فدراسیون فوتبال الجزایر برای به خدمت گرفتن سرمربی تیم ملی فوتبال ایران دست به کار شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، بر اساس گزارش سایت «کامپتیشن» آفریقای جنوبی - که بیشتر خبرهای مربوط به ارائه پیشنهاد از سراسر جهان به کی‌روش توسط چند رسانه این کشور منتشر می‌شود - فدراسیون فوتبال الجزایر به دنبال استخدام وحید حلیل‌هودزیچ بوسنیایی و یا اِروی رنا فرانسوی بوده است، اما حلیل‌هودزیچ سرمربی پیشین ژاپن که اخیراً با خیرالدین زطشی، رئیس فدراسیون فوتبال الجزایر تلفنی صحبت کرد و چند روز پیش هم با او در کشور فرانسه ملاقات کرد، در نهایت به پیشنهاد الجزایری‌ها که همراه با دستمزدی بیش از ۱۰۰ هزار یورو در ماه بود، پاسخ منفی داد.

در سوی دیگر اِروی رنار هم مورد توجه فدارسیون فوتبال الجزایر است، اما این مربی فرانسوی تا سال ۲۰۲۲ با فدراسیون فوتبال مراکش قرارداد دارد. زطشی اما برخلاف حلیل‌هودزیچ با رنار ملاقات حضوری نداشته است و تنها تماس‌هایی با مدیر برنامه‌های سرمربی شیرهای اطلس صورت گرفته است. رنار اما با انتشار پیامی در حساب کاربری رسمی خود در شبکه اجتماعی «توئیتر» در پاسخ به شایعاتی که در خصوص آینده وی مطرح شده، نوشت: «هنوز زود است که بدانیم که چه خواهد شد، اما یک چیز قطعی است و آن این است که صحبت در این مورد بی‌احترامی به مراکش و مراکشی‌ها است».

قرار اساس در جلسه‌ای که در تاریخ ۲۳ جولای (یک مرداد) با حضور رنار در دفتر فدراسیون فوتبال مراکش صورت خواهد گرفت، در خصوص همکاری طرفین مذاکراتی صورت بگیرد.

در این شرایط کارلوس کی‌روش همچنان یکی از سه گزینه اصلی هدایت تیم ملی فوتبال الجزایر است که پس از اخراح رابح ماجر بدون سرمربی است. کی‌روش که جام جهانی خوبی را با ایران تجربه کرد و تیم تحت‌هدایتش یک بر صفر مراکش را از پیش‌رو برداشت و سپس با نتیجه یک بر صفر مغلوب اسپانیا شد و در نهایت پرتغال را با نتیجه یک بر یک متوقف کرد، بعد از این تورنمنت چندین پیشنهاد دریافت کرده است. بر اساس ادعای رسانه‌های مصری و ایرانی، فدراسیون فوتبال مصر به دنبال استخدام کی‌روش است و حتی توافقی هم در این بین صورت گرفته است، هرچند هنوز هیچ رسمی نیست.

فدراسیون فوتبال الجزایر هم اما بیکار ننشسته است و گفته می‌شود با مدیر برنامه‌های کارلوس کی‌روش ۶۵ ساله طی روزهای اخیر از طریق ایمیل مذاکرات را آغاز کرده‌اند. سرمربی تیم ملی ایران که به نظر می‌رسد نسبت به سرمربیگری الجزایر علاقه‌مند است، فرصت دیدن این تیم از نزدیک در بازی دوستانه‌ای که در ماه مِی با تیم ملی ایران در شهر گراتس اتریش داشت، را پیدا کرده بود.

مدیر رسانه‌ای کی‌روش هم در پاسخ به پرسش سایت «کامپتیشن» در خصوص اینکه مذاکرات با فدراسیون فوتبال الجزایر چطور پیش می‌رود، گفت: «متأسفم، اما نمی‌توانم کمکی در این زمینه به شما بکنم. واقعاً متأسفم».

چیزی که قطعی است، این است که مذاکرات فدراسیون فوتبال الجزایر و کارلوس کی‌روش ادامه دارد، سرمربی‌ای که در دوران ریاست محمد رائورائوا بر فدراسیون فوتبال الجزایر با وی برای سرمربیگری الجزایر به توافق رسیده بود، اما رقم فسخ قرارداد بالای کی‌روش با فدراسیون فوتبال ایران در نهایت مانع از حضور وی روی نیمکت سرمربیگری سبزپوشان الجزایر شد.

کی‌روش بابت سابقه سرمربیگری تیم ملی آفریقای جنوبی شناخت خوبی از قاره آفریقا دارد و می‌تواند کاندیدای خوبی برای هدایت تیم ملی الجزایر باشد و فدارسیون فوتبال الجزایر باید در این زمینه متقاعد شود، در غیراینصورت باید سراغ گزینه‌های دیگر برود.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.