تیم ملی جایگاه خود در صدر تیم های آسیایی را با گذشت ۵ سال حفظ کرد.

به گزارش سایت رسمی فدراسیون،بنابر اعلام سايت فدراسیون جهانی فوتبال،در تازه ترین رنکینگ تیم های ملی جهان، تیم ملی فوتبال کشورمان در رتبه نخست آسیا و سی ام جهان قرار گرفت.

در ادامه صدر نشینی ۵ ساله تيم ملی فوتبال ايران در آسیا، بنا بر اعلام سايت فدراسیون بین المللی فوتبال – فیفا شاگردان کارلوس کی روش با ادامه درخشش خود در جايگاه سی ام جهان قرار گرفتند.

 از سال ۲۰۱۴ که تيم ملی در رده ۵۱ رنکینگ جهانی قرار داشت،ملی پوشان روند صعودی را آغاز کردند.

تيم ملی فوتبال کشورمان با ارائه عملکردی خوب در سال های بعد از آن به رده ۴۵ در سال ۲۰۱۵، رده ۲۹ در سال ۲۰۱۶، رده ۳۲ در سال ۲۰۱۷ و رده ۳۰ در ماه جاری سال ۲۰۱۸ ارتقا يافته و توانسته تداوم صدر نشینی خود در آسیا را حفظ کند.

از سال ۲۰۱۴ تاکنون که تداوم صدر نشینی تيم ملی با سرمربیگری کارلوس کی روش در آسیا ادامه داشته است، تيم ملی ۶۱ درصد از مسابقات را با برد، ۲۵ درصد را با تساوی و تنها ۱۴ درصد آن را با باخت به اتمام رسانده و در واقع در ۸۶ درصد مسابقات خود بدون باخت بوده است.

این آمار شامل حضور پیاپی تيم ملی در مسابقات جام های جهانی ۲۰۱۴ و ۲۰۱۸ هم بوده و این تیم با تيم های بزرگ جهان مانند نيجريه، آرژانتین، بوسنی و هرزگوين، مراکش، اسپانيا و پرتغال مصاف داشته است.

در این بین، سایر مسابقات تيم ملی هم با تيم های مختلف و بزرگ از آسیا مانند کره جنوبی، ازبکستان، چین، امارات، عراق، قطر و ... در مسابقات مقدماتی و مرحله نهایی جام ملتهای اسیا ۲۰۱۵ و مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ بوده است. از ديگر مسابقات تيم ملی می توان به ديدار برابر شیلی، سوئد، ترکيه، ژاپن، ونزوئلا، بولیوی، عراق، کره جنوبی، تونس، قطر و ... اشاره کرد.

با در پیش بودن مسابقات جام ملتهای آسیا نگاهی می اندازيم به رنکینگ سایر تيم های آسیایی که به اين ترتیب است:

۱-       ایران رده ۳۰ جهان و اول آسیا.

۲-      استراليا رده ۴۲ جهان و دوم آسیا.

۳-      ژاپن رده ۵۰ جهان و سوم آسیا.

۴-      کره جنوبی رده ۵۳ جهان و چهارم آسیا.

۵-      عربستان رده ۷۲ جهان و پنجم آسیا.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۱۴ )