سرمربی تیم ملی فوتبال نونهالان ایران معتقد است حضور در تورنمنت "آری" گام موثری برای بالا رفتن تجربه بین المللی این تیم خصوصا در رقابت با تیم های شرق آسیا به شمار می رود.

به گزارش سایت رسمی فدراسیون فوتبال، محمد یاوری سرمربی تیم ملی نونهالان ایران در خصوص اردوی آماده سازی این تیم و اعزام به مسابقات ۸ جانبه "آری" در کره جنوبی گفت:برنامه های آماده سازی تیم به خوبی پیش می رود و خوشبختانه دو مسابقه تدارکاتی هم با تیم های نوجوانانی که از کرج بودند برگزار کردیم. در ادامه فهرست نفرات اعزامی به مسابقات کره جنوبی که ۱۸ بازیکن خواهد بود روز سه شنبه اعلام می شود و دو روز پیش از آغاز رقابت ها وارد این کشور می شویم.

یاوری اضافه کرد:حذف نام تعدادی از بازیکنان فعلی بسیار سخت است چرا که بین این ۲۳ نفر واقعا فاصله زیادی وجود ندارد و همه اعضای تیم ما بازیکنان شایسته ای هستند با این وجود مجبوریم به دلیل محدودیت رقابت ها تنها با ۱۸ بازیکن وارد مسابقات شویم که بر همین اساس فهرست نهایی روز سه شنبه اعلام می شود. 

سرمربی تیم ملی نونهالان ایران همچنین در خصوص هدف این تیم در رقابت های "آری" گفت:ما اهداف و استراتژی منظمی را برای شکل دادن و ساختن یک تیم قدرتمند در این رده سنی دنبال کرده ایم. تا امروز مسیر خوبی طی شده و اعضای تیم تجربه حضور در چند تورنمنت ارزشمند و بازی با تیم های مختلف از جمله تیم های عربی ، تیم های آسیای میانه و حتی چند تیم اروپایی را داشته اند. حضور در مسابقات "آری" کره جنوبی می تواند نخستین تجربه نونهالان برای رویایی با تیم هایی از شرق آسیا و همینطور بازی کردن در این منطقه باشد که بسیار مهم است. در واقع این گام موثری در بالا بردن تجربه بین المللی نونهالان ما محسوب می شود که موجب خواهد شد سال آینده یک تیم نوجوانان قدرتمند و صاحب تجربه بین المللی داشته باشیم.

یاوری در پایان اظهار داشت:کسب نتیجه در هر رویدادی اهمیت دارد اما در این مسابقات هم علاوه بر نتیجه به دنبال پیشرفت تاکتیکی و فنی تیم هستیم. می خواهیم عملکرد خوبی در تمامی خطوط داشته باشیم و به آن بلوغ تاکتیکی مورد نظر برسیم. البته حریفان ما از رده سنی نوجوانان هستند و ما با بازیکنان رده نونهالان وارد این تورنمنت می شویم اما همین اتفاق هم موجب خواهد شد که بازی های سخت تر و آزمون مهمترین را مقابل خودمان ببینیم که برای کسب تجربه تیم ما بسیار مهم و ارزشمند است.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.