داور دیدار رده بندی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه گفت :  علاوه بر ایران تیم های داوری هلند و برزیل هم شایسته قضاوت دیدار فینال بودند.

به گزارش سایت رسمی فدراسیون فوتبال،علیرضا فغانی، موفقيت در جام جهاني براي تيم داوري کشورمان را متعلق به ايران دانست و توضيح داد: خدا را شكر در جام جهاني همه چيز به خوبي براي تيم داوري ايران پيش رفت . أنچه مسلم است در أوج خوشبختي و موفقيت معمولا لحظات سختي هايي كه سپري كرديم را به ياد مي آوریم.

داور ديدار رده بندي جام جهاني ٢٠١٨ ادامه داد: برای من يك لحظه   در جام جهاني حاوي پيام هاي زيادي بود. زماني كه  بعد از ديدار رده بندي روي سكو رفتم با دو انگشت به سمت خدا اشاره كردم و هدفم اين بود كه اگر خيلي ها به ما گفتند حقتان  قضاوت فينال جام جهاني بوده اما عوامل ديگري نقش داشت كه باز هم هدفم شكرگزازي از خالق بود كه با عزت جام را پشت سر گذاشتيم و هدف ديگرم از اشاره به خالق اين بود كه به جواناني كه بعضي وقتها در گفتگويي كه با انها دارم گلايه مي كنند بگويم نبايد دست از تلاش بردارند و با كوشش زياد به خدا توكل كنند.

وی، قدرشناسي مردم ايران را در قبال جامعه ورزش مورد توجه قرار داد و تصريح كرد: اشك ها و لبخند هاي مردم ايران در قبال تلاش غيرتمندانه  بازيكنان تيم ملي كه به چشم خود ديدند در جام جهاني سنگ تمام گذاشتند ، و تقدير از زحمت انها  بيانگر قدرشناسي مردم ايران است كه در قبال تيم داوري هم وجود داشت و همين حمايت هاي مردم ، مسولين و رسانه ها براي ما هم روحيه بخش بود تا جاييكه براي عزت نام ايران به عنوان نماينده ٨٠ ميليون إيراني با خاطره خوب جام را ترك كرديم و هر چهار قضاوت تيم  داوري ايران خدا را شكر با سربلندي براي كشورمان همراه شد.

اين داور تاريخ ساز فوتبال ايران نقش خانواده را در موفقيت داوران پررنگ و مثمر ثمر دانست و تصريح كرد: همانقدر كه خانواده ها براي  قهرمانان تلاش می كنند ، خانواده هاي داوران نيز در موفقيت ها نقش ارزنده اي دارند. ٤٢ روز از خانواده دور بودم اما وقتي انها را در فرودگاه در اغوش گرفتم بهترين هديه براي من بود .از طرفي نقش همسرم در تربيت فرزندان و كشيدن بار زندگي غيرقابل انكار است و اميدوارم بتوانم جبران كنم . 

فغاني در خصوص قضاوت داوران آرژانتيني در بازي فينال با توجه به شايستگي داوران ایراني گفت : تيم داوري هلند و برزيل هم عملكرد خوبي داشتند و داوران آرژانتيني به دليل كيفيت بهتر فني انتخاب نشدند اما من نمي خواهم به مسايل پشت پرده داوري دنيا ورود كنم و حتي خدا را شكر مي كنم كه چهار قضاوت خوب انجام دادم ، چرا كه چهار قضاوت خوب را بهتر از اين مَي دانم كه سه قضاوت خوب انجام مَي داديم بعد به فينال مَي رسيديم و با يك قضاوت بد خاطره  تلخ از ما  بجا مَي ماند .داور ارژانتيني اگر تكنولوژي VAR  نبود  بايد تا اخر عمر پاسخگو می بود.از اينكه در بين سي تيم داوري تا روز پاياني جام جهاني حضور داشتيم و ذهن ما  سربلندي  ايران  بود ، افتخار بزرگي است و ديگر به مسائلي كه باعث قضاوت داور ارژانتيني در فينال شد نمي پردازيم.

فغاني بهترين لحظه جام جهاني را براي تيم داوري تاييد شايستگي رييس فيفا نسبت به داوران ايران عنوان كرد و خاطر نشان ساخت: در لحظه اي كه اینفانتینو،رييس فيفا براي اهدا مدال امد به ما گفت استحقاق بالاتري داشتيد و اين مهم لحظه غرور افريني بود كه توانستيم نام ايران را سربلند نگاه داريم.

داور پرافتخار فوتبال ايران گفت : از حمايتهاي مردم و مسولين به نيكي نام مَي برم از ديدارهاي رييس جمهور تا دكتر سلطاني فر و پيام هاي پر مهر و روحيه بخش اين عزيزان  در موفقيت ما نقش داشت.

فغانی درباره بازیکنان جام جهانی گفت : ادن هازارد بازیکن تیم ملی بلژیک که قضاوت دیدار آنها با انگلیس را در بازی رده بندی بر عهده داشتم بسیار با اخلاق و فوق العاده فنی است و به همان اندازه رونالدو فوق العاده مغرور است.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.