گزارشی درباره تعداد هواداران قطارهای رایگان جام جهانی ۲۰۱۸ فوتبال توسط راه‌آهن روسیه منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از سایت اینترفاکس روسیه، در دوره برگزاری دیدارهای جام جهانی ۲۰۱۸ فوتبال ۳۱۹ هزار نفر توسط قطارهای رایگان میان شهرهای میزبان رقابت‌ها جابجا شدند. بیشترین تعداد استفاده هواداران از این قطارها در روز بازی فینال جام جهانی ۲۰۱۸ بود که ۲۶ هزار نفر توسط ۴۵ قطار انتقال یافتند.

در ادامه این گزارش آماری راه‌آهن روسیه که توسط اینترفاکس منتشر شد آمده است: در طول دوره جام جهانی ۲۰۱۸ فوتبال ۷۳۴ حرکت قطارهای رایگان در ۳۱ مسیر ۱۱ شهر میزبان رقابت‌ها صورت گرفت. این قطارهای مدرن مجهز به سیستم‌های تهویه هوا، سوکت شارژ لوازم الکترونیکی و کوپه ویژه افراد کم‌توان حرکتی بودند.

همچنین طبق پیش‌بینی مقامات ارشد کمیته سازماندهی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه بازتاب‌های میزبانی موفقیت‌آمیز این رقابت‌ها تا شش ماه آینده در رسانه‌های جهانی ادامه خواهد داشت.

در این میان ثبت رکورد ورود و خروج تماشاگران در ورزشگاه لوژنیکی مسکو که محل برگزاری دیدارهای افتتاحیه و اختتامیه جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه بود جالب است. طراح اصلی معماری ورزشگاه لوژنیکی مسکو می‌گوید: ظرفیت فضای باز این ورزشگاه پس از دوره بازسازی ۱۰ برابر افزایش یافت و سرعت عملیات ورود و خروج تماشاگران طبق خواسته فیفا نباید بیشتر از ۸ دقیقه طول می‌کشید. یک مساله را نباید فراموش کنیم که ظرفیت ورزشگاه لوژنیکی ۸۰ هزار نفر است و عملیات ۸ دقیقه‌ای ورود و خروج تماشاگران بسیار سخت به نظر می‌رسید. این استاندارد چالش اصلی ما در دوره بازسازی ورزشگاه بود که خوشبختانه توانستیم به آن دست یابیم.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.