رئیس پیشین فدراسیون فوتبال با بیان اینکه مسئولان فعلی فدراسیون پنهان کاری را خوب بلد هستند، گفت: بحث کارلوس کی‌روش مثل زگیلی روی پیشانی فوتبال شده است!

به گزارش خبرنگار مهر، امیر عابدینی درباره شرایط فوتبال و تیم ملی با انتقاد از مدیران فدراسیون به رادیو تهران گفت: فوتبال ما هیجان و شادابی خودش را دارد اگر ما مسئولان بگذاریم! مسئولان یک مقدار نگرانند و حتی دغدغه دارند که نکند منتقدان و نخبگان در یک برنامه رادیویی تجزیه و تحلیل کنند. مسئولان می گویند ای کاش ایرادهای ما را نبینند. همه ادعای شفاف سازی داریم ولی پنهان کاری را خوب بلدیم. این خیلی بد است چون وضعیت فوتبال ما رو به جلو است و نباید نگران بود.

وی در ادامه نحوه برخورد با کارلوس کی روش در فدراسیون را نادرست دانست و افزود: همه چیز در فوتبال دنیا شفاف است و با پلشتی ها هم برخورد می شود. ما در فوتبالمان نمی خواهیم شفاف سازی کنیم. بحث آقای کی روش مثل زگیلی روی پیشانی فوتبال شده است. یا جراحی کنیم و برش داریم و یا اصلاحش کنیم. با این روند مدیریت، مشکل را همیشه حمل می کنیم. این زنجیره و حلقه ایجاد می کند و اپیدمی می شود. اگر واقع بین باشیم باید تکلیف کی روش بعد از جام جهانی روشن می شد. یا ادامه کار با مدیریت و با قاطعیت و یا جدایی. الان کی روش بالاتر از فوتبال ما قرار گرفته است. این در راستای اهداف فوتبال نیست. کی روش باید در مسیر اهداف فوتبال باشد.

عابدینی درباره انتظار قهرمانی از تیم ملی در جام ملتها تاکید کرد: این کار دشواری است. ما در والیبال به چنان رشدی رسیده ایم که به دنیای والیبال در سطح عالی تنه می زنیم. این به این معناست که سازماندهی سرمان می شود و استعداد هم داریم. در والیبال نزدیک به چهار مربی عوض شد و اتفاقی نیفتاد. یک مقدار افت داشتیم ولی دوباره رشد کردیم. در فوتبال این همسویی وجود ندارد. به محض اینکه از ایران خارج می شویم و در مسابقات بین المللی بازی می کنیم، به مشکل می خوریم. در جام ملتها هم کار سختی خواهیم داشت مگر اینکه تمام قرعه برای ما بیافتد و حریفان با تمام قوا حاضر نشوند. رقیبان سرسختی داریم که با این برنامه ریزی و طراحی قهرمانی برای ما تقریبا دور از دسترس خواهد بود.

رئیس پیشین فدراسیون فوتبال درباره خبرهایی که از پیشنهادات سایر کشورها به کی روش منتشر می شد، تصریح کرد: پیشنهاد را نمی توانم منکر باشم. هر مربی ای می تواند پیشنهاد داشته باشد ولی باید دید شرایط کشورهای دیگر چیست. شرایطی که می گذارند شرایطی نیست که ما گذاشته ایم. شرایط ایران قطعا مطلوب است که برای ما را می پذیرد. کشورهای دیگر می خواهند مدیریت کنند و اجازه نمی دهند مدیریت در دست یک نفر باشد.

عابدینی در خصوص تاثیر بالا رفتن قیمت ارز در زندگی مردم و فوتبال و ورزش تصریح کرد: از صحبتهای آقای روحانی اینطور بر می آید که خود دولت طراح گران شدن ارز است و ارز در اختیار دارد. پس در بخش عمومی و جایی که مردم می خواهند چالش ها را تجربه کنند، دولت نگران تامین ارز نیست. ارز وجود دارد ولی قرار است نقدینگی با ارز باشد. رئیس جمهور در یک برنامه می گوید «مردم دلار ۴۲۰۰ تومان است» ولی در مجلس با صراحت می گویند می توانیم از فردا قیمت ارز را پایین بیاوریم. این به این معناست که دولت نگران تامین ارز نیست بخصوص جایی که ایجاد هنجار می کند مثل ورزش.

وی ادامه داد: اما سئوالی که مطرح می شود این است که ارز سنگینی که راحت دست مردم نمی رسد، درست است که به خوبی هزینه اش نکنیم؟

مدیرعامل پیشین پرسپولیس درباره بدهی باشگاه ها هم گفت: بارها گفته ام تا زمانی که دولت تیمداری کند، این مسئله هست. دولت باید دستش را از تیمداری بردارد و کار نظارتی و مدیریتی کلان خودش را دنبال کند. نمی شود همه جا ادعا کنیم تصدی گری دولت را کم می کنیم ولی در ورزش صفر تا صد بایستیم و بگوییم دولت می خواهد باشگاه ها را اداره کند.

عابدینی همچنین به پروسه خصوصی سازی پرسپولیس که چند سال پیش انجام شد اشاره ای کرد و به وزیر وقت ورزش هم طعنه زد. وی گفت: اگر سهام باشگاه در بورس قرار گرفته بود و در اختیار مردم وجود داشت ... دولت اجازه نداد بخصوص خطوطی که از یک استان طراحی شد. حالا هم عواقبش را می بینیم.

عابدینی درباره قانون بازنشستگی هم گفت: ورزش زیرمجموعه فرهنگ است. وقتی کار فرهنگی می کنیم به تجربه بها می دهیم و معتقدیم یک استاد در دانشگاه هرچه باتجربه تر و به روزتر باشد، پذیرش بیشتری دارد. در ورزش هم همینطور است. باید این جایگاه را قائل باشیم. از یکطرف قانون اسم بازنشسته را آورده است و از یکطرف ما خیلی از کارشناسان و نخبگان را از دست می دهیم که این حق نیست. باید در دولت مصوبه بگیرند و زمان می برد. فعلا باید گفت خداحافظ بازنشستگان زحمت کش و موی سپید کرده. ای کاش برای نمایندگان مجلس هم سن و سال را پایین می آوردند!

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۲۲ )