کمیته ملی المپیک ایران در پاسخ به کمیته بین المللی المپیک اعلام کرد که بحث تغییر رؤسای فدراسیون‌ها به دلیل بازنشستگی قانون است و باید اجرا شود.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، سه فدراسیون جهانی قایقرانی، والیبال و جودو در خصوص تغییرات در فدراسیون‌های مورد اشاره در ایران به IOC (کمیته بین‌المللی المپیک) نامه زده‌اند. نامه‌هایی با این محتوا که آنها شنیده‌اند قرار است تغییراتی در فدراسیون‌های ایران رخ دهد. فدراسیون‌هایی که غلامرضا امینی، رئیس فدراسیون قایقرانی، احمد ضیایی، رئیس فدراسیون والیبال و محمد درخشان، رئیس فدراسیون جودو جزو رؤسای بازنشسته محسوب می‌شوند.

در این بین تکلیف فدراسیون قایقرانی و رئیس بازنشسته آن مشخص شد. احمد گواری به عنوان سرپرست این فدراسیون انتخاب شد تا مجمع انتخاباتی این فدراسیون برگزار شود. با این حال زمزمه‌هایی مبنی بر دخالت دولت در ورزش به گوش می‌رسید، اما گویا این موضوع آنچنان جدی نیست. رضا صالحی امیری، رئیس کمیته ملی المپیک کشورمان که همزمان با برگزاری المپیک جوانان به آرژانتین سفر کرده بود، دیداری با مسئولان کمیته بین‌المللی المپیک داشت. او در صحبت با مسئولان IOC به آنها گفت که بحث تغییرات در برخی فدراسیون‌ها مصوبه پارلمان (مجلس) ایران است که همه باید از آن تمکین کنند. صالحی امیری حتی توضیح داده که اگر از این قانون تمکین نشود، عواقبی به دنبال خواهد داشت که مسئولان کمیته بین‌المللی المپیک این موضوع را پذیرفته‌اند.

با این حال فدراسیون جهانی جودو اخیراً نامه‌ای با ادبیاتی تند به کمیته ملی المپیک ایران ارسال کرده و خواستار توضیح در این خصوص شد. آنها به موضوع تغییر رئیس فدراسیون جودو ایران اشاره کرده و نسبت به عواقب این موضوع هشدار دادند. مسئولان کمیته ملی المپیک هم در این خصوص پاسخ فدراسیون جودو را داده‌اند که این موضوع مصوبه پارلمان است و خطرساز نیست. در پاسخ کمیته ملی المپیک این توضیح نیز داده شده که همه باید از این قانون (منع به کارگیری بازنشسته‌ها) تمکین کنند و خطری هم گریبان‌گیر ما نمی‌شود.

کمیته ملی المپیک مشابه این دو نامه را به فدراسیون‌های جهانی والیبال و قایقرانی نیز ارسال کرده است.

در حالی که گفته می‌شد فدراسیون جهانی فوتبال هم جزو آن دسته از فدراسیون‌هایی است که در این خصوص نامه‌نگاری کرده و IOC در خصوص فوتبال نیز پیگیری‌هایی داشته، اما نام فوتبال در این میان نیست.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.