سرمربی استقلال در کنفرانس خبری پیش از بازی مقابل نساجی حاضر شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ وینفرد شفر سرمربی آلمانی تیم استقلال در کنفرانس خبری پیش از دیدار مقابل نساجی قائمشهر حاضر شد و به سوالات خبرنگاران جواب داد.

شفر در ابتدا گفت: عذرخواهی می‌کنم بابت تاخیرم. یک سفر طولانی داشتیم و خیلی خوشحالم به شمال ایران آمده‌ام. نکات خیلی خوبی در مورد قائمشهر شنیده‌ام. خیلی خوشحالم اینجا هستم و شما را می‌بینم.

سرمربی تیم فوتبال استقلال ادامه داد: می‌دانم نساجی بعد از مدت طولانی به لیگ برتر آمده و بازی‌های این تیم را دیده‌ام و می‌دانم تیم قدرتمندی است. به نکونام سلام می‌کنم، ما شش ماه در الوحده با هم کار کردیم. مسیر حرکت و پیشرفت او را پس از اینکه به اوساسونا رفت دیده‌ام. خیلی خوشحالم هواداران پر شماری از استقلال در قائمشهر دیدم. همچنین خیلی خوشحالم تیم ما بهترین هواداران آسیا را دارد و ما باید برای آنها کار کنیم.

شفر اظهار داشت: شاید می‌گویند استقلال هر جا می‌رود باید پیروز شود اما این موضوع درست نیست. هر تیمی مقابل استقلال بازی می‌کند با بیشتر از صد درصد توان خود کار می‌کند و فردا هم حریف ما بسیار قدرتمند است و امیدوارم پس از بازی از عملکرد خودمان راضی باشیم.

سرمربی تیم استقلال تصریح کرد: از یک بابت دیگر خوشحالم که فردا یک داور ایرانی داریم نه داوری از سنگاپور و دیگر کشورها. شما دیدید در بازی با العین و السد داوری خیلی به ضرر ما بود. گل اولی که از السد دریافت کردیم آفساید بود و یک پنالتی هم روی روح‌الله باقری گرفته نشد. بهترین داوران آسیا را داریم و مطمئنم فردا هم داور ما یکی از بهترین‌های آسیا خواهد بود. یک‌بار دیگر خوشحالی خودم را از آمدن به این شهر ابزار می‌کنم و خوشحالم خبرنگاران پر شماری می‌بینیم و امیدوارم بعد از بازی نیز با هم صحبت‌های خوبی در مورد بازی داشته باشیم.

شفر در پاسخ به این پرسش که نظرش در مورد هواداران چیست و بازی این تیم مقابل نساجی را پیش از بازی با پرسپولیس چطور می‌بیند،‌ گفت: اول از همه باید بگویم تماشاگران تیم نساجی بسیار مشتاق هستند برای حمایت از تیم خودشان. امیدوارم فردا همه از فوتبال زیبا لذت ببرند. امیدوام نه تنها در اینجا بلکه در هیچ ورزشگاه دنیا خشونتی نباشد و همه بعد از فوتبال خوشحال به خانه‌های خود بروند. فوتبال یکی از بهترین ورزش های دنیاست، مخصوصا برای کودکان. خوشحال می‌شوم هواداران نساجی از تیم خودشان حمایت کنند،

شفر اضافه کرد: بازی فردا ما با پرسپولیس نیست، شما دیدید در بازی با السد ما دقایقی ۹ نفره بازی کردیم و داور هم یک بازیکن حریف را اخرج نکرد، فکر می‌کنم اگر اسماعیلی خوش‌شانس نبود شاید پای او می‌شکست، روزبه چشمی هم در تمرینات ضربه‌‌ای خورد و فردا در تیم نیست، اما ما بازیکن به اندازه کافی داریم و نگران نیستم. مطمئنم بازیکنان ذخیره ما هم به خوبی جای بازیکنان اصلی را خواهند گرفت و چیزی از آن‌ها کمتر ندارند. بازهم می‌گویم بازی فردای ما با پرسپولیس نیست و با نساجی است، ضمن اینکه خوشحالم با پرسپولیس بازی داریم، اما فردا تمام تمرکزمان را روی بازی با نساجی می‌گذاریم.

سرمربی استقلال بیان داشت: دوباره می‌گویم ما با یک تیم ریشه‌دار و با سابقه بازی می‌کنیم، اما سوال من این است که چرا این تیم ۲۵ سال در لیگ برتر نبوده است؟ قطعاً بازگشت این تیم به لیگ برتر می‌تواند به این استان و منطقه کمک کند. ما فردا برای برد به زمین می‌رویم. حریف ما مطمئناً ۹۰ دقیقه می‌جنگد، ما هم باید با فکر بازی کنیم. نساجی تیم دونده‌ای است، اما ما هم باید کارمان را کنیم و آن چیزی که در تمرینات کار کرده‌ایم را به زمین بیاوریم و کارمان را انجام دهیم.

سرمربی استقلال در واکنش به این سوال که گفته می‌شود او در رختکن به بازیکنان گفته دیگر کسی حق اعتراض را ندارد،‌ گفت: شما در جلسه ما بودید؟ بله درست است من این را به بازیکنانم گفتم، من روز گذشته به منزل بیژن طاهری برای مراسم روز عاشورا دعوت شدم،‌ هواداران و مردم زیادی در مراسم بودند،‌ بسیار لذت بردم از این فرهنگ مردم ایران، از اینکه با هم بودند لذت بردم و برایم جالب بود. هواداران هم همینطور، من نمی‌خواهم یک گروه خاص برای تیم ما حاشیه‌سازی کنند.

شفر افزود: در ایران فرش و خاویار و شایعات زیاد است. در این منطقه (شمال کشور) هم برنج زیاد است،‌ به هر حال باید شایعات را فراموش کرد، آنهایی که به دروغ شایعه می‌سازند از موفقیت تیم ما خوشحال نیستند، کسانی هستند که اگر ۱۰۰ دلار به آنها بدهید بهترین مطلب را برای تو در فضای مجازی می‌نویسند و اگر هم ندهید برعکس این کار را می‌کنند، اما من ترجیح می‌دهم این پول را به یک نیازمند بدهم. ما یک تیم هستیم و با هم همکاری می‌کنیم، هیچ‌کس از هواداران و رسانه‌ها هم نمی‌توانند بازیکنی را از تیم کنار بگذارند، چون من با بازیکنان کار می‌کنم و کنار آنها هستم، از آنها حمایت می‌کنم تا زمانی که از نظم تیمی همه چیز مرتب باشد.

سرمربی آلمانی استقلال گفت: بازیکنان ما زحمت زیادی می‌کشند، مثل بازی با السد که ۱۰ نفره تلاش کردیم. نکته اصلی این است برخی از بازیکنان ما فصل گذشته مقابل ۵ هزار نفر بازی می‌کرند اما حالا باید مقابل ۱۰۰ هزار نفر بازی کنند، قطعاً زمان می‌برد تا با این شرایط تطبیق پیدا کنند. بازیکنان زیادی هم به بایرن مونیخ و دیگر تیم‌ها می‌آیند و یک یا دو فصل از این تیم می‌روند،‌ اما برخی‌ها هم زود با شرایط تیم کنار می‌آیند مثل تیام که فصل گذشته خیلی زود در تیم ما جا افتاد. در بازی پاری‌سن‌ژرمن هم بازیکن هفتاد میلیون یورویی این تیم روی نیمکت نشسته بود اما هیچ‌کس نگفت چرا او بازی نکرد. فضای مجازی مهم نیست و مهم نظر من است، من می‌توانم بگویم یک بازیکن خوب بوده یا نه، نظر من مهم است و برای بازیکن هم باید نظر من مهم باشد نه فضای مجازی.

او در واکنش به نظر خبرنگاری مبنی بر هواداران تیم شاکله و دورتموند در آلمان و شباهت هواداران نساجی به این تیم‌ها گفت: شالکه یک منطقه کارگری است، مثل دورتموند،‌ بازی این دو تیم هم به نوعی دربی آلمان است. من می‌دانم شرایط اینجا چطور است. فردا صبح هم این موضوع را بهتر می‌فهمم. هوادارن شالکه سنتی و تقریبا مثل ما هستند. در بازی هم طبیعی است هواداران از هر تیمی که خوب بازی کنند حمایت می‌کنند، شالکه و دورتموند هم همین وضعیت را دارند. مثل بازی اولی که من سرمربیگری استقلال را بر عهده داشتم مقابل پرسپولیس که ما بازی را روی یک پنالتی باختیم، اما همه حمایت کردند. من بالای ۴۰۰ بازی در آلمان انجام دادم و الان خوشحال می‌شوم که از تیم ما حمایت می‌کنند. این را هم به بازیکنان یادآوری می‌کنم که این وظیفه ما است که آنها را خوشحال کنیم. بازی فردا هم سخت است و اینطور نیست که خودمان را از پیش برنده بدانیم، باید سخت کار کنیم و پیروزی حاصل همین سخت کار کردن است، داور خوبی هم در بازی فردا داریم، من همیشه گفته‌ام داوران ایرانی یکی از بهترین‌ها هستند و امیدوارم بعد از بازی هم با هم دوستانه در مورد مسائل فنی حرف بزنیم.

شفر تصریح کرد: سال گذشته بعد از اینکه یک تیم جوان ساختیم،‌ آن بازیکنان رفتند. ما فصل‌ گذشته تیم‌مان را به ۹۹ درصد رساندیم، اما الان باید این فصل دوباره تیم‌مان را بسازیم. امیدوارم بتوانیم هواداران هم خوشحال کنیم. امیدوارم قهرمان و بعد در آسیا موفق شویم. این شانس را فصل گذشته در لیگ قهرمانان داشتیم که خوشحال شویم،‌ اما با رفتن بازیکنانی مانند ابراهیمی این شانس را از دست دادیم. مثل اینکه شما یک سنگ سنگین را تا نزدیکی یک هدف می‌آورید اما دوباره می‌افتد. فصل پیش قرار بود کاری انجام شود، اما نشد، الان باید دوباره باید آن کار را انجام دهیم. هدف‌مان این است که به همان سطح فصل گذشته بازگردیم و بتوانیم در لیگ قهرمانان فصل آینده یک عملکرد خوب داشته باشیم.

شفر در پایان گفت: بازی را تیم‌های دیگر می‌بینیم و بازی همه حریفان را بارها و بارها آنالیز می‌کنیم. بارها بازی نساجی را دیده‌ و آنالیز کرده‌ایم. این یک احترام برای همه حریفان است. اینطور نیست که ما کاری به آنها نداشته باشیم و همینطور برویم و با آن‌ها بازی کنیم. کادرفنی خوبی داریم و روی این مسائل کار می‌کنیم.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.