سرپرست باشگاه استقلال گفت که مدیران باشگاه پرسپولیس زمانی که متوجه شدند رأی سوپرجام به نفع آنهاست، اعلام کردند که در این مسابقه بازی می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، امیرحسین فتحی درباره لغو دیدار استقلال مقابل نفت مسجدسلیمان در هفته ششم لیگ برتر فوتبال گفت: از کارشناسان می‌پرسم. آیا وقتی یک تیم ۹،۸ روز دیگر بازی سختی دارد و بازی رفت هم آن نتیجه رقم خورد، اگر آن تیم ۷ بازیکن خود اصلی خود را در اردو نداشته باشد، می‌تواند هماهنگ باشد؟ آیا روند تیم مختل نمی‌شود؟ ۶ بازیکن ما در تیم ملی ایران و طارق همام هم در تیم ملی حضور دارد. آیا کی‌روش می‌پذیرفت هفت بازیکن اصلی خود را در ترکیب و اردو نداشته باشد؟

وی ادامه داد: بازی استقلال یک دیدار ملی خواهد بود. در این مسابقه استقلال متعلق به تهران نیست، بلکه این تیم و پرسپولیس تیم ملی کشور هستند. هماهنگ نبودن با این دو تیم به فوتبال ملی ضربه می‌زند. وقتی به جایی نمی‌رسد، باید به هواداران بگوییم چه اتفاقی می‌افتد. ما صبح و بعد از ظهر در غیاب هفت ملی‌پوش تمرین می‌کنیم. با دوستان صحبت کردم که بازیکنان در اختیار ما باشند.

سرپرست باشگاه استقلال درباره دیدار دوستانه قطر در غیاب بازیکنان تیم‌های الدحیل و السد عنوان کرد: قطعاً می‌شد چنین کاری در تیم ملی ایران صورت بگیرد. استقلال در آسیا بازی ملی بسیار سخت و مهمی دارد. حدود ۵،۴ ماه به جام ملت‌های آسیا باقی مانده و ازبکستان هم اعلام کرده که از بازیکنان اصلی خود مقابل ایران استفاده نمی‌کند. استقلال چند روز دیگر بازی سختی دارد و باید تیم خود را تقویت کند. امیدوارم این موارد در اردوهای بعدی رعایت شود.

فتحی که با برنامه رادیویی تهران ورزشی گفت‌وگو می‌کرد، درباره دعوت ۶ بازیکن از استقلال به تیم ملی خاطرنشان کرد: وقتی سرمربی از یک تیم ۶ بازیکن دعوت می‌کند، این نشانه خوبی است. ما ایراد نمی‌گیریم که سرمربی تیم ملی بازیکنی دعوت نکند یا بازیکنان زیادی از تیم ما دعوت کند. بحث من در این مقطع زمانی است. ما دعوت این تعداد بازیکن به تیم ملی را به فال نیک می‌گیریم و این را نشانه توانایی بازیکنان خود می‌دانیم، اما این اتفاق، فرصت هماهنگ شدن را از تیم و بازیکنان استقلال می‌گیرد.

وی در مورد نامه روز گذشته (جمعه) رضا افتخاری سرپرست پیشین باشگاه استقلال درخصوص اتفاقات این باشگاه گفت: متن این نامه را خواندم، اما اجازه دهید در این مقطع درخصوص این موضوع صحبت نکنم. هواداران و کارشناسان که اخبار ما و اتفاقات استقلال را لحظه به لحظه دنبال می‌کنند، بهتر می‌توانند قضاوت کنند.

سرپرست باشگاه استقلال درخصوص اینکه افتخاری گفته بود در دعوتنامه باشگاه برای یازالده، جذب او منوط به تست پزشکی بود، تصریح کرد: این اشتباه محض است. این اتفاقات به خاطر عدم اگاهی، جهل به مقررات و نداشتن دانش حقوقی و حقوق ورزشی بوده که مبادرت به صدور دعوتنامه با آیتم‌های ریز کردند که حقی برای بازیکن ایجاد می‌شود که بتواند شکایت کند. وقت و هزینه باشگاه در این خصوص تلف می‌شود و احتمال محکومیت ۴۰۰،۳۰۰ هزار دلاری هم وجود دارد. اصلاً اگر دلار هزار تومان هم باشد، چرا بازیکنی که یک دقیقه هم برای تیم بازی نکرده، باید از باشگاه پول بگیرد؟ این اتفاق به خاطر اشراف نداشتن به مقررات است که چنین اتفاقی رخ می‌دهد.

فتحی گفت: اگر در این پرونده اشتباه نشده، بازیکن نمی‌توانست شکایت کند یا شکایتش به نتیجه نمی‌رسید. اگر شکایت صحیح نباشد، در مراجع بین‌المللی نمی‌پذیرند و اگر رأی به سود ما یا طرف مقابل صادر شود، به دفاعیات طرفین بستگی دارد. در مجامع بین‌المللی و ورزشی عرف نیست که دعوتنامه حاوی نکاتی باشد که برای بازیکن حقی ایجاد کند.

وی در مورد اعتراض باشگاه استقلال به پیروزی سه بر صفر پرسپولیس در دیدار سوپرجام تصریح کرد: منتظر ابلاغ رسمی این رأی هستیم تا در دادگاه حکمیت ورزش مطرح کنیم. به جد و شدت، حق باشگاه هستیم و لحظه‌ای درنگ نمی‌کنیم و از حق‌مان کوتاه نمی‌آییم. این رأی خلاف مقررات بود و بازی باید برگزار شود.

سرپرست باشگاه استقلال در این مورد که چرا با وجود مشخص بودن تاریخ سوپرجام، آبی‌پوشان در این دیدار حاضر نشدند، خاطرنشان کرد: در این مدت من در باشگاه استقلال حضور نداشتم و مربوط به مدیریت قبلی است. در هیچ جای پرونده در فدراسیون، نامه‌ای از باشگاه استقلال مبنی بر شرکت نکردن استقلال در سوپرجام نیست. استقلال به دلایل منطقی خواهان تغییر زمان بازی بوده و پرسپولیس هم راضی به این بازی نبود. مصاحبه‌های مدیرعامل باشگاه پرسپولیس هم آمده که این تیم، آماده بازی نیستند. با این حال وقتی دیدند فدراسیون فوتبال می‌خواهد بازی را ۳ بر صفر به سود پرسپولیس اعلام کند، سوار موج شدند و گفتند قبول می‌کنیم که بازی کنیم. زمان بازی منطقی نبوده است. چون تیم‌ها در هفته اول هم آماده نبودند، چه برسد به یک هفته قبل از آن. سوپرجام فوتبال ایتالیا در تعطیلات نیم‌فصل و در کریسمس برگزار می‌شود، آیا فوتبال ما از آنها خیلی بالاتر است؟ استقلال اعلام کرد که زمان بازی تغییر کند.

فتحی در پاسخ به این پرسش که آیا مطالبات همه طلبکاران باشگاه تسویه شده است یا خیر، گفت: خیر. در حال تسویه حساب هستیم.

وی در این مورد که به نظر می‌رسد استقلال و پرسپولیس به قدمت تاریخ بدهکار هستند، اظهار داشت: متأسفانه همینطور است. ما تنها پرونده‌های موجود در فدراسیون یا AFC را تسویه کردیم و مطالبات بقیه طلبکاران را هم مطابق برنامه زمان‌بندی پیگیری می‌کنیم.

سرپرست باشگاه استقلال در مورد شرایط این تیم گفت: در شرایط بسیار خوب و مطلوبی به سر می‌بریم و تمرینات تیم منظم است. همه چیز رو به راه است و هواداران استقلال و فوتبال نگران نباشند. چون با حمایت آنها، روزهای خوب و خوشی در انتظار استقلال خواهد بود.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.