سرمربی تیم فوتسال بانوان شهرداری رشت از وضعیت رقابت‎های لیگ برتر به خاطر ناپایدار بودن وضعیت تیم‎ها انتقاد کرد و گفت: کناره‎گیری تیم‎ها قطعا ادامه خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار مهر، رقابت‌های لیگ برتر فوتسال بانوان فردا جمعه وارد هفته دوم می‌شود. تیم شهرداری رشت که معصومه جهانچی، سرمربی سابق تیم فوتبال زیر ۱۶ سال را به خدمت گرفته است این هفته مقابل تیم مدعی و پر ستاره سپید رود تهران قرار خواهد گرفت.

این مربی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به این دیدار گفت: تمرینات خود را برای شروع لیگ دیر آغاز کردیم و ۳ امتیازِ هفته اول را از دست دادیم. تلاش و تمرینات بازیکنان برای جبران ۳ امتیاز است. این هفته با تیم سپید رود بازی داریم، تیمی که بسیار زودتر از ما تمریناتنش را آغازکرد. بازیکنان خوبی را به خدمت گرفته و صبح و بعد از ظهر تمرین دارد. نمی خواهم توجیه کنم اما اینها چیزهایی است که وجود دارد.

سرمربی تیم شهرداری رشت درپاسخ به این سوال که هنوز شاهد انصراف تیم‌ها از ادامه مسابقات هستیم، دلیل آن چیست؟ گفت: سازمان لیگ فوتسال قصد دارد مانند لیگ مردان از تعداد بالای تیم‌ها استفاده کند اما باید قبول کنیم تا زمانیکه رقابت‌های بانوان پخش تلویزیونی ندارد وضعیت همین است.

وی ادامه داد: وقتی رسانه حمایت نکند اسپانسر نمی‌آید. به غیر از ۲-۳ تیم که باشگاهی هستند سایر تیم‌ها در حاشیه امنیت نیستند و امنیت مالی ندارند. هر لحظه ممکن است یک تیم در اواسط فصل انصراف دهد. تیم داری در بخش بانوان سخت است. برای مثال برای برگزاری یک دیدار که باید به کرمان برویم، باید ۲ روز در سفر باشیم، این کیفیت را پایین می آورد. مطمئنن باشید در ادامه ریزش تیم ها بیش تر خواهد بود.

جهانچی در پاسخ به این سوال که چرا سازمان لیگ، رقابت‌ها را با تیم‌هایی که شرایط بهتری دارند و تا پایان می توانند ادامه ‌دهند، آغاز نمی‌کند؟ گفت: بارها این صحبت را مطرح کرده‌ایم. قبل از شروع فصل نیز با مربیان این صحبت انجام شد که تیم‌های صد در صد در لیگ شرکت کنند و یا اینکه ضمانتی از تیم ها دریافت شود که تا پایان مسابقات حضور داشته باشند.

وی تصریح کرد: حداقل باید این تضمین وجود داشته باشد که اگر تیمی منحل شود پول بازیکنان خود را پرداخت کند اما این تضمین نیز وجود ندارد. اگر تیمی انصراف دهد بازیکنان مجبور هستند یک فصل را از دست دهند.

سرمربی تیم شهرداری رشت در پاسخ به این سوال که برخی از بازیکنان قرارداد مالی نیز ندارند و تنها با هدف بازی کردن در لیگ حضور دارند؟ گفت: بله این موضوع نیز وجود دارد. باید ارزش بازیکنان را حفظ کنیم. هزینه تیم داری بانوان مبلغ زیادی نیست شاید کل هزینه یک تیم به اندازه مبلغ قرار داد یک بازیکن نیمکت نشین استقلال- پرسپولیس باشد و مهم این است که همین دختران می روند، قهرمان آسیا می‌شوند و پرچم جمهوری اسلامی را به اهتزاز در می آورند. تا کی این نابرابری باید ادامه پیدا کند؟

معصومه جهانچی در پایان اظهار کرد: ما در شهر خودمان تلاش می‌کنیم تا اسپانسرها در سالن حاضر و بازی را تماشا کنند. امیدوارم اسپانس‌ها به فوتسال بانوان ورود کنند. روز جمعه بازی سختی مقابل سپید رود خواهیم داشت، احترام زیادی برای سپید رود قائل هستیم، تمام تلاش خود را خواهیم کرد تا ۳ امتیاز بازی را کسب کنیم.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.