فوتبال جهان - باشگاه چلسی ممکن است از سوی فدراسیون جهانی فوتبال مجازات سنگینی شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، در پی انتشار تازه‌ترین مدارک لو رفته از سوی «فوتبال لیکس»، باشگاه چلسی اکنون زیر ذره‌بین فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) قرار گرفته است و طبق ادعای یک نشریه فرانسوی این باشگاه انگلیسی ممکن است از سوی فدراسیون جهانی فوتبال مورد مجازات سنگینی قرار بگیرد.

نشریه «مدیاپارت» فرانسه خبر داد باشگاه چلسی به دلیل نقض قوانین فیفا در جذب بازیکنان زیر ۱۸ سال زیر ذره‌بین بالاترین نهاد فوتبالی قرار گرفته است. بر اساس این گزارش چلسی در ماجرای نقل‌وانتقال ۱۹ بازیکن که ۱۴ نفر از آنها زیر ۱۸ سال بوده‌اند، ‌تحت‌نظر قرار دارد. فدراسیون جهانی فوتبال قوانین سفت و سختی در زمینه جذب بازیکنان زیر ۱۸ سال وضع کرده و باشگاه‌ها تنها در صورت کسب مجوز از فیفا می‌توانند بازیکنان جوان را به خدمت بگیرند.

یکی از مواردی که فیفا با صدور مجوز برای بازیکنان زیر ۱۸ سال موافقت می‌کند، این است که خانواده بازیکن جوان مورد نظر به همراه او از کشوری به کشور دیگر نقل‌ مکان کنند. یکی دیگر از موارد دیگری که فیفا چنین مجوزی را ممکن است صادر کند این است که باشگاه‌های عضو اتحادیه فوتبال اروپا بتوانند برای بازیکنان بین ۱۶ تا ۱۸ سال آموزش فوتبال در سطح بالایی را ارائه دهند. تا کنون چندین باشگاه مطرح اروپایی از جمله بارسلونا، اتلتیکومادرید و رئال مادرید به دلیل نقض قوانین مشابه از سوی فدراسیون جهانی فوتبال مورد مجازات قرار گرفته‌اند.

طبق گزارش نشریه «مدیاپارت»، یکی از این بازیکنان برتراند ترائوره است که چلسی زمانی که این بازیکن زیر ۱۸ سال بوده، با او قراردادی به ارزش ۴۰۰ هزار یورو بسته است. دلیل اینکه چلسی زیر ذره‌بین فیفا قرار گرفته این است که آنها مدعی شده‌اند که در سال ۲۰۱۴ زمانی که ترائوره ۱۸ ساله شده بود، او را به خدمت گرفته‌اند، اما نشریه انگلیسی «گاردین» پس از بررسی‌های لازم اعلام کرده که چلسی با این بازیکن در ماه سپتامبر ۲۰۱۳ در حالی که هنوز ۱۸ سالش نشده بود، قرارداد امضا کرده است. برتراند ترائوره در حال حاضر عضو تیم لیون فرانسه است.

«مدیاپارت» همچنین مدعی شد چلسی در صورتی که نتواند خود را از اتهامات وارده در این پرونده تبرئه کند، ممکن است از سوی فیفا با محرومیت از فعالیت در ۴ پنجره نقل‌وانتقالات مواجه شود یا اینکه با جریمه نقدی مواجه شود.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.