم بین یکی دو نفر که در گذشته در پرسپولیس بوده و یا اکنون فعالیت دارند یا در تیم ملی در گذشته حضور داشته و اکنون فعالیت می کنند و اختلاف نظر دارند، قابل قبول است. اما این حق را به یک شخص که من پرسپولیسی هستم و یا من تیم ملی هستم، این یک تفکر کاملا اشتباه است. مطلب اولی که من باید تصحیح کنم این است که ما بخاطر این باشگاه بزرگ و دستاوردهای بزرگش تقدیر می کنیم. این فاصله به هیچ عنوان وجود ندارد. اما در آخر اگر من با کسی موافق نیستم و فردی با من موافق نیست یک اختلاف نظر است. فقط اگر ما زمانی که داریم درباره سازمان و یا نهاد خود صحبت می کنیم به یکدیگر احترام بگذاریم، مشکل خاصی وجود ندارد. اما این واقعیت که نماینده بنفیکا و منچستر یونایتد باشید و دروغ بگوید مطلب درستی نیست و این حق را به شما نمیدهم که مطالب دروغی را بگوید و اذهان عمومی را  مشوش کنید. وقتی نماینده منچستر هستید مسئولیت دارید. شما باید به اعتبار و وجاهت باشگاه بزرگ فکر کنید و اعتبارش را نگاه دارید. شما نباید از قدرتی که باشگاه دارد برای سوء استفاده از افراد و ظلم به افراد استفاده کنید و دقیقا باید بر عکس باشد. به جایی رسیده ایم که برخی افراد به خاطر نقطه نظرات و تفکراتشان، صحبتهای دروغی را می زنند و افرادی دیگری که مورد ظلم قرار گرفتند متهم می شوند.

کی روش اضافه کرد: به عنوان مثال من در قبال شما و رسانه شما دروغ می گویم و تهمت نادرستی می زنم. اگر شما از خودت دفاع کنی و من بگویم شما حق دفاع از خودت را نداری چه اتفاقی رخ می دهد؟ مطلب بسیار شفاف و واضح است. شما و اکثریت افراد این را می دانند که ما مدرک داریم که این موضوع درست است که برخی افراد خاص هستند ( تاکید می کنم من راجع به باشگاه پرسپولیس و یا باشگاه منچستر یونایتد صحبت نمی کنم) مشخصا درباره افرادی صحبت می کنم که دروغ گفتند و سعی دارند هواداران پرسپولیس را بر علیه تیم ملی در بیاورند و داستان دقیقا همین است. اگر موضوع را با جزئیات کامل می خواهید یکی از کمک مربیان ما در طول بازی، ایشان دوست و هم تیمی زیکو بودند و در سالیان متمادی در کنار هم بودند. از دور ایشان را دیده و برای زیکو دست تکان داده و شخصی این تهمت ها را زده و از رسانه های داخلی و حتی خارجی استفاده کرده و مطالب دروغی را اعلام کرده است که مربی تیم ملی برای کاشیما جشن گرفته است.

وی گفت: متاسفانه تلویزیون ایران قبل از این که این موضوع را پخش کند، با ما چک نکرده است اما شبکه بی بی سی عذرخواهی رسمی خود را اعلام کرده است و فرصت را به من خواهند داد که در این شبکه درباره دروغی که مسعودی مطرح کرده است، پاسخ دهم. واقعیت مطلب را بگویم اگر می خواهیم احترام به روزنامه ها را داشته باشیم و با صداقت کامل با یکدیگر صحبت کنیم ، هیچ وقت در طول چند سال گذشته ، هیچ وقت یکی از اصحاب رسانه به من تماس و یا ارتباطی نگرفت که فلان بازیکن را برای تیم ملی در نظر بگیر و من به این مسئله خیلی احترام می گذارم و از آن تقدیر می کنم. اما از آن طرف مطئمن هستم از کسی نخواستم برای من مطلبی بنویسد. من احتیاجی ندارم که خودم را تبلیغ کنم و یک جنگجو را با یک فرد غرغرو مقایسه کنم.

کی روش ادامه داد: می دانید چرا به من می گویم که همیشه گلایه می کند؟ محسن معتمد کیا و امیر حسین حسینی به عنوان شاهد حضور دارند که از همکاران شما هستند.  از روز اول برای حق و حقوق اصحاب رسانه جنگیدم. همیشه جنگیدم که شما آقایان بتوانید کارتان را مستقل انجام دهید. بگذارید یک سوال صادقانه از شما بپرسم. لطفا به من پاسخ دهید. ایران در قطر طی دو روز آینده با ونزوئلا بازی می کند. چند نفر از شما خبرنگاران با تیم ملی همراه خواهید بود؟ هیچ کس... که در پاسخ به وی خبرنگاری اعلام کرد در ایران این وظیفه فدراسیون است که خبرنگاران هماهنگ کند. که کی روش در این باره اعلام کرد: نه در تمامی کشورهای مختلف، برای حفظ استقلال رسانه ها، فدراسیون و یا باشگاهی نمی تواند هزینه سفر یا هزینه تغذیه خبرنگاران را بدهد. اما من جنگجو هستم بخاطر اینکه در پشت پرده جنگیدم . شما وقتی درباره فاصله ای که بین تیم ملی و مردم اعلام می کنید که رخ داده است، این فاصله وقتی ۷ روز صحبت می کنیم، ایجاد نشده و از آنجایی شروع شده که در ۸ سال گذشته رسانه های ایرانی حمایت لازمه را نداشته اند تا بخواهند از تیم ملی فوتبال حمایت کنند. اما با دانستن این مطلب، کارلوس کی روش همیشه در پشت پرده برای شما جنگیده است. برای اینکه رسانه ها را نزدیک مردم نگه دارد. 

وی ادامه داد: بله من دائما در زمان کفاشیان گلایه می کردم که رسانه ها را به برزیل ببریم، که رسانه ها را به استرالیا ببریم، زمان خودم را برای نهار خوردن با شما دوستان سپری نمی کنم. من می جنگم که شما در تورنمنت های مهم در کنار تیم ملی حضور داشته باشید. من آدم رو راستی هستم.کاری که کارلوس کی روش تلاش می کند تا انجام دهد، این است که وقتی یک جلسه تمرین در استادیوم آزادی انجام می دهیم، تلاش کند، استاندارد حرفه ای و بین المللی فوتبال را پیاده کند. نظم و انضباط لازم، سازماندهی مناسب، بخاطر اینکه اگر برخی دوستان در جام جهانی برزیل یا روسیه می روند و با فیفا و یا مسئول بر گزاری مسابقات به مشکل می خورند چون قانون را نمی دانند.

وی گفت: بگذارید اتفاقی که بعد از بازی با ترینیداد و توباگو رخ داد را مطرح کنم. اگر یک خبرنگار بعد از یک بازی قوانین را زیر پا بگذارد و بخواهد نزدیک محل زمین حضور داشته باشد، چه اتفاقی رخ می دهد؟ که خبرنگاران در پاسخ گفتند کارت مسابقاتش از وی گرفته می شود. اما در اين مسابقه چه اتفاقی رخ داد؟ یک خبرنگار از محل خاص رد می شود و درست پشت دروازه ایران می ایستد و به مدت یک ساعت مزاحم کادر فنی تیم ملی می شود. اگر در فیفا بود بدون شک آی دی کارت وی گرفته می شد. اینجا چه اتفاقی رخ می دهد؟ هیچ. و در نهایت ما ادم بد داستان می شویم.

در ادامه سردبیر يکی از روزنامه ها با بیان سوالی گفت که بعد از ۸ سال این فرصت را دارم که در کنفرانس مطبوعاتی حضور داشته باشم که کی روش گفت: بسیار خوشحالم که شما به عنوان سر دبیرروزنامه گل امروز در اینجا حضور دارید و در کنار ما هستید. خوشحالم که این فرصت را داریم که چشم در چشم با یکدیگر صحبت می کنیم. شما چند مطلب اعلام کردید که من خودم را نزدیک تر به افرادی که همسو و نزدیک من هستند قرار داده ام و یا کسانی که حامیان من هستند و من از افراد دیگر فاصله زیادی دارم. در خصوص این مطلب شما، من پاسخگو نخواهم بود و دوستان اینجا هستند و پاسخگوی شما خواهند بود. اکثر رسانه ها و خبرنگارانی که بیش از ۸ سال است با ما هستند، می دانند من چگونه رفتار می کنم. من از یک فرهنگ و فضایی آمده ام که یاد گرفتم و اموزش دیدم که با همه خبرنگاران به طور یکسان برخورد کنم. از جهانی می آیم که رابطه یک مربی و رسانه با یکدیگر باید بر اساس صداقت، شرافت و احترام متقابل باشد. شما مطلبی را گفتید که احتمالا نشانگر این موضوع است که من فاصله بیشتری از روزنامه گل دارم. چرا؟ این مطلب صحیح است. ولی بیاییم راجع به چرایی این مطلب مقابل همکاران شما صحبت کنیم. بخاطر اینکه از جهانی که من می آیم این وظیفه روزنامه است که قبل از انتشار هر مطلبی باید اصالت آن مطلب را چک کند. این موضوع در پرتغال، انگلیس و امریکا وجود دارد و صحت دارد. این اقدامی است که روزنامه گل از ابتدا و شما به عنوان سردبیر آن را انجام ندادید. شما اگر داستانی داشتید، آن را منتشر کردید. اما در جهان من این اتفاق رخ نمی دهد. شما میبایست چک کنید که یک موضوع آیا اصالت و صحت انتشار دارد و يا خیر. در کمال احترام شما هیچ وقت این فرصت را به من ندادید، نمی خواهم به شما بگویم این قضیه صحت دارد یا خیر؟ و حتی فرصت پاسخگویی به مطالبی را که شما منتشر کردید را به من ندادید. هیچ وقت اين کار را نکردید. در نتیجه من قضاوت در مورد معیارهایی که شما گفتید را در دستان همکاران شما می گذارم. به همين خاطر اين احترام تاکنون جاری نشده چون شما  به من احترام نگذاشتید. پس چرا من باید موظف باشم به احترام بگذارم. شما مطلبی دیگر درباره نزدیکی من به بی بی سی اعلام کرده اید که باید بگویم این امر کاملا نادرست است. شما ادله ای در این باره ندارید. من با رسانه های ایرانی کار می کنم، با رسانه های پرتغالی کار می کنم و فرانس پرس، فرانس فوتبال و ... . و همه برای من یکسان هستند. حرفه ای و مستقل. یکی از مطالبی که برخی از افراد را ناراحت میکند و افرادی که غالبا با رسانه شما صحبت می کنند این هست که از زمانی که من در تیم ملی فوتبال حضور دارم ، اجازه دخالت درباره انتخاب یا بازی کردن بازیکنانم را به افراد نمی دهم. من همیشه مدافع ارزش های کاری و اخلاقی هستم. روزنامه شما یکی از روزنامه هایی است که مخالف این تصمیم من بود که میخواستم جلوی برخی از بازیکنان را بگیریم که کارت اعتباری و یا حضور همیشگی در تیم ملی داشته باشند. سوء تفاهم نشود من به نظر و کارهای شما احترام می گذارم. ولی مطمئنا اگر ما به یک ارزش و یک اصول پایبند نباشیم نمی توانیم تفاهم داشته باشیم.

کی روش در ادامه بیان کرد: سوء تفاهم نشود، شما این حق را دارید که هر کاری دوست دارید انجام دهید و هر مطلبی که می خواهید را بگویید یا انجام دهید. من شما را انسان یا فرد بدی نمی دانم اما ما نقطه نظر متفاوتی داریم. اگر من نظرم با نظر شما متفاوت است، چرا شما به من احترام نمی گذارید؟ من هم تنها تفاوتم این است که نظرم با شما فرق می کند. ما این حق را داریم که در مسیرهای مختلفی حرکت کنیم و انتقاد شما را پذیرا هستم. وقتی درست باشد به شخص من کمک می کند که فرد بهتری باشم ولی من را مجبور نکنید که در شرایطی قرار بگیرم که شما من را مجبور کنید که نتوانم پاسخ شما را بدهم و این درست نیست. امیدوارم به تمامی سوال های شما پاسخ داده باشم. بخاطر اینکه قبلا در رابطه با این مطلب صحبت کرده ام. برای ما این مطلب جا نیفتاده در طول یک ساعت و یا یک هفته ، این پیام را منتشر می کنیم که عذر می خواهیم و سکوت کرده ایم. ولی پشت دروازه ای که تمرین می کنیم، کمک مربی دروازبان ما سه بار عذرخواهی می کند که نمیخواهد صحبت کند و حتی با دانستن این مطلب، آن خبرنگار از موانع رد میشود، سوء استفاده می کند و شروع می کند به فیلم گرفتن تا یک شرایط نادرست را نشان دهد آن هم بعد از یک ساعت تنشی که ایجاد کرده است. چرا شما اصرار دارید کسانی که بارها مورد هجمه قرار گرفته اند، ظالم هستند. اوسیانو کروز، کاپیتان سابق تیم ملی پرتغال، یک سابقه بسیار بالای بین المللی دارد. یک رزومه و رفتار بسیار پاک و درستی در طول  مدت حضورش در  تیم ملی فوتبال پرتغال داشته است. چند ماه پیش درون فدراسیون با یک صحبت نژاد پرستانه به ایشان بی احترامی شد. در طول این مدت متاسفانه صحبتهای نژاد پرستانه بر علیه ایشان شد و بخاطر اینکه ایشان پرتغالی هستند ، صحبتهایی مطرح شده است. با توجه به اینکه به مسائل احترام می گذارم تمام موارد را به کمیته انضباطی و اخلاق منعکس کرده ام. این شکایت ها به صورت فایل نزد کمیته انضباطی و اخلاق گذاشته شده است اما پاسخی به ما ارائه نشده است. چرا ما را قضاوت می کنید در صورتی که از کل موضوع اطلاعی ندارید.

سرمربی تیم ملی فوتبال ادامه داد: یکی از اهالی فدراسیون در چند وقت اخیر که در تیم ملی دیگری کار می کند صحبت نادرستی را مطرح کرد و آن این بود که در چند وقت اخیر نتوانستند و اجازه به آنها داده نشده که از امکانات موجود استفاده کند و این در حالی است که اسناد آن وجود دارد که امکانات در اختیار تیم های ملی قرار گرفته است. اما اوسیانو و لوپز را قضاوت می کنند. بیایید این دو فرد را فراموش کنیم. آیا شما از خود من هیچ وقت سوال کرده اید که چرا هیچ وقت برای بازیهای لیگ به استادیوم نمی روم؟. در حالی که من در گذشته همیشه به استادیوم می رفتم اما هیچ وقت نپرسیدید اما انتقاد کردید. شاید این شجاعت وجود نداشته باشد که این سوال را بکنید شاید از جواب آن راضی نباشید. اما ماجرا این است که برای تماشای بازی یکی از تیم های بزرگ باشگاهی در استادیوم حاضر شدم و چند تن از لیدرها قصد داشتند من را مورد ضرب و شتم قرار بدهند و به من توهين کنند و عوامل امنیتی آن باشگاه فقط می خندیدند و من يک شکایت در مورد اين موضوع تنظيم کردم اما چه اتفاقی افتاد؟ هیچ. چرا؟ من دليل آن را نمی دانم و اگر بخواهيد بدانيد چرا من در بازی فینال حضور نداشتم به اين خاطر نبود که اين بازی سایپا، پیکان و ... بود اصلا ربطی به اين مساله نداشت. من به هیچ وقت به عنوان ميهمان و برای نمایش دادن خودم به ورزشگاه نمی روم و مابین سایر افراد بزرگ بنشینم. من فقط برای ديدن بازیکنان به ورزشگاه میروم. ولی من همیشه با احترام به ورزشگاه می روم و در صورتی که امنیت من به صورت کامل تامین شود و دقیقا همان افرادی که شما الان نماينده آنها هستید از سوی آنها امده بودند که من را بزنند. 

وی در ادامه گفت: دستاوردهای ما در جام های جهانی روسیه و برزیل، بیش از ۴ سال تيم اول آسیا و يک بوجود آوردن نسبی که برای ده سال آينده ايران کافی است همه هيچ وقت شما در اين روزنامه هيچ مطلب مثبتی را در من ندیدید. هيچ وقت مطلبی مثبت از سوی روزنامه شما نیامد.

کی روش در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگاری ديگری در مورد آينده تيم ملی و برنامه های آن و حضورش در تیم ملی پس از جام ملتها گفت: بگذارید برخی از افراد راحت باشند. بعد از جام ملتها دیگر چیزی وجود ندارد. آرامش داشته باشند و دیگر مشکلی نخواهد بود. دیگر نمی بایست نگران حضور من باشید.( با خنده) این دقیقا همان جایی است که شاید رابطه ما کار نکند. بیایید درباره شرایط صحبت کنیم. آیا شخصی در این اتاق هست که بخواهد این مطلب را به خاطر شرایط دشواری که در کشور به خاطر تحریم های ظالمانه وجود دارد، بخواهد جو را نادیده بگیرد؟ همه به هر نوعی دارند با این موضوع دست و پنجه نرم می کنند و این موضوع دقیقا در خصوص فوتبال نیز صدق می کند. فدراسیون فوتبال و تیم ملی با مشکلاتی مواجه است. این مطلب با برنامه های ما در طول آماده سازی یک تضاد و مشکلاتی را ایجاد کرده است. همیشه با تیم هایی که می خواهیم نمی توانیم بازی کنیم. اردوهایی که می خواهیم را نمی توانيم برگزار کنیم. ولی چیزی که شما می دانید و مطمئن باشید این است که ما می جنگیم تا تیمی را پیدا کنیم و با آنها بازی کنیم.

وی ادامه داد: امروز که ۱۸ نوامبر است هنوز برنامه اردوی نهایی را انتخاب نکرده ایم و نمی دانیم که برنامه A را انتخاب کنیم یا Bرا. امیدوار هستیم تا ۴۸ ساعت آینده تصمیم نهایی را بگیریم که در قطر اردو برگزار خواهیم کرد یا امارات. مطلب اصلی که هنوز برای ما باقی مانده این است که تیم های نهایی برای مسابقه دوستانه را انتخاب نکرده ایم و تیم هایی که با آنها مذاکره کرده ایم یا برنامه خود را نهایی کرده اند یا علاقه ای به مسابقه ندارند. اگر حریفان مناسب پیدا کنیم اردویمان را در قطر برگزار می کنیم و یا اینکه به امارات سفر خواهیم کرد. شاید بپرسید چرا انقدر دیر این تصمیم را گرفته اید؟ برای همان دلیلی که شما خبرنگاران به قطر نمی آیید. بخاطر اینکه بودجه ما در زمان لازم نمی رسد. منابع مالی را نداریم. مطمئنا بدون بودجه لازم نمی توانیم تصمیم بگیریم. دقیقا به همان دلیل که شما خبرنگاران به قطر نمی آیید. امیدوار هستیم بعد از بازی برابر ونزئلا به شما بگوییم که برای اردوی نهایی به قطر خواهیم رفت یا امارات.

کی روش در ادامه در  پاسخ به سوال خبرنگاری که پرسید چرا تماشاگران زیادی به استادیوم برای دیدار ایران و ترینیداد و توباگو نیامده بودند، بیان کرد: واقعیت این است که تلاش کردیم بازی را در زمان مناسبی بگذاریم که مردم به استادیوم بیایند. اما این مقدور نبود و تیم توباگو بلافاصله بعد از بازی باید به کشورش باز می گشت. موضوع دوم بارش باران بود اما مسئله مهم این است که طبق اطلاعات رسمی که ما دریافت کردیم، از طریق تلویزیون جمهوری اسلامی ایران ۱۲ میلیون نفر این بازی را تماشا کردند. ضمن اینکه این دیدار، بازی دوستانه بود. اما از افرادی که به ورزشگاه آمدند تشکر می کنم. اما نباید فراموش کنیم که بعد از جام جهانی روسیه و بعد از زمان های کلیدی تیم ملی، در ۸ سال گذشته که من اینجا بودم، دوست داشته باشید یا خیر تنها زمانی که بیش از ۶۰ میلیون نفر در خیابانها دیدم که مشغول به خوشحالی و پایکوبی بودند بعد از موفقیت تیم ملی و صعود به جام جهانی برزیل بود. وقتی که این جمعیت به خیابانها می آیند و ابراز خوشحالی می کنند، ما نیز خوشحال می شویم بخاطر اینکه ما برای آنها بازی می کنیم.وقتی مردم و هواداران خوشحال هستند، ما نیز خوشحالیم.

وی در ادامه در جواب سوال خبرنگاری دیگری که اعلام کرد آیا برای جنگ آمده اید یا صلح گفت: زمانی که شما از من تعریف کنید من مغرور نمی شوم و این صحبت ها را مسئولیت تلقی می کنم تا بهتر شوم و نگذارم شما سرشکسته شوید. وقتی انتقاد می کنید سعی می کنم بهتر شوم. زمانی که انتقاد می کنید حق دارید. هیچکسی کامل نیست. همه ما دچار اشتباهاتی هستیم مخصوصا در لحظات خاص و این شما هستید که به من کمک میکنید تا تصمیم مناسبی بگیرم. این جزئی از زندگی است و هیچ اشکالی هم ندارد. جهان برای افراد عاقل فقط نیست جهان متعلق به افرادی است که مطالب عاقلانه را بگیرند و تصمیمات درستی بگیرند و با انگیزه کار کنند. یک مطلب را به طور شفاف می خواهم بگویم که چرا برخی از جنگ ها را در آن شرکت می کنم. بعد از شرایطی که بعد از بای ترینیداد و توباگو رخ داد، در درجه اول این اتفاق غیر ممکن است که در جای دیگری رخ دهد. چون هیچ کسی از اصحاب رسانه نمی تواند وارد زمین شود. من به عنوان یک فرمانده وقتی حس می کنم مطلبی خطوط قرمز را رد می کند و به عملکرد تیمی بازیکنان من لطمه می زند، عکس العمل نشان می دهم. جهانی که من از آن می آیم و تفکری که دارم، اگر انگشت و دست به یکی از بازیکنان من بزنید، انگار من را زده اید.اگر به کادر و دستیاران من دست بزنید، به من دست زده اید.

وی گفت: تفاوت قبل از جام جهانی روسیه و جام ملتهای آسیا این است قبل از روسیه افراد توقع یک شکست بزرگ در جام جهانی را داشتند اکثرا توقعشان این بود که اخر خط کی روش است و در جام جهانی می بازند و تمام می شود.تفاوتش برای جام ملتها چیست؟الان دارند می گویند اینها می توانند قهرمان جام ملتها بشوند و این اذهان برخی از افراد را تغییر داده است. ما همان مسیرمان را ادامه می دهیم اما با یک تفاوت. وقتی شما با یکی از بازیکنان یا اعضای تیم من را تحت تاثیر قرار بدهید ما عکس العمل نشان می دهیم. واقعیت این مطلب این است که هدف اوسیانو کروز و لوپز نیستند. هدف من هستم. من هیچ وقت نگفتم رفتاری که در ورزشگاه اتفاق افتاد درست است. همه شما دوستان رسانه ای تصمیم بازیکنان و مربیان که سکوت بود را می دانستید و به آن احترام گذاشتید. اما آن یک شخص سعی می کند تحریک کند و این اتفاقی است که در بیش از یک سال گذشته در حال پیگیری و اجرا است. چه چیزی پشت پرده این فرد را تحریک کرده که این کار را انجام دهد. ما پشت پرده اجرای این تصمیم را به خوبی می دانیم. شما شاید بگویید از طریق قوانین بین المللی اوسیانو جریمه نقدی می شود اما نکته اصلی اینجاست که چه کسی با این خبرنگار برخورد می کند. من نمونه های دیگری هم سراغ دارم که فقط یک هدف دارند که من را عصبی کنند که من استعفا بدهم و بروم. دو گزینه دارم که این کار را انجام بدهم و آنها را خوشحال کنم و یا اگر کسی تلاش کند درب بزند و مشکلی ایجاد کند، آدمی نیستم که که روی خود را برگردانم. قبول دارم که شاید کار درستی نباشد. بخاطر اینکه اگر سر برگردانم، نشان می دهم که فرمانده درستی نیسم. دنبال شر نمی گردم. یک جمله معروف است که می گوید اگر دنبال شر می گردی آدم بدی را انتخاب کرده اید.آیا من باید افرادیکه  من را از قصد تحریک می کنند که عصبی بشم را خوشحال کنم یا آیا باید به آن ۶۵ میلیون نفری که از خانه بیرون آمده و پایکوبی کرده اند برای موفقیت تیم ملی، وفادار باشم؟

کی روش در پایان گفت: آیا به آن ۴ نفری که من را عصبی می کنند توجه کنم یا باید  به بازیکنانم که اعتقاد داریم می توانیم به یک موفقیت بزرگ برسیم، پایبند باشم؟ شاید شما بگویید که من احمق هستم که انتخاب کرده ام اینجا باشم و باید به شما بگویم من اینجا هستم و سنگر را رها نمی کنم. من آدم جنگنجویی هستم و یک دلیل دیگر هم دارم. خانواده من از من پرسیده اند که اینجا چه کار می کنی. من به جایی رسیده ام که می دانم چه باید بگویم. بخاطر اینکه دوستان، خانواده و فرزندانم را در این چند ساله فدا کرده ام. به جایی رسیده ام که بخاطر اینکه یک مربی خارجی هستم، این اشخاص این حق را دارند که به من مشت بزنند و فقط باید تشکر کنم و بگویم یکبار دیگر بزنید. من ۸ سال است که اینجا هستم. این آن طریقی نیست که در این کشور فکر می کنند. برخی از افراد که سر و صدایی می کنند، آنها نماینده ۷۰ میلیون ملت بزرگ ایران نیستند. نماینده افرادی که از موفقیت تیم ملی پایکوبی کردند، نیستند. من به شما قول می دهم اولین روزی که در خیابان قدم بزنم و اولین شخصی که به من بگوید ما تو را دوست نداریم، ایران را رها می کنم و می روم. اما بخاطر چند نفر اين کار را نمی کنم. ایران و پرتغال و همه جای دنیا همینطور است. ممکن است فردی با کارهایی که من می کنم موافق نباشد. این درست است و تنها بخاطر اینکه نظر مخالف من را می گوید نباید بگویم وجود ندارد. ایشان نقطه نظری دارد که من باید به آن احترام بگذارم و همینطور بالعکس.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۳۴ )