سایت رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا به تمجید از عملکرد تأثیرگذار مهاجم پیشین تیم ملی فوتبال ایران در رقابت‌های جام ملت‌های آسیا پرداخت.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، سایت رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) در گزارشی در مورد رقابت‌های جام ملت‌های آسیا به عملکرد فوق‌العاده اسطوره فوتبال ایران در دوره‌های گذشته این رقابت‌ها اشاره کرده است. در این گزارش آمده است؛ علی دایی، اسطوره فوتبال ایران با مجموع ۱۴ گل‌زده در تاریخ رقابت‌های جام ملت‌های آسیا، رکوردار گلزنی در این مسابقات است. دایی در جام ملت‌های آسیا ۱۹۹۶ با به‌ثمر رساندن ۸ گل‌زده که بیشترین تعداد گل‌زده در یک دوره این تورنمنت است، عنوان بهترین گلزن آن دوره از مسابقات را به خود اختصاص داد. نیمی از این تعداد گل دایی هم در پیروزی ۶ بر ۲ ایران مقابل کره جنوبی در مرحله یک‌چهارم نهایی به‌ثمر رسید. دایی یکی از چهار بازیکنی است که تا کنون موفق شده‌اند در رقابت‌های جام ملت‌های آسیا ۴ گل در یک بازی به‌ثمر برسانند.

چهار سال بعد علی دایی در لبنان، سه گل به گل‌های زده خود در جام ملت‌های آسیا اضافه کرد که همگی را در مرحله گروهی به‌ثمر رساند. مهاجم سرشناس ایران در جام ملت‌های آسیا ۲۰۰۴ در حالی که ۳۵ساله بود، مجموع شمار گل‌های زده خود در این رقابت‌ها را به عدد ۱۴ رساند. یک گل مقابل تایلند و دو گل برابر بحرین این اطمینان را به‌وجود آورد که این مهاجم ایرانی برای سال‌ها صاحب این رکورد باشد.

نزدیکترین تعقیب‌کننده علی دایی، لی‌ دونگ گوک از کره جنوبی است که در تاریخ جام ملت‌های آسیا ۱۰ گل به‌ثمر رساند. با وجود اینکه دونگ گوک ۳۹ساله در حال حاضر برای تیم باشگاهی جئونبوک هیوندای موتور بازی می‌کند، بعید است که بتواند با کره جنوبی در جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ شرکت کند.

بر اساس این گزارش علی مبارک از امارات و کو جا چئول از کره جنوبی هر یک با پنج گل‌زده در رقابتهای جام ملت‌های آسیا این فرصت را دارند تا فاصله خود با علی دایی را کم و حتی از رکورد او بگذرند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.