فوتبال جهان - جان‌لوئیجی بوفون اعتراف کرد تیم ملی فوتبال ایتالیا تا پیش از اخراج زین‌الدین زیدان از فرانسه در فینال جام جهانی ۲۰۰۶ در دردسر بوده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، جان‌لوئیجی بوفون در گفت‌وگو با شبکه «کانال پلاس» فرانسه با اشاره به دیدار فینال جام جهانی ۲۰۰۶ و تقابل با فرانسه گفت: قطعاً مهار توپ زیدان در وقت‌های اضافه یکی از مهمترین مهار‌های دوران حرفه‌ای من است چون دیدار فینال جام جهانی ۲۰۰۶ مهمترین بازی دوران حرفه‌ای من بود. در نهایت شما - فرانسوی‌ها - از این شکست خیلی لطمه نخوردید چون ۸ سال پیش فاتح جام جهانی شده بودید و ۱۲ سال بعد - جام جهانی ۲۰۱۸ - هم این عنوان را تکرار کردید.

وی درباره شرایط آن بازی هم یادآور شد: در آن مقطع ما تیم دیوانه‌واری بودیم و واقعاً اینطور فکر می‌کردیم که جلوی هر تیمی باید برنده باشیم. اکنون وقتی به عقب برمی‌گردم و به بازیکنانی که در تیم ملی فرانسه بازی می‌کردند نگاه می‌کنم، تعجب می‌کنم که چطور توانستیم آنها را شکست دهیم چون در آن مقطع فرانسه خیلی قدرتمند بود. صحنه‌ای که زیدان از بازی اخراج شد را به خوبی به خاطر دارم، ما به یکدیگر نگاه کردیم و بی‌دلیل به این طرف و آن طرف می‌دویدیم. وقتی زیدان - به خاطر زدن ضربه سر به ماتراتزی - اخراج شد به عنوان یک ورزشکار واکنش نشان دادم. منتظر چنین صحنه‌ای بودم چون ما واقعاً دچار دردسر بودیم.

دروازه‌بان ۴۰ ساله پاری‌سن‌ژرمن در پاسخ به این پرسش که «آیا فصل آینده هم بازی خواهی کرد؟»، تأکید کرد: این احتمال وجود دارد، اما من تصمیماتم را در همان مقطع لازمش می‌گیرم. در حال حاضر هم از بودن در فرانسه خوشحال هستم، نمی‌دانم چرا، شاید به خاطر رقابت با ایتالیاست اما همه در اینجا - فرانسه - برخورد خوب و صمیمانه‌ای با من دارند. من نقاط مختلفی از فرانسه را دیده‌ام و باید بگویم که فرانسه کشوری استثنایی است و خوشحالم که این کشور را شناختم.

وی درباره جدایی‌اش از یوونتوس پس از ۱۷ سال اظهار داشت: به نظر من زندگی زیباست و ماجراجویی‌های خاصی وجود دارند که می‌توانند به روشی زیبا به پایان برسند. در این مورد هم پاری‌سن‌ژرمن فرصتی به من داد و من هم با خوشحالی آن را پذیرفتم چون فکر می‌کنم که می‌توانم کارم را در اینجا به خوبی انجام دهم. به نظرم لوشامپیونه هم بیشتر فیزیکی است، اما از برخی جنبه‌ها هم تکنیکی است. سری A ایتالیا هم از حیث تکنیکی و هم از حیث تاکتیکی اغراق‌آمیز است.

جان‌لوئیجی بوفون همچنین در بخش دیگری از صحبت‌هایش خاطرنشان کرد: بازیکنی که در لوشامپیونه بیشتر از همه دوستش دارم، ممفیس دپای مهاجم لیون است. بازی او را خیلی دوست دارم.

وی همچنین درباره جامی که در کسب آن تا کنون ناکام بوده است، گفت: من در پاری‌سن‌ژرمن هستم تا بهتر شوم. من در سه فینال لیگ قهرمانان حضور داشته‌ام و دوست دارم یاد بگیرم که چطور می‌شود در این مسابقات به قهرمانی رسید. صادقه می‌گویم که از قهرمانی در لیگ قهرمانان خوشحال می‌شوم، اما در دو فینال قبلی ما با تیم‌های قدرتمندی روبه‌رو شدیم و شایسته شکست بودیم.

بوفون ادامه داد: ما در ایتالیا می‌گوییم "امید آخرین چیزی است که می‌میرد". من هم برای پیشرفت به پاری‌سن‌ژرمن آمدم و از تجربیاتم برای کمک به بالا رفتن سطح تیم استفاده می‌کنم.

دروازه‌بان پیشین یوونتوس که همیشه با شور و شوق سرود ملی کشورش را در زمان حضورش در تیم ملی ایتالیا می‌خواند، در این باره خاطرنشان کرد: من به این دلیل سرود ملی کشورم را اینچنین می‌خوانم چون به تاریخ و فداکاری‌های مردم کشورم در گذشته باور دارم. در تمامی جنگ‌ها، در تمامی ملت‌ها خیلی از مردم جان خود را از دست داده‌اند و گاهی اوقات به خاطر هیچ جان‌شان را از دست دادند. من سرود کشورم را برای آنها می‌خوانم تا از آنها تشکر کرده باشم.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.