وزیر ورزش و جوانان گفت: در کنار نتیجه تاریخی و درخشانی که تیم ملی فوتبال در جام جهانی گرفت، تیم داوری نیز عملکرد ارزشمندی در روسیه داشت و از عزت و آبروی کشور دفاع کرد.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، عصر امروز مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان به همراه سیدرضا صالحی‌امیری از تمرینات تیم ملی واترپلوی ایران دیدن کردند.

سلطانی‌فر در این بازدید اظهار داشت: ما در ادامه بازدیدها از تیم‌هایی که به بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ اعزام خواهند شد، عصر امروز به همراه برادرانم صالحی‌امیری و نصرالله سجادی به اردوی تیم ملی بدمینتون و سپس واترپلو آمدیم.

وی ادامه داد: تیم ایران در واترپلو سابقه افتخارآمیزی در آسیا (قهرمانی در بازی‌های آسیایی) دارد. ما شانس خوبی داریم که مثل سال‌های قبل در این رشته در بازی‌های آسیایی بدرخشیم. ما از مسئولان فدراسیون قول گرفتیم که کاری اساسی در فدراسیون شنا انجام دهند تا در آینده با شناخت خوب از استعدادها تیم‌های قدرتمندی را راهی مسابقات کنیم.

وزیر ورزش و جوانان تصریح کرد: به نظر می‌رسد مقام اول و دوم بازی‌های آسیایی به یکی از تیم‌های ژاپن و یا قزاقستان برسد. پس از این ۲ تیم ایران، چین و سنگاپور برای کسب عنوان سومی شانس بالایی دارند. بازیکنان ما زیر نظر یک مربی خوب و با سابقه که سابقه قهرمانی جهان را در کارنامه خود دارد در حال آماده‌سازی هستند. علاوه بر این مدیریت خوبی نیز بر تیم حکم‌فرماست تا جوانان هم در کنار بزرگسالان تمرینات خود را ادامه دهند. در این شرایط پشتوانه‌های خوبی در آینده برای تیم ملی واترپلو وجود خواهد داشتم. ما امیدواریم در بازی‌های جاکارتا روی سکو برویم و همچنین با برنامه‌ریزی مناسب جایگاه خود را در قاره آسیا بهبود ببخشیم. اگرچه واترپلوی ایران با سطح نخست جهان فاصله دارد ولی امیدواریم با تلاش مستمر این فاصله را کمتر کنیم. در این بین اگر فدراسیون منسجم‌تر و با قدرت بیشتری عمل کند می‌توانیم موقعیت‌های بهتری برای واترپلوی کشور خلق کنیم.

سلطانی‌فر خاطر نشان کرد: ما در سایر شهرهای کشور نیز استعدادهای فراوانی در زمینه واترپلو داریم که باید از سنین ۱۰ سالگی بر روی آنها کار شود. شنا در کنار رشته‌های مادر مثل دوومیدانی و ژمناستیک باید توسعه بیشتری پیدا کند.

وی تصریح کرد: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده تمامی امکانات و منابع مورد نیاز برای تیم‌های اعزامی به بازی‌های آسیایی مهیا شده است و سرپرست کاروان نیز تمام موارد لازم را پیش‌بینی کرده است. خوشبختانه دولت نیز اعتبارات مورد نیاز ما را تامین کرده و هماهنگی بسیار نزدیک و دقیقی بین وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک وجود دارد. کاروان کامل و قدرتمندی را شامل ۳۸۳ ورزشکار که ۱۰۳ بانوی ملی‌پوش در آن حضور دارند را به بازی‌های آسیایی اعزام خواهیم کرد و امیدواریم نتایج خوب و آبرومندی کسب کنیم.

وزیر ورزش و جوانان گفت: ما همانطور که در جام جهانی فوتبال قول دادیم که در گروه مرگ نتایج آبرومندی کسب و از حیثیت ورزش کشور دفاع کنیم تا ملت خوشحال شوند، امیدوارم در بازی‌های آسیایی نیز بتوانیم چنین کاری را انجام دهیم.

سلطانی‌فر با اشاره به درخشش تیم داوری ایران در جام جهانی روسیه اظهار داشت: در کنار نتیجه تاریخی و درخشانی که تیم ملی فوتبال در جام جهانی گرفت، تیم داوری نیز عملکرد ارزشمندی در روسیه داشت و از عزت و آبروی کشور دفاع کرد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.