هفته سوم لیگ برتر فوتبال امروز آغاز می‌شود و پرسپولیس باید در اهواز به میدان برود.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، هفته سوم لیگ برتر فوتبال، می‌تواند شروع جذاب لیگ هجدهم باشد چرا که برخی تیم‌ها با جذب بازیکنان جدید خودشان را تقویت کرده‌اند و با ورود بازیکنان خارجی استقلال و مسعود شجاعی و اشکان دژاگه در تراکتورسازی باید منتظر تقابل جذاب این دو تیم در روز جمعه باشیم. هفته سوم در دو روز برگزار می‌شود که امروز (پنجشنبه) چهار دیدار و روز جمعه نیز چهار دیدار دیگر برگزار خواهد شد. برنامه دیدارهای امروز را در زیر مرور می‌کنیم.

گسترش فولاد تبریز -سپیدرود رشت

دو تیم ماجرادار لیگ هجدهم از هفته‌های اول را باید گسترش فولاد و سپیدرود رشت نامگذاری کنیم. فارغ از اینکه گسترش فولاد توانسته دو امتیاز کسب کند، اما این تیم هنوز درگیر تغییر نام و مالکیت است و وضعیت مالکیتش هم چند روز پیش از شروع لیگ مشخص شد. تیمی که فصل گذشته با مالکیت زنوزی اداره می‌شد و با توجه به حضور او در تراکتورسازی، مجبور به تغییر مالکیت شد. با این حال کادرفنی گسترش فولاد تغییری نکرد و فیروز کریمی همچنان سرمربی گسترش فولاد است، اما ساختار این باشگاه تغییراتی داشته که با تغییر نام رسمی به کلی تبدیل به یک تیم دیگر می‌شود که این موضوع هم در نوع خود در دنیای فوتبال نادر است.

گسترش فولاد در حالی به مصاف سپیدرود می‌رود که این تیم رشتی لیگ را شروع نکرده، شرایط بحرانی دارد و پس از شکست ۶ بر یک مقابل سپاهان نیز بیشتر وارد حاشیه شده است. خداداد عزیزی پس از درگیری با هواداران سپیدرود، حسین کعبی و محسن ایران‌نژاد را از تیمش کنار گذاشت. این موضوع حواشی را در سپیدرود بیشتر هم کرد و حالا خداداد در این شرایط باید در تبریز مقابل گسترش فولاد قرار بگیرد که خیلی‌ها پیش‌بینی می‌کنند در صورت کسب سومین شکست، باید نیمکت این تیم را رها کند. سپیدرود در حالی روز گذشته با اتوبوس راهی تبریز شد که بازیکنان این تیم به دلیل پرداخت نشدن پول هتل ۵ ساعت معطل ماندند و در نهایت با کمک مسئولان استان گیلان به صورت زمینی به تبریز رفتند.

استقلال خوزستان -پرسپولیس

هنوز نباید از داریوش یزدی در استقلال خوزستان انتظار کسب نتیجه و انجام کارهای بزرگ را داشت. تیمی که دیر بسته شده و دیر سرمربی خود را شناخته و حالا در قدم‌های اول خود باید مقابل بهترین تیم حال حاضر لیگ قرار بگیرد. مصاف با پرسپولیسی که دو سال گذشته قهرمان ایران بوده و در دو هفته ابتدایی لیگ هجدهم نیز توانست خود را به صدرنشین جدول رده‌بندی تبدیل کند.

استقلال خوزستان در هفته نخست توانست به یک امتیاز خارج از خانه دست یابد که می‌توانست نتیجه خوبی برای این تیم باشد، اما شکست هفته گذشته مقابل پدیده، آن هم در دقایق پایانی آبی‌پوشان اهوازی را حسابی ناامید کرد. آنها حالا باید خود را پس از یک شکست خانگی، آماده دیدار خانگی دیگری کنند. دیدار سختی مقابل پرسپولیس که دو هفته ابتدایی هم دروازه‌اش را بسته نگه داشته و هم توانسته پدیده و فولاد را از پیش‌رو بردارد.

شاگردان برانکو باید خود را آماده مصاف با یکی دیگر از نماینده‌های خوزستان کنند. تنها مسئله حاشیه‌ای در تیم این فصل پرسپولیس در دو بازی نخست نیمکت نشینی علیرضا بیرانوند بوده که پس از دو بازی نیمکت نشینی دروازه‌بان ملی‌پوش پرسپولیس، بحث حضور او در بشیکتاش مطرح شد. حالا برخی‌ها می‌گویند این ترفندی برای فشار بیرانوند بوده تا وارد ترکیب شود، اما برانکو هم با شرایط موجود و احتمال جدایی این دروازه‌بان می‌خواهد رادوشوویچ را آماده نگه دارد. برانکویی که از رکورد ۲۰۰ امتیاز با پرسپولیس عبور کرد و حالا می‌خواهد این رکورد خود را در فصل جاری بهبود ببخشد.

سایپا - ذوب‌آهن اصفهان

تیم علی دایی دو حرکت معکوس در شروع لیگ داشت. ابتدا پیروزی ۳ بر صفر مقابل سپیدرود و سپس شکست ۳ بر صفر مقابل پیکان. سایپایی‌ها درست است که کارشان را در لیگ هجدهم با اقتدار شروع کردند، اما اقتدار آنها مقابل پیکان زیر سؤال رفت و مطمئناً شاگردان علی دایی می‌خواهند در دیدار این هفته مقابل ذوب‌آهن روی اصلی خود را نشان دهند. اینکه پیروزی آنها مقابل سپیدرود اتفاقی نبوده و البته شکست سنگین‌شان مقابل پیکان روی غافلگیری رقم خورده است. آنها با توجه به نتایج خوبی که در لیگ هفدهم کسب کردند، در این فصل به عنوان یکی از تیم‌های مدعی شناخته می‌شوند.

سرمربی نارنجی‌پوشان هیچ‌وقت دوست نداشته یک مربی شکست خورده باشد و همه دایی را یک مربی جنگنده می‌شناسند، اما مقابل آنها رقیبی سرسخت‌تر قرار دارد. ذوب‌آهنی که کارش را در این فصل با یک برد خارج از خانه مقابل سپیدرود آغاز کرد و هفته دوم هم یک بازی هیجان‌انگیز و پرسرعت را مقابل استقلال به نمایش گذاشت. ذوب‌آهنی‌ها مقابل استقلال خیلی زود به گل رسیدند، اما مصدومیت تلخ حبیب‌زاده، بازیکن گلزنشان آنها را به یک شوک فرو برد. با این حال شاگردان امید نمازی که با حضور این مربی نشان داده‌اند سبک جدیدی از فوتبال را در لیگ برتر به نمایش می‌گذارند، قصد دارند مقابل سایپا نیز یک تیم مقتدر نشان دهند و این انگیزه می‌تواند بازی را زیباتر کند.

نساجی مازندران - پارس جنوبی جم

جواد نکونام توانست در تبریز و مقابل تراکتورسازی اولین امتیاز خود را در لیگ برتر کسب کند. حالا نساجی با سرمربی جوانش در انتظار کسب اولین امتیاز خانگی‌اش در تاریخ لیگ برتر است و برای کسب آن مقابل پارس جنوبی جم بازی می‌کند. تیمی که فصل گذشته پدیده لیگ بود و در اولین سال حضورش در لیگ برتر حتی تا مقاطعی از فصل به پرسپولیس که مدعی قهرمانی بود و قهرمان شد، تنه می‌زد. مصاف نساجی و پارس جنوبی، مصاف دو مربی جوان لیگ برتر است که البته مهدی تارتار تجربه بیشتری نسبت به نکونام دارد. آنچه برتری نساجی به پارس جنوبی است، بازی مقابل هواداران پرشور مازندرانی است که تیمی از شهرشان پس از سال‌ها در سطح اول فوتبال ایران حضور پیدا کرده و آنها با شور و شوق زیادی پا به ورزشگاه وطنی می‌گذارند. هوادارانی که در لیگ دسته اول هم در تمام بازی‌های خانگی نساجی پرشور بودند و حالا نکونام امید دارد با حضور این هواداران بتواند در فصل جاری لیگ برتر نتایجی امیدوار کننده کسب کند.

به گزارش تسنیم برنامه کامل هفته سوم رقابت‌های لیگ برتر به شرح زیر است:

پنجشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۷‏

استقلال خوزستان - پرسپولیس ‏تهران، ساعت ۲۰:۳۰، ‏ ورزشگاه غدیر اهواز

داوران: وحید کاظمی، علیرضا ایلدورم، علی‌اکبر نوری و علی میرغفاری

ناظر داوری: محمدجواد تقی‌پور

‏نساجی مازندران - پارس جنوبی جم، ساعت ۲۰:۳۰، ‏ ورزشگاه شهیدوطنی قائمشهر

داوران: پیام حیدری، علی میرزابیگی، محمدعلی پورمتقی و امیر عرب‌براقی

ناظر داوری: علیرضا یزدانی

‏سایپای تهران - ذوب‌آهن اصفهان، ساعت ۲۰:۳۰، ‏ ورزشگاه پاس قوامین تهران

داوران: حسین زرگر، آرمان اسعدی، امیر مبشر و مهدی مرجانزاده

ناظر داوری: حسین عسگری

‏گسترش فولاد تبریز - سپیدرود ‏رشت، ساعت ۱۸:۱۵، ورزشگاه بنیان دیزل تبریز

داوران: سیدرضا مهدوی، جواد مداح، امیرمحمد داودزاده و کمیل غلامی

ناظر داوری: رسول فروغی

‏جمعه ۱۹ مرداد ۱۳۹۷‏

پدیده خراسان - صنعت نفت آبادان، ساعت ۲۰‏، ورزشگاه امام رضا (ع)‏ مشهد

داوران: کوپال ناظمی، حمید سبحانی، محمدرسول ذورقی و علی بای

ناظر داوری: رحیم رحیمی‌مقدم

‏نفت مسجدسلیمان - فولاد خوزستان، ساعت ۲۰:۳۰، ‏ ورزشگاه شهیدبهنام محمدی مسجدسلیمان

داوران: رضا کرمانشاهی، مهدی الوندی، قهرمان نجفی و پیمان فرخی‌مهر

ناظر داوری: یدالله جهانبازی

سپاهان اصفهان - پیکان تهران، ساعت ۲۰:۳۰، ورزشگاه نقش جهان اصفهان

داوران: علی صفایی، فرهاد مروجی، محمد هاشمی‌نسب و روح‌الله شریفی

ناظر داوری: علیرضا کهوری

‏استقلال تهران - تراکتورسازی تبریز، ساعت ‏۲۰:۳۰، ‏ ورزشگاه آزادی تهران

داوران: مهدی سیدعلی، حسن ظهیری، تورج عیوض‌محمدی و جواد محمدی

ناظر داوری: حسن کامرانی‌فر

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.