مدیرعامل پیشین باشگاه استقلال در گفت‌وگو با خبرآنلاین به انتقادات درباره گفت‌وگوی قبلی‌اش درباره سرمربی تیم ملی پاسخ داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ واعظ آشتیانی دو روز پیش در گفت و گو با یکی از رسانه ها با ادبیاتی تند از این گفته بود که اگر کی‌روش با این وضعیت بخواهد ادامه بدهد او را با «لگد» بیرونش می کنیم، همانطور که رئیسعلی دلواری جنگید و پرتغالی ها را بیرون کرد. این گفته از دو جهت در رسانه ها بازتاب های بسیاری داشت. اول اینکه عده ای از این گفتند که این گفته یک غلط تاریخی است و اصلا رئیسعلی دلواری با انگلیسی ها جنگید و نه پرتغالی ها و از سوی دیگر اینکه او به عنوان مقامی که مسوول بوده و در دوره مدیریتش نقدهای بسیاری به کارش وارد بوده چطور با این ادبیات درباره سرمربی تیم ملی حرف می زند. برای همین در تماسی با واعظ از این موضوعات پرسیدیم.

*در فضای مجازی نقدهایی به مصاحبه شما وارد شده. اول اینکه شما گفتید رئیسعلی دلواری ۲۰۰سال پیش پرتغالی ها را از کشور بیرون کرد و ما هم به همان شیوه می توانیم با لگد کی‌روش را از کشور بیرون کنیم.

من نگفتم رئیسعلی دلواری با پرتغالی ها جنگیده. من می دانم که او با انگلیسی ها جنگیده و این موضوع هم برای ۲۰۰سال پیش است و پرتغالی ها ۴۰۰ سال پیش و در بندر گمبرون توسط مردم از کشور رانده شدند. شاید دوست خبرنگارمان این دو را با هم جمع بسته و اشتباه پیش آمده که این بازتاب ها را به دنبال داشته. منظور من این بوده که ادبیات آقای کی روش درست نیست و خیلی از بالا نگاه می کند.

*قبول دارید که این جمله ادبیات خوبی نداشت؟

من نگفتم با لگد بیرونش می کنند، من گفتم اگر بخواهد اینگونه برخورد کند ما هم با او برخورد می کنیم. ادبیات گفتاری کی‌روش خیلی بد است و طوری صحبت می کند که گاهی باید با همان ادبیات با او صحبت کند.

*دیروز فردی نوشته بود هر طور حساب کنید دستاورد کی‌روش از زمان مدیریت شما بیشتر بوده؟

کی‌روش در این ۷سال چه دستاوردی داشته؟

*دو بار تیم ملی را به جام جهانی برده و بهترین دستاورد را در تاریخ جام جهانی برای تیم ملی ایران داشته. ساخت نسل جدید بازیکنان و ساختمان پک هم هست.

مگر قرار نبود تیم ملی به جام جهانی برود؟ یا مگر قرار بود در تمام این سال ها همان بازیکنان ۷سال پیش بمانند؟ من می گویم ایشان مربی فنی خوبی است ولی بد حرف می زند. یعنی چی که گفته بود آقای اسدی را غیب می کند.

*به نظر می رسد یک فرقی بین حرف های شما و آنچه در واقعیت گفته شده وجود دارد. کی‌روش گفته بود در آن جلسه معروف آقای اسدی گفته بود محوت می کنم.

نه. ایشان بعدش گفته بود غیبت می کنم! این ادبیات درست نیست و وقتی از آن استفاده می کند باید با ادبیاتی شبیه به همان با او حرف بزنیم.

*پس شما گفتید که ماجرای با لگد بیرون کردن و البته رئیسعلی دلواری یک اشتباهی بوده در تعبیر حرف های شما؟

بله. ولی اصلا چرا اینقدر حساسیت وجود دارد؟ ممکن است یک نفر در حین گفت وگو یک پارت تاریخی را هم اشتباه بگوید. مهم آن محتوایی است که گفته شده!

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۱۷ )