داور بین‌المللی فوتبال ایران گفت: در ایران به حواشی زیاد پرداخته می‌شود، قبل از جام جهانی پرسیدند و گفتم هر داوری نیاز به انگیزه دارد اگر اشباع شوم خداحافظی می‌کنم ولی تا زمانیکه توان و ظرفیت دارم می‌مانم.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، علیرضا فغانی در حاشیه مراسم تقدیر از تیم داوری ایران توسط کمیته ملی المپیک گفت: اینکه چند وقت یک‌بار بر اساس توانایی افراد تیم داوری داشته باشیم قشنگ نیست. بین حضور داوران در میادین مهم بین‌المللی وقفه بوده است و این جالب نیست. باید اصولی کار شود و بسنده به آمار دادن نباشیم و آمار سازی نکنیم. کار سیستماتیک نیست کشور ما پتانسیل زیادی دارد که باید شناسایی شود.

وی در خصوص پاداش ها گفت: خود مسئولان کمیته هم گفتند که تا الان این موضوع در آیین‌نامه نبوده است. این یک تلنگری بود که در اساسنامه دیده شود و این خوب است از ما که گذشت و امیدوارم برای آیندگان این اتفاق بیفتد.

فغانی تاکید کرد: در المپیک به ورزشکاران طلا، نقره و برنز ۳۰۰ و ۲۰۰ و ۱۰۰ سکه دادند و با کلی دوندگی و پیگیری به داوران ۱۰ عددسکه و به من که در فینال بودم ۳۰ سکه دادند. این اختلاف پاداش‌ها درست نیست. باید در آیین نامه این مورد را با تدابیر بر طرف کنیم.

وی در مورد خداحافظی‌اش از دنیای داوری گفت: در ایران به حواشی زیاد پرداخته می‌شود. قبل از جام جهانی پرسیدند و گفتم هر داوری نیاز به انگیزه دارد اگر اشباع شوم خداحافظی می‌کنم ولی تا زمانیکه توان و ظرفیت دارم می‌مانم. در ایران با توجه به عدم ثبات مدیران بعد از باخت باید فشار را منتقل کنند و چه کسی بهتر از داوران. ما هر موقع به داوران فضا دادیم و در مورد داوران جوان سعه صدر داشتیم نتیجه گرفتیم امیدوارم این روند در لیگ و در آینده ادامه داشته باشد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.