مدیرعامل مستعفی استقلال مدعی شد، اگر برخی از مسائل مربوط به این باشگاه را بیان کند، دیگر سنگ روی سنگ بند نخواهد شد.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، سیدرضا افتخاری پس از پایان جلسه امروز (چهارشنبه) هیئت مدیره باشگاه استقلال اظهار داشت: اینکه می‌گویند از نظر جسمانی دچار مشکل بودم و کنار رفتم شایعه است. ما فوتبالیست بودیم. ما هر چقدر خوبی کردیم، بد شد و بدی دیدیم.

در این ۲ سال کارهایی کردیم که بی‌سابقه بوده است

وی ادامه داد: من چند بار در لفافه گفتم که همه چیز را نمی‌توانم برای هواداران بگویم، بعد از آن هر اتفاقی که می‌افتد بر کم‌کاری من نگذارند. در طول این دو سال کارهایی کردیم که بی‌سابقه بوده است. تا به حال سابقه نداشته است که بازیکنان و مربیان بیش از ۳۰ درصد از قراردادشان را بگیرند، اما برای اولین بار در تاریخ باشگاه ۸۰ درصد پول بازیکنان را پرداخت کردیم و با تمام مربیان تسویه حساب کردیم.

پرونده‌های مالی زیادی را بستیم و بدهی‌ها را پرداخت کردیم

مدیرعامل پیشین باشگاه استقلال در همین زمینه افزود: پرونده‌های مالی زیادی را بستیم، بدهی‌ها را پرداخت کردیم و توانستیم مجوز حرفه‌ای آسیا را بگیریم. تعداد کمی از بدهی‌ها باقی مانده است که ان‌شاءالله مدیریت جدید پرداخت می‌کند.

من با بازیکن مصدومی قرارداد نبستم

افتخاری در رابطه با شفاف‌سازی‌ مالی و قراردادهای بازیکنان جدید گفت: ما قراردادهای بازیکنان جدید را نگه داشتیم تا تأییدیه پزشکی‌شان مورد قبول قرار بگیرد. اینکه می‌گویند با بازیکن مصدوم قرارداد بستند، درست نیست و من با بازیکن مصدومی قرارداد نبستم. در این مدت‌ خیلی حرف‌ها نسبت به من زدند و حتی به پدر من هم توهین کردند در صورتی که اگر این سید را می‌شناختند هرگز به او توهین نمی‌کردند.

پول قهرمانی‌های گذشته استقلال را من دادم و آن قهرمانی‌ها برای من است!

وی ادامه داد: در طول این دو سال برای اولین بار در تاریخ باشگاه ما توانستیم مفاصا حساب سال ۹۵ را بگیریم و برای اولین بار مالیات خارجی‌ها را پرداخت کردیم. هیچ‌گونه بدهی به ورزشگاه آزادی نداریم، در واقع الان جور گذشته‌ها را می‌کشیم. خیلی‌ها گفتند آنها اگر بدهی باقی گذاشتند، حداقل دو قهرمانی هم داشتند، باید بگویم پول قهرمانی‌های گذشته استقلال را من دادم و قهرمانی آنها برای من است. به بازیکنان حال حاضر ما بدهی نداریم و حتی بدهی جابر انصاری را هم به زودی پرداخت می‌کنیم.

حضور در سوپرجام چیزی جز ضرر برای ما نداشت

مدیرعامل پیشین باشگاه استقلال اظهار داشت: جام جهانی بزرگ‌ترین خسارت را به استقلال زد. بازیکن مصدوم تحویل گرفتیم. بعد از آن دو هفته به بازیکنان استراحت دادند و بازیکنان در اردوی آماده‌سازی ما حاضر نشدند. ما درخواست کردیم که تاریخ سوپرجام را تغییر دهند و گفتیم بازیکنان بعد از دوران بدنسازی با مصدومیت مواجه می‌شوند و کسی پاسخگو نخواهد بود. پشت برگزاری دیدار سوپرجام دو اسپانسر قرار داشتند که به هر طریقی اصرار بر برگزاری این دیدار داشتند تا به سود دو میلیاردی‌شان برسند. من در این فوتبال بزرگ شده‌ام و می‌دانم این بازی چیزی جز ضرر برای ما نداشت. من این مسائل را پیش وزیر هم گفتم.

قانون سازمان لیگ برای لغو سوپرجام من در آوردی و فیک بود!

افتخاری در مورد عدم حضور استقلال در سوپرجام و انتقادهایی که به او شد، تصریح کرد: زمانی باید بازی را ۳ بر صفر اعلام کنند که استقلال در زمین حاضر نشود. این قانون من در آوردی و فیک بود! فوتبال ما از چند جا آسیب می‌بیند، اول اینکه حق پخش داده نمی‌شود. معلوم نیست چرا قرارداد تبلیغات محیطی از ۱۶۰ میلیارد به ۵۰ میلیارد می‌رسد. سه سال است که پول بلیت‌فروشی ما را نداده‌اند، بعد می‌گویند به حساب‌تان گذاشته‌ایم، چرا که بدهکار هستید!

مدیرعامل مستعفی استقلال ادامه داد: تیم ما در مشهد یا رشت بازی می‌کند، به داور توهین می‌شود، اعلام می‌کنند که توهین‌ها از طرف تماشاگران شما بوده است، در صورتی که ما میزبان نبوده‌ایم. ما اینها را تحمل کردیم.

استقلال ته جدولی را ابتدا نایب قهرمان لیگ و بعد قهرمان جام حذفی کردیم

افتخاری با اشاره به دوران حضورش در استقلال گفت: وقتی تیم را در زمان علیرضا منصوریان تحویل گرفتم، تیم بسته شده بود و دخالتی در انتخاب مربیان و بازیکنان نداشتم. استقلال آن زمان ته جدول بود، اما آن تیم را نایب قهرمان کردیم و سهمیه آسیا گرفتیم. بعد آن اتفاقات افتاد و مجبور شدیم با استعفای منصوریان مربی دیگری بیاوریم. من وینفرد شفر که مربی باتجربه بود را آوردم. به دنبال آن برای تقویت تیم در لیگ قهرمانان آسیا تیام و جپاروف را جذب کردیم. استقلال سال گذشته بهترین بازی‌ها را انجام داد و بهترین نتایج را گرفت. پس از سال‌ها قهرمان جام حذفی شد، سهمیه آسیا را هم گرفت و دو بار هم در دوران حضورم برنده دربی شد. نمی‌خواهم وارد مسائل ریز باشگاه شوم که چطور استقلال تیم شد.

انتظار داشتم بعد از جام جهانی یک نفر بگوید، حالت چطور است؟!

«در این مدت، بزرگترین فشارها را تحمل کردم»، وی با بیان این جمله ادامه داد: من اینجا به تنهایی مشکلات را تحمل کردم و کسی کمکم نکرد. من دنبال پول می‌دویدم، دنبال بدهکار می‌رفتم، دنبال مربی یا کمپ تمرینی یا هر چیزی که باید به صورت کارهای اجرایی انجام می‌شد. انتظار داشتم پس از کمک‌هایی که به بازیکنان و تیمم کرده بودم، پس از جام جهانی یک نفر با من تماس بگیرد و بگوید حالت چطور است؟ فلانی خوبی؟ یک نفر که احوالپرسی کند.

به ابراهیمی گفتم پولت را به هر قیمتی جور می‌کنم و می‌دهم، همان کاری که با غفوری کردم

مدیرعامل مستعفی استقلال یادآور شد: وقتی امید ابراهیمی با تیم ملی از جام جهانی برگشت، دو هفته موبایل او و دیگر بازیکنان خاموش بود، پس از آن یکبار با ابراهیمی تماس گرفتم و گفتم چرا تکلیف قراردادت را مشخص نمی‌کنی؟ چرا به باشگاه نمی‌آیید؟ هوادار فکر می‌کند من کوتاهی می‌کنم، چقدر باید توهین بشنوم؟ ابراهیمی گفت هفته دیگر می‌آیم. هفته دیگر شد و او نیامد. تماس گرفتم، اما باز هم نیامد. به خسرو حیدری، باجناقش زنگ زدم و گفت به شهرستان رفته تا یک کاری انجام دهد. گفتم چه زمانی برمی‌گردد که گفت فردا صبح. صبح فردا تماس گرفتم، اما باز هم جواب نداد. حیدری هم گفت از من نشنیده بگیرید، او به قطر رفته است. سپس متوجه شدیم به قطر رفته تا قرارداد امضا کند. وقتی ابراهیمی دوباره اینجا آمد، به او گفتم اصلاً آمدی اینجا تا صحبت کنی، چقدر می‌خواهی بگیری؟ اصلا گفتی چقدر می‌خواهی تا اگر گفتم نه، به قطر بروی؟ به ابراهیمی گفتم پولت را به هر قیمتی جور می‌کنم و می‌دهم، همان کاری که با وریا غفوری کردم.

بازیکنان آنقدر معرفت ندارند که جواب مدیرعامل را بدهند!

افتخاری با اشاره به مذاکراتش با سیدمجید حسینی گفت: آقای حسینی! شما در استقلال حسینی شدی! چرا وقتی از جام جهانی برگشتی، جواب تلفنم را نمی‌دادی؟! اینها باعث شد تصمیم به استعفا بگیرم. آنقدر معرفت ندارند جواب مدیرعامل را بدهند! به خاطر استقلال به زمین و زمان رو زدم، به کسانی که برای خودم هیچی نخواستم، رو زده و پول غرض کردم و به بازیکنان دادم تا مشکل‌شان حل شود، بهترین هتل را گرفتیم، بهترین پاداش را دادیم، شاید جای دیگر پول خوبی گرفته باشند، اما در استقلال چنین پول‌هایی داده نشده بود. آن وقت جواب تلفن نمی‌دهند؟

به حسینی گفتم یک سال دیگر بمان و دینت را به استقلال ادا کن

وی ادامه داد: به حسینی گفتم یک سال دیگر قرارداد داری و بیا تکلیفت را مشخص کن. گفت با مدیربرنامه‌هایم می‌آیم. گفتم با او بیا. به مدیربرنامه‌هایش گفتم حسینی با استقلال قرارداد دارد و قراردادش هم نزدیک به ۷۰۰،۸۰۰ میلیون تومان است. به حسینی گفتم با توجه به اینکه حسینی سابق نیستی – هر چند که در استقلال رشد کرده‌ای – اما کمک می‌کنم قراردادت اضافه شود. گفت چقدر؟ گفتم دو برابر قرارداد سال گذشته. گفت کم است! گفتم باز هم اضافه می‌کنم. من دو سال زحمت کشیده‌ام تا استقلال را تیم کنم و نمی‌خواهم از هم بپاشد. گفتم چرا نمی‌مانی؟ استقلال این همه هزینه کرده و یک سال دینت را ادا کن و سال بعد خودمان کمک می‌کنیم به تیم بهتری بروی.

مدیربرنامه‌های حسینی بزرگ‌ترین لطمه را به استقلال می‌زند

عضو پیشین هیئت مدیره باشگاه استقلال یادآور شد: حسینی گفت فردا خبر می‌دهم، فردا شد و گفت پاسپورتم را بدهید تا فرم جدید قرارداد را بفرستم. گفتم تو قرارداد داری و تنها متمم می‌گذارم و قراردادت را درست می‌کنم. نمی‌خواهم نامی از مدیربرنامه‌های این بازیکن ببرم که بزرگترین لطمه را به استقلال می‌زند. مدیربرنامه‌های حسینی به من می‌گوید در قرارداد ذکر شده که او می‌تواند با پرداخت ۱۰۰ هزار دلار برود، اما گفتم پایین قرارداد را هم بخوان که قید شده پس از کسب رضایت باشگاه استقلال. ما هم رضایت نمی‌دهیم و به او نیاز داریم.

چیزهایی می‌دانم که اگر بگویم سنگ روی سنگ بند نمی‌شود

مدیرعامل مستعفی استقلال افزود: الان که دیگر در استقلال نیستم، این حرف‌ها را می‌زنم. اگر آن موقع می‌گفتم، روحیه بازیکنان خراب می‌شد و هواداران هم به پشتوانه بازیکن از ما انتقاد می‌کردند. چیزهایی هم هست که نمی‌توانم بگویم. اگر تعریف کنم، سنگ روی سنگ بند نمی‌شود. بازیکنان از زمانی که از جام جهانی برگشتند، هیچ‌کدام در اردو حاضر نشدند، آن وقت هوادار به من حمله می‌کند، وقتی بازیکن نمی‌آید، به من چه؟!

بگذارید هوادار به من فحش بدهد، اما پول بیت‌المال را دور نمی‌ریزم

افتخاری با اشاره به مذاکراتش با بازیکنان خارجی گفت: روز گذشته از ساعت ۹ تا ۱۱ شب با جپاروف و تیام جلسه داشتیم. متأسفانه پیشنهاداتی دادند که عجیب بود، مبالغی نجومی. مدیربرنامه‌های این دو بازیکن (شرمن آلمانی) پیشنهاد می‌داد که تیام تا نیم‌فصل می‌ماند، ۵۰۰ هزار دلار هم روی میز بگذارید، گفتم جوک می‌گویی؟ با بچه طرفی؟ بگذارید هوادار به من فحش بدهد، اما پول بیت‌المال را دور نمی‌ریزم، مردم به نان شب محتاج هستند. اصلاً نخواستیم. چرا باید باج بدهم؟ وقتی روبه‌روی‌شان می‌ایستیم، فحش می‌خوریم، اگر باج بدهیم تشویق می‌شویم.

هوادار قرارداد ۳۶۰ هزار دلاری شفر را یک میلیون دلار کرد!

وی ادامه داد: همین هوادار باعث شد تا دستمزد شفر بالا برود. ما در دبی با ۳۶۰ هزار دلار با شفر قرارداد بستیم، چطور باعث شد الان درخواست رقم نجومی کند؟ مدام می‌گفتند فلان فلان شده چرا با شفر قرارداد نمی‌بندی؟ دقیقه نود تسلیم شدیم، در صورتی که ممکن بود رقم قراردادش را پایین بیاورد. آنقدر فشار آوردند تا روز فینال جام حذفی مجبور شدیم قرارداد بسته و خودمان را نجات دهیم. ۸۰۰ هزار دلار قرارداد شفر و دستیارانش شد و اسپانسر هم قرار است ۲۰۰ هزار دلار به او بدهد که جمع‌شان یک میلیون دلار می‌شود.

جپاروف گفت گفت ۴۰۰ هزار دلار برای سه سال می‌خواهم!

افتخاری در خصوص وضعیت سرور جپاروف نیز گفت: با جپاروف صحبت کردیم و گفت ۴۰۰ هزار دلار برای سه سال می‌خواهد! گفتم تو ۳۵،۳۶ سالت است، سه سال بعد باید با عصا بازی کنی. نمی‌توانستم اینها را به مردم بگویم. مدارک صحبت‌هایم نزد پندار توفیقی است و اگر بعدها گفتند فلانی دروغ می‌گوید، ایشلان اسناد را نشان می‌دهد!

بازیکن توقع داشت اول من به او سلام کنم!

مدیرعامل مستعفی استقلال خاطرنشان کرد: وقتی شرایط سخت شد، تصمیم گرفتم کناره‌گیری کنم. این همه به بازیکنان کمک کردم، اما در اردو بازیکن توقع داشت اول من به او سلام کنم! بازیکن سالاری از اینجا شروع می‌شود. واقعاً به بازیکنان محبت کردم، نمی‌خواهم اسمی ببرم، چون اگر بگویم ناراحت می‌شوند، اما چرا در این فوتبال کثیف دلال‌ها کارهای‌شان بیداد کرده و بازیکنان‌مان را به بیراهه می‌کشند؟

هر چیزی به بازیکنان می‌گفتیم، ۳۰ ثانیه بعد دلال‌ها متوجه می‌شدند

وی خاطر نشان کرد: نورافکن را با بدبختی در پایه‌ها آموزش دادیم و به ترکیب اصلی راه یافت، اما یک سال بازی نکرده او را بردند. دلال‌ها به خانه‌های بازیکنان می‌رفتند. هر چیزی به بازیکنان می‌گفتیم، ۳۰ ثانیه بعد دلال‌ها متوجه می‌شدند. واقعاً خیلی شرایط بد شده است.

هوادار باشگاه را در فشار می‌گذارد و بازیکن سودش را می‌برد

وی ادامه داد: ما در جلسه هیئت مدیره بررسی کردیم که اگر جپاروف زیاده‌خواهی کند قرارداد او را منتفی کنیم، اما با تیام قرارداد ببندیم. موقعی که هوادار باشگاه را در فشار می‌گذارد بازیکن از این قضیه سود می‌برد. بازیکنان هم بدون استثنا همه از اتفاقات در ایران خبر دارند و وقتی مطلع می‌شوند که باشگاه در فشار است می‌خواهند با رقم جدید قرارداد ببندند. ما با تیام سال اول ۳۰۰ هزار دلار قرارداد بستیم و حتی قرارداد شفر هم ۳۶۰ هزار دلار بود. من می‌خواهم بگویم این توهین‌ها هیچ کدام برای من نبود و هیچ کوتاهی نکردم.

هواداران فقط توهین کردن را بلدند!

افتخاری افزود: من در ترکیه که بودیم از شرکتی که پسرم در آن کار می‌کند ۱۰۰ هزار دلار قرض گرفتم تا پول شفر و دستیارانش را بدهم. چه کسی این کار را می‌کند و خودش را بدهکار می‌کند؟! هواداران از این مسائل خبر ندارند و بعد می‌گویند که چرا شماره حساب نمی‌دهید که کمک کنیم. آنها کلاً ۱۰ میلیون تومان هم کمک نکردند، ولی توهین کردن را خوب بلد هستند.

آینده استقلال را بیمه کردیم

مدیرعامل پیشین استقلال تصریح کرد: ما امسال در باشگاه کارهای خوبی کرده و آینده استقلال را بیمه کردیم. با بازیکنانی قرارداد بستیم که دو سال دیگر فیکس تیم ملی می‌شوند. در این دو سال همه قراردادها را اصلاح کردیم و با بازیکنان مصدوم و نیمکت‌نشین قرارداد نبستیم، تمام بازیکنان جوان ما قرارداد پنج ساله دارند.

فقط ۲۰۰ میلیون تومان از بدهی ما به باشگاه گسترش فولاد باقی مانده است

وی در واکنش به صحبت‌های نصیرزاده در خصوص بدهی باشگاه استقلال برای جذب شجاعیان اظهار داشت: مبلغ بدهی ما به باشگاه گسترش فولاد یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بود. از این مبلغ یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون را پرداخت کردیم و فقط یک قسط عقب افتاده است. این تأخیر هم به خاطر پرداختی‌هایی بود که به AFC داشتیم، چون آنها شوخی ندارند و گفتیم که مجموعه گسترش با ما کنار می‌آیند. این پول را چند روز دیگر پرداخت و کلاً تسویه می‌کنیم.

برخی افراد یک ریال به باشگاه نیاوردند و فقط مصاحبه کردند و هوادار را مقابل ما قرار دادند

افتخاری در خصوص اینکه قبلاً گفته بود در باشگاه استقلال تنها هست، گفت: در کنار من آقای توفیقی بود. ایشان هم مورد حمله ناجوانمردانه قرار گرفت، موقعی که جلوی دلال‌ها ایستاد. آن موقع مورد حمله قرار گرفت. ما ۹ الی ۱۰ ساعت در مورد قراردادها بحث می‌کردیم. باید بگویم که توفیقی هم کارش را به خوبی انجام داد. در این مدت بدون اینکه پولی بگیرد کار کرد و همین جوان‌هایی که به باشگاه اضافه شدند، کار توفیقی است. کسانی در باشگاه بودند که یک ریال هم به باشگاه نیاوردند و فقط مصاحبه کردند و هوادار و بازیکن را مقابل ما قرار دادند و فقط گفتند که ما گفتیم با بازیکن قرارداد ببندند. تنها کسی که پا به پای ما بود آقای ملکی بود.

به اندازه کافی به خانواده من ناسزا گفتند و دیگر در استقلال نمی‌مانم

مدیرعامل پیشین تیم فوتبال استقلال در خصوص اینکه با همه این مشکلات و انتقادهایی که به باشگاه دارید، چرا عضو هیئت مدیره ماندید، تصریح کرد: من گفتم نمی‌مانم، به اندازه کافی به خانواده من ناسزا گفتند. ما به کسی ظلم نکردیم. من همه چیز را به آقای فتحی تحویل می‌دهم تا ان‌شاءالله دوستان بتوانند استقلال را ستاره‌باران کنند.

به خاطر مشکل شفر در فرودگاه مسئول تشریفات باشگاه را تغییر دادیم

«ما به خاطر مشکلاتی که در فرودگاه برای شفر پیش آمد، مسئول تشریفات باشگاه را تغییر دادیم»، افتخاری با بیان این جمله خاطر نشان کرد: چون آقای زرندی به‌عنوان مترجم شفر هم فعالیت می‌کرد، گفتیم یک نفر دیگر را برای روابط عمومی به کار بگیریم تا مشکلی پیش نیاید.

از همین بازیکنان جوان‌مان ده‌ها بازیکن مثل تیام و جپاروف می‌توانیم بسازیم

وی در پاسخ به این سؤال که دلیل رفتنش از باشگاه استقلال حسن زمانی، عضو هیئت مدیره باشگاه است، گفت: نه ایشان دلیل رفتن من نیست، مجموعه چیزهایی که تعریف کردم دلیل رفتن من است. من دو سال تمام وقت گذاشتم و به خاطر دو بازیکن که زیاده‌خواهی کردند و نمی‌توانستم هرچه که می‌گویند بگویم چشم، تصمیم به رفتن گرفتم. من به هواداران نصیحت می‌کنم که به مدیرعامل فشار نیاورند تا بازیکن خارجی را به هر قیمتی بیاورد. ما تیم را جوان کردیم و زمان می‌برد موفقیت‌های سال قبل را تکرار کنیم. ما باید تکیه‌مان روی بازیکنان ایرانی باشد، چون از همین بازیکنان جوان‌مان ده‌ها بازیکن مثل تیام و جپاروف می‌توانیم بسازیم.

به بازیکنان شخصیت دادم اما انتظار ندارم از من تشکر کنند

افتخاری ادامه داد: من به بازیکنان شخصیت دادم، به آنها احترام گذاشتم و مشکلات مالی تک‌تک‌شان را حل کردم. می‌توانید از آنها سؤال کنید. الان انتظار ندارم بازیکنان از من تشکر کنند. یکبار به رختکن رفتم و یکی از بازیکن رویش را آن طرف کرد، ولی من کارش را تلافی نکردم. طوری رفتار کردم که او آمد از من عذرخواهی کرد و گفت ببخشید. بازیکنان جوان ما اگر خودشان را باور کنند، بهترین نتایج را می‌گیرند و هیچ جای نگرانی وجود ندارد، چون مربی خوبی هم بالای سر تیم است.

وی با بیان اینکه «دیگر دوست ندارم به خانواده‌ام توهین کنند»، افزود: وقتی که حرمت‌ها شکسته می‌شود و هواداران جلوی وزارتخانه می‌روند و به وزیر توهین می‌کنند سنگ روی سنگ بند نمی‌شود، وزیر ورزش این همه از استقلال حمایت کردند و وقتی می‌بینم به ایشان توهین می‌کنند می‌گویم که بروم تا به او بیشتر از این توهین نشود. بزرگ‌ترین لطمه را بعضی از هواداران زدند و در رابطه با قرارداد شفر و بقیه خارجی‌ها نگذاشتند کارمان را بکنیم. در ترکیه که بودیم وقتی پدرم فوت کرد باید سریع به ایران می‌آمدم، ولی به خاطر مذاکره با تیام و جپاروف ۹ ساعت در ترکیه ماندم. وقتی در فرودگاه مدتی استراحت کردم این را در رسانه‌ها اعلام کردند که فلانی خواب است. ما ساعت سه صبح با بازیکن قرارداد بستیم و تیم را قهرمان کردیم.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۲۳ )