سایت رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا گزارشی درباره دیدار تیم‌های فوتبال پرسپولیس و کاشیما آنتلرز ژاپن در بازی برگشت فینال لیگ قهرمانان آسیا منتشر کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، سایت رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) در گزارشی، به بررسی دیدار فردا (شنبه) تیم‌های پرسپولیس و کاشیما آنتلرز ژاپن و نیز مقایسه بشار رسن و لئو سیلوا، دو بازیکن کلیدی دو تیم پرداخته که در زیر آمده است:

دو تیم قدرتمند آسیا یعنی پرسپولیس و کاشیما آنتلرز برای اینکه پادشاه قاره شوند، مقابل هم صف‌آرایی می‌کنند. آنها فردا در دیدار برگشت فینال لیگ قهرمانان آسیا در ورزشگاه آزادی به مصاف هم می‌روند.

از لحاظ نتیجه، برتری با تیم ژاپنی است. کاشیما آنتلرز در دیدار رفت فینال لیگ قهرمانان آسیا با گلزنی لئو سیلوا و سرجینیو، به برتری ۲ بر صفر رسید. هر چند با جمعیت پیش‌بینی شده در یکی از بزرگترین ورزشگاه‌های آسیا برای دیدار برگشت، اشتیاق و تشویق‌های یار دوازدهم پرسپولیس می‌تواند به خوبی نتیجه بازی رفت را جبران کند. هر اتفاقی رخ دهد، اوج هیجان منتظر باارزش‌ترین عنوان باشگاهی آسیاست.

پرسپولیس غول‌های تهرانی در ورزشگاه آزادی بدون شکست هستند. آنها اگر آرزو دارند تا بختی واقعی برای برگرداندن نتیجه مقابل کاشیما آنتلرز را داشته باشند، نه تنها باید رکورد خود را حفظ کنند، بلکه نباید گلی هم دریافت کنند. قهرمان ایران حداقل باید دو گل بزند تا به انتظار خود برای کسب یک قهرمانی در قاره خاتمه دهد. آنها امیدوارند که آنتلرز گلی به ثمر نرساند. اگر نماینده ژاپن دروازه پرسپولیس را باز کند، پرسپولیس باید چهار بار گلزنی کند.

آنها باید بدون بازیکن غایب خود یعنی سیامک نعمتی بازی کنند، بازیکنی که پس از دریافت دو کارت زرد در ورزشگاه کاشیما ساکر در دیدار رفت دو تیم اخراج شد. در اختیار گرفتن زودهنگام کنترل میانه میدان برای پرسپولیس امری حیاتی به شمار می‌رود. با وجود ملی‌پوش فوتبال عراق یعنی بشار رسن، آنها یک ستاره مستعد جوان دارند که در دیکته کردن بازی نماینده ایران، می‌تواند اهمیت بسیاری داشته باشد.

با غیبت نعمتی، نقش رسن در کمک به تغذیه علی علیپور و گادوین منشا حتی حیاتی‌تر می‌شود، جایی که میزبان تلاش می‌کند شکست دیدار رفت را پاک کند و به قهرمانی قاره برسد.

کاشیما آنتلرز آنها با برتری روحیه‌بخش ۲ بر صفر در دیدار رفت وارد دیدار فردا می‌شوند و می‌دانند سرنوشت‌شان در دست خودشان است. آنها به دنبال این هستند که دروازه علیرضا بیرانوند را باز کرده و کار پرسپولیس را برای جبران بسیار سخت کنند. با مشاهده قهرمانی رقیب هموطن خود یعنی اوراواردز ژاپن در فصل گذشته، مردان گو اویوا با این اعتمادبه‌نفس وارد بازی برگشت می‌شوند که می‌توانند دومین قهرمانی متوالی ژاپن را در لیگ قهرمانان آسیا کسب کنند.

کار آنتلرز در شهر خود با بازی فیزیکی پرسپولیس در نیمه اول سخت شد، اما نماینده ژاپن، نیمه دوم را پرقدرت آغاز کرد و با گل‌های لئو سیلوا در دقیقه ۵۸ و سرجینیو در دقیقه ۷۰، با برتری خوبی وارد بازی برگشت می‌شود. روند گلزنی‌های سرجینیو در مراحل حذفی با گلزنی‌هایش حفظ شد، اما هموطن او یعنی لئو سیلوا هم به همان اندازه نقش مهمی در تیم خود ایفا می‌کند.

افشین قطبی: ورزشگاه آزادی، کولوسئومِ ورزشگاه‌های آسیاست

سیلوای ۳۲ ساله که مقابل مدافعان کاشیما را پوشش می‌دهد، به قطع کردن موج حملات زودهنگام پیش‌بینی شده پرسپولیس کمک خواهد کرد. اگر او به خوبی به وظیفه خود عمل کرده و حملات میزبان را خنثی کند، این به هموار شدن مسیر نماینده ژاپن برای کسب قهرمانی لیگ قهرمانان آسیا کمک خواهد کرد.

به گزارش تسنیم، تیم‌های فوتبال پرسپولیس و کاشیما آنتلرز ژاپن از ساعت ۱۸:۳۰ فردا (شنبه) در دیدار برگشت فینال لیگ قهرمانان آسیا، در ورزشگاه آزادی به مصاف هم می‌روند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.