نماد جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه در شهر سن پترزبورگ به سرقت رفت.

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از سایت RBC روسیه، زابی‌واکای ۱۸۰ سانتی‌متری که نماد جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه بود از محوطه چمن اتوبان زلنوگورسک شهر سن پترزبورگ به سرقت رفت. بازی نخست تیم ملی فوتبال ایران برابر مراکش از گروه B جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه نیز در همین شهر برگزار شده بود.

بر اساس این گزارش، سرقت زابی‌واکا در روزهای ۱۳ تا ۱۵ جولای (۲۲ تا ۲۴ تیر) صورت گرفته است، زیرا در محل وقوع حادثه هیچ دوربینی وجود ندارد که زمان دقیقی را نشان دهد. ارزش این نماد جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه در محوطه چمن اتوبان زلنوگورسک شهر سن پترزبورگ ۳۴۸ هزار روبل تخمین زده شده است. طبق اعلام دفتر مدیریت وزارت کشور روسیه در شهر سن پترزبورگ هنوز پرونده‌ای درباره سرقت زابی‌واکا به دادگاه شهر سن پترزبورگ ارجاع داده نشد.

خبر دیگر از روسیه و جام جهانی ۲۰۱۸ فوتبال درخواست مجلس دولتی دومای روسیه برای اشد مجازات جیمی جامپ‌های بازی فینال میان تیم‌های ملی فرانسه و کرواسی در ورزشگاه لوژنیکی مسکو است.

میخائیل دگتیارف، رئیس کمیسیون ورزش، گردشگری و جوانان مجلس دومای روسیه در این رابطه گفت: این گروه از جیمی جامپ‌ها هیچ احترامی برای خود، شهروندان روسیه، هواداران خارجی، بازیکنان و میلیون‌ها بیننده تلویزیونی قائل نشدند. سازمان‌های امنیتی در این رابطه تحقیقاتی صورت خواهند داد و ضروری است تا اشد مجازات برای آنها در نظر گرفته شود.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.