محمد فنایی، کارشناس داوری فوتبال کشورمان اعتقاد دارد گل دوم تیم فوتبال کاشیما آنتلرز به درستی به ثمر رسیده است.

محمد فنایی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، درباره قضاوت فو مینگ، داور چینی دیدار پرسپولیس و کاشیما آنتلرز اظهار داشت: در نیمه اول داور چینی، یکی دو خطای واضح به نفع پرسپولیس را نگرفت و اتفاق خاص دیگری در این نیمه نیفتاد. ضمن اینکه در دقایق ابتدایی هم توپ علیپور کاملاً به صورت مدافع کاشیما آنتلرز برخورد کرد و به هیچ عنوان پنالتی رخ نداد.

وی ادامه داد: تمام اتفاقات مهم این مسابقه در نیمه دوم رقم خورد و به نظرم به جز کارت زردی که داور به شجاع خلیل‌زاده داد، تمام اخطارها درست بود. در کل یکی از مشکلاتی که ما در فوتبال داریم این است که به جای مسائل فنی،‌ درگیری‌های فیزیکی برای خودمان ایجاد می‌کنیم. به نظرم شجاع خلیل‌زاده در این مسابقه بد اخلاقی‌های زیادی کرد. این درگیری‌ها نه تنها به نفع ما نیست،‌ بلکه به ضررمان هم است. بعد از درگیری‌ها هم داور کنترل خود را از دست داد و استرسش بیشتر شد.

کارشناس داوری کشورمان در ادامه تصریح کرد: با وجود اینکه پرسپولیس نماینده ایران بود و ما دوست داشتیم در این بازی برنده باشد، اما به نظرم گلی که تیم کاشیما آنتلرز در نیمه دوم به ثمر رساند را داور به اشتباه آفساید اعلام کرد. صحنه‌ای که ما دیدیم بازیکن کاشیما با مدافعان پرسپولیس در یک خط قرار داشت و اصلاً آفساید نبود.

فنایی در مورد گل دوم کاشیما و اینکه به نظر می‌رسید در این صحنه سرجینیو بازیکن کاشیما در آفساید بوده است،‌ گفت: خیر، اصلاً چنین چیزی نبود. بازیکن کاشیما آنتلرز که در آفساید قرار داشت تأثیری روی توپ نداشت و بازیکن برزیلی این تیم که گل را به ثمر رساند، اصلاً در آفساید نبود.

وی درباره صحنه اخراج سیامک نعمتی تصریح کرد: اخطار اول نعمتی کاملاً درست بود، اما اصلاً متوجه نشدم چرا داور به او کارت زرد دوم را داد. تلویزیون هم صحنه آهسته این اتفاق را پخش نکرد و من متوجه نشدم چرا کارت زرد دوم به نعمتی داده شد.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۳ )