همایون شاهرخی، سرمربی پیشین تیم ملی فوتبال کشورمان اعتقاد دارد که عدم‌مدیریت فدراسیون فوتبال باعث هرج‌ومرج شده است.

همایون شاهرخی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم در مورد چالش‌های چند روز اخیر میان کادر فنی تیم‌های ملی بزرگسالان و تیم امید گفت: من زیاد اخبار را تعقیب نمی‌کنم، چون اتفاقات فوتبال ایران را هرچه هم بزنید بدتر می‌شود. من نه کی‌روش را مقصر می‌دانم و نه کرانچار را، در این مسائل مقصد اصلی عدم مدیریت صحیح در فدراسیون فوتبال است که هرج‌ومرج ایجاد کرده است. متأسفانه خیلی‌ها برای حفظ جایگاه‌شان کارهایی انجام می‌دهند که خوشایند نیست و وقتی در بحث مدیریت یا مسائل دیگر مشکل وجود داشته باشد، نتیجه‌اش همین می‌شود.

وی در ادامه این گفت‌وگو همچنین تصریح کرد: در بحث مسائل فنی مربوط به کی‌روش مشکلی وجود ندارد، ولی نوع گفتمان کادر فنی تیم ملی توهین به ادبیات ما و فرهنگ جامعه است. فردی که مسئول است باید این رفتارها را کنترل کند، حتی بزرگ‌تر از کی‌روش را هم می‌توان کنترل کرد، ولی ما شاهد اتفاقات دیگری هستیم و کسی هم جلودار کی‌روش نیست.

شاهرخی در پاسخ به این پرسش که «آیا تیم ملی می‌تواند بعد از سال‌ها در آسیا قهرمان شود؟»، خاطرنشان کرد: ما نباید تاریخ را ورق بزنیم و به گذشته برگردیم. نباید بگوییم که فلان سال در جام جهانی این نتیجه را گرفتیم یا فلان مقام را کسب کردیم. ورزش همیشه به‌روز جلو می‌رود و باید دید الآن در چه شرایطی قرار داریم.

سرمربی پیشین تیم ملی در خاتمه اظهار داشت: تیم ملی می‌تواند با یک برنامه‌ آماده‌سازی خوب در جام ملت‌ها موفق باشد، البته این را هم باید در نظر گرفت که شرایط سیاسی و مشکلات مالی باعث شده است که معمولاً نتوانیم با تیم‌های بزرگ و قدرتمند بازی کنیم. این مشکل از چند جام جهانی قبل‌تر هم وجود داشت. ما در فوتبال‌مان چیزی به‌نام خلاقیت داریم که می‌تواند در موفقیت تیم ملی تعیین‌کننده باشد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.