سرمربی تیم فوتبال امید گفت: در ابتدای کارم برنامه‌های خود را ارائه کرده‌ام، بنابراین دیگر جای عذر و بهانه نیست که کسی بگوید من برنامه نداده‌ام.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، زلاتکو کرانچار در مورد تأخیر و غیبت چهار روزه‌اش در تمرینات تیم امید گفت: در واقع آغاز رسمی اردوی ما از روز دوشنبه و روز اول فیفادی بود. من منتظر ویزا بودم که یک مشکل اداری پیش آمد. سفارت ایران در کرواسی باید ویزای من را صادر می‌کرد که ابتدا با تعطیلی ایران و پس از آن با تعطیلی آخر هفته کرواسی روبه‌رو شدیم. به همین دلیل زمان برد تا ویزای من صادر شود و به ایران بیایم.

وی در واکنش به اینکه گفته می‌شود کرانچار کمپ فعلی تیم امید را انتخاب کرده و آیا اینگونه است و اگر او انتخاب کرده چرا زمین این کمپ شرایط خوبی ندارد و یکی از بازیکنان هم به دلیل کیفیت بد زمین دچار مصدومیت شد، اظهار داشت: این کمپ را به این دلیل انتخاب کردم که شاید امکانات خوبی برای ما فراهم شده است. برای آرامش تیم را از شهر دور کردیم و از طرفی نیاز به سفر داخل شهری برای رفتن به تمرین نداریم، رستوران، محل اسکان، استخر و جکوزی مناسب در این کمپ تمرینی وجود دارد. یک مقدار شرایط جوی و باران باعث شد که کیفیت زمین از بین برود و در صورتی که باران نباشد، می‌توانیم از سایر زمین‌های این کمپ هم استفاده کنیم و مشکلی وجود ندارد.

سرمربی تیم فوتبال امید درباره غیبت بازیکنان استقلال در اردوی تیمش خاطرنشان کرد: من اطلاعی ندارم و بنا نبود بازیکنان استقلال نباشند. ما گفتیم روز اول اردوی تیم امید به صورت رسمی دوشنبه است، اما اطلاع ندارم که آنها چرا نیامدند. تا آنجا که اطلاع دارم، از سوی فدراسیون نامه دعوت آنها به باشگاه رفته است و باید این موضوع پیگیری شود.

کرانچار در پاسخ به این سؤال که گویا این موضوع با هماهنگی استیلی و مسئولان باشگاه استقلال بوده است، گفت: نمی‌دانم دلیلش چیست. حتی اگر استیلی با مسئولان عالی‌رتبه باشگاه استقلال صحبت کرده در صورتی که این بازیکنان به تیم امید دعوت شده بودند، نامه رسمی فدراسیون برای دعوت آنها ارسال شده است. نمی‌دانم چه دلیلی داشته که آنها به اردو نیامدند.

وی ادامه داد: علی‌رغم اینکه همه بازیکنان موظف هستند به اردو بیایند. از طرفی طبق مصوبه هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال، اگر بازیکنی با دلیل غیرموجه در اردو غیبت کند از حضور در بازی‌های باشگاهی محروم خواهد شد و این مصوبه اجرا می‌شود. البته هنوز لیست نهایی را نداده‌ایم و در حال حاضر عازم عمان هستیم. یکشنبه لیست ۲۳ نفره را خواهم داد. باید تیم را بالانس کنیم. اگر بازیکنانی از تیم امید بتوانند به تیم‌های پرسپولیس، استقلال و پیکان کمک کنند، آنها را در اختیار تیم‌های‌شان قرار می‌دهیم. اگر برای بازی با عمان که اولین دیدار تدارکاتی خوب ما بعد از بازی‌های آسیایی جاکارتا بوده و شکل واقعی بازی تدارکاتی است، بازیکنی نباشد، به این معنا نیست که خط خورده و دوباره دعوت خواهد شد.

سرمربی تیم فوتبال امید کشورمان در خصوص دغدغه‌هایش برای برگزاری بازی‌های تدارکاتی گفت: از روز نخستی که به عنوان سرمربی انتخاب شدم، برنامه‌هایم را مکتوب ارائه کرده‌ام که شامل زمان آغاز و پایان اردوها، روزهای برگزاری بازی‌های تدارکاتی و ... می‌شود. من برنامه‌هایم را تحویل مسئولان ذی‌ربط و کمیته ملی المپیک داده‌ام. بنابراین دیگر جای عذر و بهانه نیست که کسی بگوید من برنامه نداده‌ام. مسئولان ذی‌ربطی که باید کارهای برگزاری بازی‌ها را انجام دهد، مشخص است. حمید استیلی به عنوان مدیر تیم امید در حال مذاکره است. ما دو تاریخ برای برگزاری بازی داشتیم که متأسفانه هیچ کدام مهیا نشد. من درخواست دو مسابقه دیگر را دادم که یکی از آنها مهیا شده است. همان‌طوری که برای تیم ملی بزرگسالان دو مسابقه مهیا کرده‌اند، برای ما نیز این کار را بکنند. باید اردوی نهایی ما طبق برنامه من پیش برود، در غیر این صورت راه دشواری در پیش خواهیم داشت.

کرانچار در رابطه با حضور پرسپولیس در فینال لیگ قهرمانان آسیا با هدایت هموطنش برانکو ایوانکوویچ گفت: برای فوتبال ایران و باشگاه پرسپولیس، این یک موفقیت بوده است. پرسپولیس با حضور برانکو دو بار پیاپی قهرمان ایران شده، سوپرجام را برده و به فینال لیگ قهرمانان آسیا راه یافته است. سال گذشته نیز به مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان رفته بود. این موفقیت برای پرسپولیس و فوتبال ایران خوب است و اگر چه در فینال محدودیت‌هایی برای برانکو بود و اگر این مسئله نبود، شاید برنده می‌شدند. به نظرم، حضور در فینال موفقیت‌آمیز بود.

وی در واکنش به این سؤال که چرا کارلوس کی‌روش در فینال حضور نداشت، عنوان کرد: این سؤال را باید از خودش بپرسید. به عنوان سرمربی تیم امید می‌توانم بگویم که شاید با مانعی روبه‌رو شده که نتوانسته است بیاید.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۱ )