پیشکسوت تیم فوتبال استقلال با بیان اینکه سرمربی آبی ها هم اشتباه کی روش را مرتکب شد، گفت: در بازی‌های گذشته تعویض‌های شفر قانع‌کننده نبوده و معلوم نیست بر چه مبنایی صورت می‌گیرد.

محمد نوازی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در انتقاد به تعویض‌های وینفرد شفر افزود: نمی‌دانم چرا در چند بازی گذشته، تعویض‌های شفر آنقدر بحث‌برانگیز بوده و او هنوز نتوانسته بعد از گذشت پنج هفته از لیگ، ترکیب اصلی خود را به خوبی بشناسد؛ تعویض‌های او برای هیچ‌کس قانع‌کننده نیست. دلیل غیبت وریا غفوری مقابل السد چیست؟ اگر او مصدوم یا بیمار شده است، پس چرا دقایق پایانی به میدان می‌آید؟ اگر هم شرایط خوبی دارد، پس چرا از ابتدا بازی نمی‌کند. روح‌الله باقری که یک بازیکن خوب، سرعتی و گل‌زن است، چرا در بازی رفت به میدان نرفته و چرا حتی در یکی، دو بازی لیگ حضور نداشت. متأسفانه شفر هنوز نتوانسته نفرات خود را بشناسد و این می‌تواند در ادامه راه برای آبی‌پوشان دردسرساز شود.

وی ادامه داد: اشتباهی که کی‌روش در خط دفاعی کرد و روزبه چشمی را یک خط عقب آورد، حالا در استقلال هم همین روند را شفر ادامه می‌دهد. پست تخصصی چشمی، هافبک دفاعی است و نمی‌دانم چرا وقتی او در این پست عملکرد خوبی دارد، شفر از او یک خط عقب‌تر استفاده می‌کند. سرمربی استقلال باید پاسخگوی این موضوع باشد؛ او باید از تجربه بالای روزبه در هافبک دفاعی استفاده کند؛ نه اینکه با جابجایی او، هم به چشمی ضربه بزند و هم به استقلال.

نوازی تصریح کرد: متأسفانه در روزی که می‌توانستیم بازی را به تساوی کشانده و شانس صعود داشته باشیم، باز هم اشتباهات شفر باعث شد تا از رسیدن به دور بعد باز بمانیم.

وی با انتقاد از سرمربی‌ آبی‌پوشان به دلیل نیمکت‌نشینی خارجی‌ها گفت: چرا بازیکنانی که با قیمت‌های کلان به استقلال آمده‌اند، باید نیمکت‌نشین باشند؟ مگر شفر شناخت کاملی از آنان نداشت؟ اگر مایر و الحاجی‌گرو مشکل فنی دارند، پس چرا آنها را جذب کردید؟ اما در غیر این صورت چرا به آنها بازی داده نمی‌شود؟

پیشکسوت تیم فوتبال استقلال در خصوص تشکیل کمیته فنی استقلال افزود: امیدوارم این کمیته فقط دور هم نشستن نباشد؛ ارزش و جایگاه کسانی که در این کمیته فنی هستند، بسیار بالاست و هر کدام در عرصه بازیگری و مربیگری، عملکرد خوبی داشته و توانایی‌های خود را نشان داده‌اند و امیدوارم آنها بتوانند از این هفته جلسات خود را آغاز کرده، تیم را نقد و بررسی کنند و سرمربی استقلال هم با اعضای کمیته فنی، تعامل بالایی داشته باشند تا بتوانند در کنار یکدیگر با برطرف کردن نقاط ضعف استقلال، یک تیم خوب را روانه میدان کرده تا در ادامه لیگ، آبی‌پوشان نتایجی درخور شأن استقلال بگیرند.

نوازی درباره دیدار آبی‌پوشان برابر نساجی قائمشهر خاطرنشان کرد: نساجی پس از سال‌ها به لیگ برتر آمده و حالا استقلال باید در شهری بازی کند که هوادارانش، عاشقانه تیمشان را دوست دارند و مطمئناً تا پایان بازی، دست از حمایت تیمشان برنمی‌دارند. نکونام با اینکه تیم جوان و کم‌تجربه‌ای در اختیار دارد، اما توانسته نتایج نسبتاً خوبی کسب کند و امید دارد با شکست استقلال، شگفتی‌ساز شود. باید شفر هم برای این دیدار تدابیر ویژه‌ای بیاندیشد تا بتواند با کسب سه امتیاز این بازی، هم از زیر فشار انتقادها بیرون آمده و هم موقعیت خود را در جدول بهبود ببخشد و خود را آماده دیدار برابر حریف قدیمی خود (پرسپولیس) در روز پنجم مهرماه کند.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۱ )