فوتبال جهان - با وجود تساوی خانگی تیم ملی ایتالیا مقابل اوکراین، روبرتو مانچینی از عملکرد شاگردانش راضی به نظر می‌رسید.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، تیم ملی ایتالیا شب گذشته (چهارشنبه) در دیداری دوستانه در شهر جنوا میزبان تیم ملی اوکراین بود و این بازی را در حالی که در آن پیش افتاده بود، در نهایت با تساوی یک -یک به پایان رساند. به این ترتیب آتزوری در هشتمین بازی متوالی‌اش نتوانست کلین شیت کند و برای دهمین بار متوالی نتوانست بیش از یک گل به ثمر برساند.

با این حال روبرتو مانچینی سرمربی لاجوردی‌پوشان ترجیح داد که روی نکات مثبت بازی تیمش تمرکز داشته باشد. او گفت: باید بهتر از این‌ها از موقعیت‌های‌مان استفاده کنیم چون با زدن گل است که شما بازی‌های‌تان را می‌برید. ما برای پیش افتادن از حریف شدیداً به دردسر افتادیم. با وجود همه فرصت‌هایی که ایجاد کردیم، نتوانستیم گل‌های بیشتری بزنیم در حالی که اوکراین با دومین شوتی که به سمت دروازه‌ ما زد به گل رسید. متأسفانه این وضعیتی است که ما در حال حاضر داریم و ما باید روی این موضوع کار کنیم.

تیم ملی ایتالیا از ۱۰ بازی اخیرش تنها یکی را برده است (برد ۲ بر یک مقابل عربستان) و با این آمار ضعیف ۳ روز دیگر باید در مصافی حساس در لیگ ملت‌های اروپا به خانه لهستان برود.

مانچینی ادامه داد: هم من از نبردن خسته شده‌ام همه سایرین. با این حال نکته مثبت بازی امشب ما این بود که تیم‌مان برای مدتی طولانی از بازی، فوتبال خوبی ارائه می‌کرد. این یک بازی دوستانه بود و به همین دلیل من امیدوارم که از یکشنبه پیروزی‌های‌مان را از سر بگیریم. مشخصاً هواداران از ناکامی تیم‌های محبوب‌شان ناراحت می‌شوند اما ما نباید به صدای هو و سوت آنها توجه کنیم. اگر گل دیگر می‌زدیم، همه از عملکردمان راضی بودند. من فکر می‌کنم که همه فقط به نتیجه بازی توجه می‌کنند. ما باید نقاط قوت عملکردمان در این بازی را برای بازی مقابل لهستان شناسایی کنیم. فرصت زیادی نداریم و باید خیلی سریع ریکاوری کنیم.

عواید بازی دوستانه ایتالیا و اوکراین به کمک به خانواده قربانیان حادثه ریزش پل در شهر جنوا تعلق گرفت. این بازی در دقیقه ۴۳ به یادبود ۴۳ نفری که در حادثه ۱۴ آگوست جان خود را از دست دادند برای لحظاتی متوقف شد.

مانچینی در این باره هم گفت: آن لحظه، هم برای من هم برای خانواده‌های قربانیان آن حادثه وحشتناک لحظه‌ای منقلب کننده بود. اینکه به عنوان سرمربی تیم ملی ایتالیا به ورزشگاه تیمم سابقم برگشتم هم واقعاً مرا تحت تأثیر قرار داد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.