معاون نخست‌وزیر روسیه آمار کاملی از میزان بازدید هواداران فوتبال و مقام‌های سیاسی کشورها از این کشور در طول دوره جام جهانی ۲۰۱۸ اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، اولگا گولودتس نتایج میزبانی جام جهانی ۲۰۱۸ فوتبال را اعلام کرد که بر اساس آن ۳ میلیون هوادار خارجی از روسیه در طول این رقابت‌ها دیدن کردند.

معاون نخست‌وزیر روسیه در این رابطه به اینترفاکس گفت: ۳ میلیون و ۳۱ هزار و ۷۶۸ هوادار خارجی از دیدارهای جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه دیدن کردند که معدل حضور تماشاگران در رقابت‌ها ۹۹ درصد بوده است. ۸۰۶ هزار پاسپورت هواداری (FANID) برای هواداران خارجی صادر شدند و بیشترین بلیت‌های بازی‌های جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه توسط هواداران کشورهای آمریکا، برزیل و آلمان خریداری شده بودند.

گولودتس افزود: در میان میهمانان جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه ۲۵ رئیس‌جمهور، هفت نماینده پادشاهی و ۱۱ نخست‌وزیر کشورهای مختلف جهان حضور داشتند. همچنین از مناطق هواداری (FANZONE) نیز هفت میلیون و هفتصد هزار نفر بازدید کردند.

خبر دیگر از بازتاب‌های میزبانی موفقیت‌آمیز روسیه از جام جهانی ۲۰۱۸ مربوط به اظهارنظر جالب نایب‌رئیس فدراسیون فوتبال این کشور است.

سرگئی آنوخین گفت: پیش از آغاز رقابت‌ها هم گفته بودم که شاهد امن‌ترین جام جهانی تاریخ در روسیه خواهیم بود. به غیر از حادثه برخورد یک راننده تاکسی با تعدادی از هواداران فوتبال در مسکو مشکل دیگری در طول رقابت‌ها نداشتیم. باید از هواداران روسی نیز به خاطر رفتارهای شایسته با همتایان خارجی خود قدردانی کنیم. فکر می‌کنم قطر کار سختی برای رقابت با روسیه در برگزاری جام جهانی ۲۰۲۲ داشته باشد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.