بازیکن تیم ملی فوتسال کشورمان گفت: با وضعیت کنونی، تا چند سال دیگر قهرمانی در آسیا هم تبدیل به یک رویا خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم،‌ احمد اسماعیل‌پور، بازیکن تیم ملی فوتسال کشورمان و سومین بازیکن برتر جهان در جام جهانی ۲۰۱۶ کلمبیا، پس از چندین فصل حضور در تیم گیتی‌پسند اصفهان،‌ امسال به تیم چین دائو در لیگ برتر کشور چین پیوست.

اسماعیل‌پور که به همراه چندین ملی‌پوش دیگر تیم ملی به لیگ چین رفته است،‌ در گفت‌و‌گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم صحبت‌هایی را در خصوص حضورش در لیگ چین، امکانات این کشور، بحث لغو بازی‌های تیم ملی و پاداش‌های پرداخت نشده انجام داده است که در زیر می‌خوانید:

تسنیم: شرایطت در تیم چینی چطور است؟

خدا را شکر شرایطم خوب است،‌ سه بازی در لیگ چین انجام داده‌ایم و ما دو برد و یک شکست در این سه هفته داشته‌ایم که تنها باخت‌مان هم در لحظات پایانی مقابل قهرمان فصل گذشته چین بود. خدا را شکر الان شرایط بد نیست و باید ببینیم در آینده چطور خواهد شد.

تسنیم: لیگ چین را در چه سطحی می‌بینی؟

من چند سال است لیگ چین را دنبال می‌کنم. این لیگ نسبت به سال‌های قبل پیشرفت چشمگیری کرده‌ و امسال مربی‌ها و بازیکنان خارجی زیادی به چین آمده‌اند و سطح لیگ این کشور هم بالا رفته است و به نظرم لیگ جذابی دارند.

تسنیم: قطعاً تو و چند ملی‌پوش دیگر مانند علی اصغر حسن‌زاده و فرهاد توکلی به دلیل مسائل مالی به لیگ چین رفتید، آیا تفاوت قراردادت در چین با ایران ارزش این کار را داشت؟

مطمئناً همین‌طور است و تفاوت مالی به حدی زیاد بوده که ما به لیگ چین آمده‌ایم. درست است کیفیت لیگ ایران بالاتر از چین است، اما به نظرم در ایران شأن و شخصیتی که باید به بازیکنان بدهند را قائل نمی‌شوند و قراردادهای ما در چند گذشته در لیگ ایران ثابت مانده بود. فکر می‌کنم با این وضع دلار هر کسی دیگری هم به جای ما باشد لیگ چین را انتخاب می‌کند و من هم همین تصمیم را گرفتم.

تسنیم: پس با این شرایط فعلاً قصد بازگشت به ایران را نداری.

نه، فعلاً تا این شرایط بر فوتسال حاکم است تا جایی که می‌توانم با این وضع اقتصادی در خارج از کشور بازی می‌کنم تا اینکه تغییر و تحولی در فوتسال ما ایجاد شود.

تسنیم: بالا رفتن دلار هم به نفع شماست!

ما دوست نداریم دلار بالا برود، اما در هر صورت به نفع‌مان است و قراردادمان بیشتر می‌شود.

تسنیم: وضعیت چین به لحاظ سخت‌افزاری و امکانات چطور است؟

به لحاظ زیرساختی از همه لحاظ از ایران بالاتر هستند. فقط می‌ماند بحث ژنتیکی و استعدادی که آن هم مطمئناً در چند سال آینده با آوردن بازیکنان و مربیان «تاپ» جهانی، می‌توانند سطح‌شان را بالا ببرند و در سطح آسیا حرفی برای گفتن داشته باشند.

تسنیم: زندگی در چین چطور است، آیا با بازیکنان دیگر ایرانی که در این کشور حضور دارند ارتباط داری؟

زندگی کردن نسبت به ایران سخت‌تر است، اما خدا را شکر من و فرهاد توکلی اینجا با هم هستیم و مشکلی بابت غذا هم نداریم. به طور کلی اگر بخواهم بگویم، زندگی اینجا کمی سخت است، اما در هر صورت با بچه‌هایی که در شهرهای دیگر حضور دارند در ارتباطیم و برخی روزها همدیگر را می‌بینیم.

تسنیم: برویم سراغ تیم ملی، بازی با برزیل و تورنمنت قزاقستان لغو شد، الان هم قرار است به تورنمنت اسلواکی اعزام شوید. قطعاً برای تیم ایران که سوم جهان است لغو بازی با برزیل خوب نبود.

این اتفاق خیلی بدی بود، چون برزیل تیم بزرگی است و همه آرزو دارند با این تیم بازی کنند. بعد از پیروزی ما مقابل این تیم در جام جهانی، آنها خیلی مشتاق بودند که دوباره با ما بازی کنند. به نظرم این اتفاق شخصیت تیم ایران را نه تنها مقابل برزیل، بلکه مقابل تمام جهان زیر سؤال برد. حتی مارکوس سرمربی پیشین برزیل هم که در چین حضور دارد، از من پرسید چرا دیدار تیم کشورتان با برزیل لغو شد، اما من هیچ جوابی برای او نداشتم.

واقعاً اگر لغو بازی با برزیل به خاطر قیمت بلیت بوده،‌ خیلی خنده‌دار است! فکر می‌کنم فوتسال برای کسانی که این کار را کرده‌اند همیشه مثل یک بچه سر راهی بوده است و توجهی به این رشته ندارند. همین دلایل هم باعث می‌شود کسی مشتاق نباشد در لیگ ایران بازی کنند و این برای فوتسال ما که صاحب رتبه جهانی است زشت است. مطمئناً وقتی ما می‌گوییم تیم سوم جهانیم باید همه چیزمان هم شبیه تیم سوم جهان باشد. فکر می‌کنم با این وضعیت تا چند سال دیگر قهرمانی آسیا هم یک رویا شود، چه برسد به اینکه جزو چهار تیم جام جهانی باشیم.

علیرضا صمیمی: توپ‌های لیگ برتر مورد تأیید بورکینافاسو هم نیست،‌ چه برسد به فرانسه

تسنیم: اردوی تیم ملی فوتسال برای تورنمنت اسلواکی چند روز دیگر آغاز می‌شود،‌ آیا تو هم به این اردو دعوت شدی؟

بله دعوت‌نامه‌ای برای من به باشگاهم ارسال شده، اما هنوز باشگاه با این موضوع موافقت نکرده است، چون ما سه روز بعد بازی داریم. فعلاً در حال رایزنی هستیم تا موافقت باشگاه را بگیریم و به اردوی تیم ملی بیاییم.

تسنیم: بحث پاداش‌های تیم ملی برای قهرمانی در آسیا به کجا رسید، قرار نیست پرداخت شود؟

پاداش (باخنده)، ما اصلاً یادمان رفته پاداشی طلب داریم. به این چیزها عادت کرده‌ایم. فقط می‌آیند و یک قول می‌دهند و می‌روند. دیگر هم لوث شده در این مورد حرف بزنیم و فکر می‌کنم صحبت کردن هم فایده‌ای نداشته باشد. در هر صورت هنوز به ما پاداشی نداده‌اند و فکر هم نمی‌کنم اصلاً این اتفاق بیفتد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.