نهاد حاکم بر فوتبال ایتالیا به اقدام اخیر هواداران لاتزیو که نماد بارز تبعیض جنسیتی بوده واکنش نشان داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، روز گذشته (یکشنبه) خبری به نقل از رسانه‌های ایتالیایی منتشر شد مبنی بر اینکه اولتراها (هواداران متعصب) تیم فوتبال لاتزیو در حرکتی هماهنگ، پیش از بازی شنبه شب تیم‌شان مقابل ناپولی، خواهان ممنوعیت ورود زنان و کودکان به محل استقرار آنها در کوروا نورد (قوس شمالی) ورزشگاه المپیکو در بازی شنبه شب مقابل ناپولی شده‌اند.

این اقدام اولتراهای لاتزیو با انتقادات فراوانی در فضای مجازی همراه بوده و اکنون فدراسیون فوتبال ایتالیا هم به آن واکنش نشان داده است.

روبرتو فابریچینی رئیس فدراسیون فوتبال ایتالیا، در این باره به رادیو آنچواسپورت گفت: این جوک زشت تابستان امسال بود. زمانی که ما درباره یک استادیوم صحبت می‌کنیم، جایی که باید محلی برای دور هم جمع شدن خانواده‌ها باشد، جدا کردن یک گروه از مردم از دیگران به نظر من کار بسیار احمقانه است.

در همین حال نشریه کوریره دلاسرای ایتالیا مدعی شده که پلیس ایتالیا یکسری تحقیقات را آغاز کرده تا عوامل انتشار و توزیع اعلامیه‌هایی برای جلوگیری از ورود زنان و کودکان به کوروا نورد ورزشگاه المپیکو را شناسایی کند و نتایج تحقیقاتش را در اختیار دادستانی قرار داده است.

این نشریه همچنین نوشته که فدراسیون فوتبال ایتالیا نیز به نوبه خود تحقیقاتی را برای رسیدگی به اقدام اخیر اولتراهای لاتزیو آغاز کرده است.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.