تیم فوتبال استقلال در حالی میهمان نساجی خواهد بود که استقلالی‌های این تیم به دنبال شکست مردان وینفرد شفر هستند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، هفته هفتم مسابقات لیگ برتر فوتبال از ساعت ۱۸:۴۵ امروز (جمعه) با برگزاری سه دیدار همزمان پیگیری می‌شود.

* استقلال خوزستان - ذوب‌آهن

نوار چهار بازی شکست‌ناپذیری آبی‌پوشان خوزستانی با باخت هفته گذشته مقابل پیکان پاره شد. شاگردان جوان داریوش یزدی تاکنون عملکرد نسبتاً خوبی از خود نشان داده‌اند و مقابل ذوب‌آهن هم به دنبال برتری هستند.

روند سینوسی ذوب‌آهن، هواداران این تیم را به شدت نسبت به عملکرد تیم محبوب خود نگران کرده است. سفید و سبزپوشان اصفهانی در هفته گذشته لیگ برتر مقابل پدیده شکست خوردند و با متحمل شدن باخت مقابل همین تیم، از مسابقات جام حذفی نیز کنار رفتند. ذوبی‌ها برای صعود به رده‌های بالایی جدول، نیاز مبرمی به شکست استقلال خوزستان دارند.

* سایپا - نفت مسجدسلیمان

پس از شکست مقابل تراکتورسازی،‌ شاگردان علی دایی به دومین پیروزی متوالی خود دست یافتند. نارنجی‌پوشان این هفته میزبان تیمی هستند که به تازگی دچار تغییرات کادر فنی شده‌ و همانطور که سرمربی سایپا به آن اشاره کرد،‌ تیمی ناشناخته محسوب می‌شود. این بازی اولین حضور علیرضا مرزبان روی نیمکت نفت مسجدسلیمان در دیدارهای رسمی خواهد بود. دستیار پیشین قطبی در پرسپولیس تلاش می‌کند در تقابل با سرمربی پیشین سرخپوشان، میخ خود را محکم بکوبد و ضمن شکستن طلسم گل نزدن نفتی‌ها، این تیم را به اولین برد خود در این فصل برساند.

* نساجی - استقلال

یک هفته بعد از تقابل جنجالی مقابل پرسپولیس، نساجی با انگیزه‌ای کامل مقابل استقلال صف‌آرایی می‌کند. نساجی در حالی به مصاف استقلال می‌رود که اعضای زیادی از این تیم در تیم رقیب حضور داشتند و همگی هم به دنبال شکست استقلال هستند. محمدمهدی نظری، فرزاد مجیدی، علی امیری (مدیرعامل) و جواد نکونام، سابقه حضور در استقلال را دارند و نکونام گل قهرمانی آبی‌پوشان را در فصل ۹۲-۹۱ به ثمر رساند.

پس از حدود ۲۰ سال، این نخستین باری است که یکی از دو تیم سرخابی‌ به قائمشهر خواهد رفت تا انتظار مردم قائمشهر از میزبانی از استقلال و پرسپولیس خاتمه یابد. می‌توان پیش‌بینی کرد که هواداران نساجی از این مسابقه استقبال گرمی خواهند کرد. آنها فصل گذشته در دیدار دو تیم در جام حذفی، سکوهای ورزشگاه آزادی را پُر کرده و هفته قبل در مسابقه مقابل پرسپولیس هم به خوبی از تیم محبوب خود حمایت کردند.

در آن‌سوی میدان استقلال از تساوی بیهوده مقابل السد در قطر بازگشته و به دنبال جبران مافات حذف از لیگ قهرمانان آسیا خواهد بود. شاگردان وینفرد شفر با یک بازی کمتر و با ۶ امتیاز، در جایگاه نازل یازدهم جدول قرار دارند و برای تحقق بخشیدن رویای قهرمانی هواداران و کسب رده‌ای تک‌رقمی، چاره‌ای جز کسب پیروزی در قائمشهر نخواهند داشت. آبی‌پوشان در این مسابقه بدون نیومایر،‌ فرشید اسماعیلی و روزبه چشمی به مصاف نساجی می‌روند.

نتایج دیدارهای روز گذشته هفته هفتم لیگ برتر به شرح زیر است:

ماشین‌سازی تبریز یک - پارس جنوبی جم صفر

سپاهان ۳ - فولاد خوزستان یک

صنعت نفت آبادان - پیکان: این بازی تا دو دقیقه مانده به پایان بازی در وقت‌های اضافی با برتری ۲ بر یک پیکان در جریان بود که تماشاگران نفت آبادان قصد ورود به زمین را داشتند و کمک داور بازی را با پرتاب اشیا مضروب کردند. به همین دلیل با تصمیم موعود بنیادی‌فر داور این مسابقه، بازی نیمه‌تمام ماند.

برنامه دیدارهای باقی مانده هفته به شرح زیر است:

شنبه - ۳۱ شهریور

* استقلال خوزستان - ذوب‌‌آهن (ساعت ۱۸:۴۵ - ورزشگاه غدیر اهواز)

* سایپا - نفت مسجدسلیمان (ساعت ۱۸:۴۵ - ورزشگاه پاس قوامین تهران)

* نساجی مازندران - استقلال (ساعت ۱۹:۳۰ - ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر)

یکشنبه اول مهر

* پرسپولیس - سپیدرود (ساعت ۱۸:۴۵ - ورزشگاه آزادی تهران)

* پدیده - تراکتورسازی (ساعت ۱۹ - ورزشگاه امام رضا (ع) مشهد)

جدول لیگ برتر فوتبال ایران

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.