رئیس کمیته داوران فدراسیون می‌گوید اگر داوری اشتباه قضاوت کند، طبق آیین‌نامه با او رفتار خواهیم کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال، فریدون اصفهانیان در خصوص عملکرد داوران گفت: متأسفانه در هفته‌ای گه گذشت داوران ما در دو دیدار اشتباه تأثیرگذار داشتند. مطمئناً کمیته داوران این مسئله را با آنها در میان می‌گذارد و طبق آیین‌نامه با داوران رفتار می‌شود. اشتباهات داوران‌مان را تأیید می‌کنیم و باید آنها را کاهش دهیم. برای این داوران کلاس‌های توجیهی برگزار می‌شود تا متوجه خطاهای خود شوند و در قضاوت‌های بعدی خود آن را اصلاح کنند.

وی خاطرنشان کرد: با تمام احترامی که برای باشگاه‌ها قائلم، از آنها درخواست می‌کنم اگر اعتراضی نسبت به داوری در بازی‌های خود دارند، به صورت کتبی به فدراسیون فوتبال ارسال کرده تا کمیته داوران پاسخگوی آن باشد. اگر داوری اشتباه قضاوت کرده، طبق آیین‌نامه با او رفتار خواهیم کرد و بالعکس اگر داوری عملکردش در بازی مثبت بوده، مورد تشویق قرار می‌گیرد.

اصفهانیان در مورد اتفاقات بازی صنعت نفت آبادان و پیکان گفت: مردم خونگرم آبادان فوتبال را کامل می‌شناسند. اگر هم نسبت به داوری اعتراضی دارند با ملهتب کردن ورزشگاه، فقط باعث می‌شوند داوران ما تمرکز خود را از دست بدهند. معتقدم این اتفاقات شایسته فوتبال ما نیست.

رئیس کمیته داوران و عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال گفت: در ۵۶ بازی که در لیگ برتر انجام شد، در مجموع اشتباهات داوری زیر ۱۰ درصد بوده است که تلاش می‌کنیم این را به حداقل برسانیم. همچنین این هفته سعی کردیم داوران با تجربه را در کنار داوران جوان و با آتیه قرار دهیم.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.