سایت رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا از عملکرد درخشان  کاپیتان پیشین تیم ملی در جام ملت‌های آسیا تمجید کرد.

به گزارش سایت رسمی فدراسیون فوتبال، سایت  کنفدراسیون فوتبال آسیا  درگزارشی درباره رقابت‌های جام ملت‌های آسیا  نوشت: علی دایی، اسطوره فوتبال ایران با مجموع ۱۴ گل‌زده در تاریخ رقابت‌های جام ملت‌های آسیا، رکوردار گلزنی در این مسابقات است. وی در جام ملت‌های آسیا ۱۹۹۶ با به‌ثمر رساندن ۸ گل‌زده که بیشترین تعداد گل‌زده در یک دوره این تورنمنت است، عنوان بهترین گلزن آن دوره از مسابقات را به خود اختصاص داد.دایی یکی از چهار بازیکنی است که تاکنون موفق شده‌اند در رقابت‌های جام ملت‌های آسیا ۴ گل در یک بازی به‌ثمر برسانند.

در ادامه این گزارش آمده است:چهار سال بعد علی دایی در لبنان، سه گل به گل‌های زده خود در جام ملت‌های آسیا اضافه کرد که همگی را در مرحله گروهی به‌ثمر رساند.وی در جام ملت‌های آسیا ۲۰۰۴ در حالی که ۳۵ساله بود، مجموع شمار گل‌های زده خود در این رقابت‌ها را به عدد ۱۴ رساند. یک گل مقابل تایلند و دو گل برابر بحرین این اطمینان را به‌وجود آورد که این مهاجم ایرانی برای سال‌ها صاحب این رکورد باشد.

سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا نوشته است که؛نزدیکترین تعقیب‌کننده علی دایی، لی‌ دونگ گوک از کره جنوبی است که در تاریخ جام ملت‌های آسیا ۱۰ گل به‌ثمر رساند. با وجود اینکه دونگ گوک ۳۹ساله در حال حاضر برای تیم باشگاهی جئونبوک هیوندای موتور بازی می‌کند، بعید است که بتواند با کره جنوبی در جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ شرکت کند.علی مبارک از امارات و کو جا چئول از کره جنوبی هر یک با پنج گل‌زده در رقابتهای جام ملت‌های آسیا این فرصت را دارند تا فاصله خود با علی دایی را کم و حتی از حدنصاب او عبور کنند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.