دکتر توحید سیف برقی: کلیه داوران دارای صلاحیت پزشکی می شوند /

به گزارش سایت رسمی فدراسیون، با توجه به پایان ارزیابی های پزشکی و آمادگی جسمانی داوران و کمک داوران، دکتر توحید سیف برقی به اهمیت توجه به سلامت داوران و کمک داوران فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی تاکید کرد و گفت: امروز برکسی پوشیده نیست که داوران مسابقه فوتبال علاوه بر مسئولیت کنترل بازی و اجرای قوانین فوتبال، نقش مهمی در سلامت بازیکنان فوتبال بر عهده دارند، لذا همانطور که سلامت بازیکنان فوتبال بواسطه در کانون توجه بودنشان مهم است، نباید سلامتی داوران فراموش شود که قطعا توجه به سلامت داوران نتایج بهتری در قضاوت های متعادل و مناسب در فوتبال خواهد داشت. 

وی در ادامه اظهار داشت: توجه به حدت بینایی، میدان بینایی، دید رنگی، دید عمقی، کنتراست بینایی، انحراف مخفی چشم و سایر پارامترهای چشمی، ارزیابی های عضلانی استخوانی و مفاصل توجه به بیماری های قلبی و مرگ های ناگهانی قلبی، ارزیابی های خونی و ادراری و کشف کمبودهای ویتامینی و ... ، برنامه تغذیه ای مناسب قبل، حین و بعد از مسابقه، ریکاوری، میزان چربی زیرجلدی و عضلات همچنین افزایش آمادگی جسمانی نه تنها سبب بهبود عملکرد داوران می شود، بلکه سلامت آنان را نیز تضمین می کند.

رئیس کمیته پزشکی اضافه کرد: علاوه بر موضوعات جسمانی توجه به عملکرد های شناختی داوران نیز اهمیت به سزایی دارد. یک داور به طور متوسط حدود ۱۵۰ تصمیم محسوس و همچنین تعداد زیادی تصمیمات نامحسوس مانند آوانتاژها و ... در جریان بازی انجام می دهد که قطعاً توجه به پارامترهای توجه،تمرکز، اعتماد به نفس و ... در داوران اهمیت ویژه ای دارد. بر همین اساس  سیاست های مشترک کمیته پزشکی و کمیته داوران فدراسیون فوتبال در فاز اول از ۲۸ خرداد لغایت ۲۵ تیرماه ارزیابی های پزشکی و آمادگی جسمانی کلیه داوران فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی انجام شد.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: در فاز دوم  مقرر شد نتایج ارزیابی ها به اطلاع کلیه داوران بازخورد داده شود که این امر مهم در دوره دانش افزایی داوران و کمک داوران که در رشت در حال برگزاری است، روز پنجشنبه ۲۸ تیرماه صورت خواهد پذیرفت.

رئیس کمیته پزشکی در پایان افزود: در فاز سوم بازخورد فرد به فرد داوران به کمیته داوران ارائه خواهد شد. در این فاز و قبل از شروع لیگ، کلیه داوران دارای صلاحیت پزشکی جهت داوری مشخص خواهند شد. در فاز چهارم به  کمک داوران اعلام خواهد شد. در فاز آخر پیگیری روند درمانی آنها توسط کمیته  پزشکی انجام خواهد شد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.