مدافع پیشین تیم فوتبال استقلال گفت که با شرایط کنونی این تیم نابود خواهد شد. او همچنین از مسئولان وزارت ورزش انتقاد کرد و خواستار رسیدگی به شرایط آبی‌پوشان شد.

حنیف عمران‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، درباره وضعیت این روزهای تیم استقلال اظهار داشت: مقصر اول کادر فنی است و سپس مدیریت. کادر فنی چطور لیست داده است؟ لیست دو حالت دارد، اول اینکه اسکلت فصل گذشته حفظ شود و بعد به دنبال بازیکن جدید باشند. اسکلت تیم که حفظ نشده هیچ، یارگیری هم طوری بوده که با نظر سرمربی انجام نشده است. بازیکن از سپیدرود رشت گرفتند، تمرین کرده و سپس او را نخواستند. مگر چنین چیزی می‌شود؟

وی افزود: به مدیریت باشگاه خُرده نمی‌گیرم، چون هر چقدر که پول داشته باشید، آش می‌خورید. مگر اسپانسر استقلال و پرسپولیس یکی نیست؟ رئیس مجمع این دو باشگاه یکی نیست؟ استقلال از نقل و انتقالات محروم نیست و نمی‌تواند بازیکنش را حفظ یا جذب کند، اما پرسپولیس که محروم است، به راحتی بازیکن می‌گیرد و مجانی به تیم دیگری می‌دهد تا آمادگی‌اش را حفظ کرده و نیم فصل به پرسپولیس برگردد. آقایان وزارت ورزش، اگر پرسپولیس برای وزارت است، استقلال هم متعلق به این وزارتخانه است. اگر پرسپولیس در آسیا حضور دارد، استقلال هم باید در مرحله یک هشتم نهایی بازی کند. هر دو تیم نماینده ایران هستند. چطور باید پرسپولیسی‌ها خوشحال باشند، اما استقلالی‌ها ناراحت؟

مدافع پیشین استقلال خاطرنشان کرد: چند سال در استقلال بازی کرده‌ام، اما چنین چیزی را ندیده بودم، مگر می‌شود استقلال نه بازیکنش را حفظ کند و نه بازیکن بگیرد؟ امید ابراهیمی دیوانه نبود که برود، اگر با او راه می‌‌آمدند، در استقلال می‌ماند. سیدمجید حسینی بازیکن خوبی است و در تیم ملی بازی کرده و حقش است که در اروپا بازی کند، اما باید طوری با او قرارداد می‌بستند که بیشتر از ۱۰۰ هزار دلار نصیب باشگاه می‌شد. ابراهیمی کم مهره‌ای برای استقلال بود؟ او ستون و به قول شفر فرمانده تیم بود. باید طوری با ابراهیمی رفتار می‌کردند که بماند. امید بدش نمی‌آمد که فوتبالش را با استقلال تمام کند.

«بدهی پرسپولیس دو برابر استقلال است، اما آنها بازیکن می‌گیرند و استقلال هنوز اندر خم کوچه است.» عمران‌زاده با بیان این جمله ادامه داد: زمانی که فصل شروع شد، فاجعه برای استقلال هم آغاز می‌شود. آقای وزیر ورزش! هواداران دیگر طاقت ندارند و به خدا خسته شده‌اند. باز هم قرار است اول فصل قهرمانی بپرد و پرسپولیس به راحتی مانند دو فصل گذشته بدون رقیب قهرمان شود؟ آقای وزیر ورزش، حداقل دستور بدهید بررسی کنند که چرا باشگاه استقلال به این وضعیت گرفتار شده است. باشگاه را که واگذار نمی‌کنید، حداقل سر و سامان بدهید.

وی با انتقاد از مسعود سلطانی‌فر گفت: آقای وزیر! عالم و آدم می‌دانند شما پرسپولیسی هستید، برانکو خودش گفته از وزیر ورزش تا خیلی از مسئولان فعلی در دولت پرسپولیسی هستند. پسر شما هم اعتراف کرده که پرسپولیسی است. باز هم دم مازیار ناظمی (مدیر روابط عمومی وزارت ورزش) گرم که گفت طرفدار تیم ملی است. به امام حسین (ع) قسم‌تان می‌دهم که همه چیز را علنی نکنید. فردا به قطری‌ها ببازیم، بر سر ما می‌کوبند. در اسکوبورد نمی‌نویسند، استقلال تهران، می‌نویسند استقلال ایران.

مدافع پیشین استقلال خاطرنشان کرد: پیشکسوتان ما فقط نگاه می‌کنند و چیزی نمی‌گویند، اما آقای افتخاری، لطفا مصاحبه کن و بگو مشکل چیست. سال گذشته به موقع تغییر و تحول ایجاد کردید و با آوردن شفر قهرمانی حذفی نصیب استقلال شد، اما الان وضعیت چطور است؟ دیگر هواداران استقلال با قهرمانی جام حذفی و حتی برد در دربی قانع نمی‌شوند. هواداران قهرمانی لیگ برتر یا آسیا را می‌خواهند. هوادارای که زیر باران به ورزشگاه می‌آید، حقش نیست که این گونه تیمش نابود شود.

عمران‌زاده اضافه کرد: مهدی رحمتی و آرش برهانی شاهد هستند که با من جوجه کبابِ علی فتح‌الله‌زاده با استقلال تمدید کردم. قرار بود برای دعوا پیش فتح‌الله‌زاده بروم، اما نمی‌دانم فتح‌الله‌زاده مهره مار داشت یا هر چیز دیگری که قراردادم را تمدید کردم. همان سال تراکتورسازی زمان رسول خطیبی دو برابر استقلال به من پول می‌داد که امیر قلعه‌نویی در گفت‌وگو با یکی از رسانه‌ها گفت از هر کسی انتظار داشتم، اما از حنیف نه. خیلی زود با علی نظری جویباری تماس گرفتم و گفتم کجا هستید که بیایم نزد شما. نظری جویباری هم به کنایه گفت ستاره سهیل شدی که پیدایت نمی‌کنیم؟ رفتم دفتر جویباری و سفید امضا کردم. قراردادم برای سالی که ۸،۹ گل برای استقلال زده بودم، ۹۰۰ میلیون بود، اما سال بعد ۸۰۰ میلیون بستم. بازیکنان هم باید معرفت خرج بدهند و راه بیایند. البته روزبه، سیدمجید حسینی و ابراهیمی حق دارند تا بلایی سر ما آمد، سر آنها نیاید.

عمران‌زاده با بیان اینکه استقلال به نوعی منفجر شده، افزود: تیم نصف و نیمه راهی ترکیه شده است. چه کسی از این وضعیت ضرر می‌کند؟ بازیکن یا مدیر؟ این هواداران هستند که بیشتر از همه ضرر می‌کنند. هوادار است که باید منزلش بنشیند و با دیدن این وضعیت حرص بخورد. هواداری که باید هزار تومان هزار تومان جمع کند و با موتور دوستش بیاید ورزشگاه و تیم را تشویق کند. آقای بازیکن، به خاطر هواداران، قیمت‌ها را کم کنید.

وی باز هم اشاره‌ای به وزیر ورزش کرد و گفت: آقای وزیر، لطفا عکس‌العملی نشان داده و به عنوان رئیس مجمع دستور رسیدگی بدهید. مگر می‌شود پرسپولیس یار بگیرد و به تیم‌های دیگر بدهد، اما ما نتوانیم بازیکن بگیریم؟ شنیدم وریا غفوری سفید امضا کرده که البته پشیمان می‌شود، اما باز هم دمش گرم. فکر کنم با این شرایط تا سال ۱۴۰۰ و در دولت فعلی، استقلال نابود شود. ۱۲ روز دیگر لیگ شروع می‌شود، معلوم نیست در خط دفاعی و خط هافبک استقلال چه کسانی بازی می‌کنند؟ وقتی ابراهیمی رفت باید بازیکنی در سطح ابراهیمی یا یکم پایین‌تر بیاورید نه بازیکنی که سطح فنی‌اش ۱۰ برابر پایین‌تر است.

مدافع پیشین استقلال در ادامه به تسنیم گفت: چطور پارسال پول بود، اما امسال ندارند؟ اسپانسر کجاست که این همه برای پیامک تبلیغ می‌کرد؟ مگر همان پیامی که پرسپولیسی‌ها می‌دهند، استقلالی‌ها نمی‌فرستند؟ چطور پرسپولیس توانسته سروش رفیعی، مهدی ترابی، مهدی شیری و مهدی شریفی را بگیرد، اما استقلال نه؟ البته رفیعی با دلش آمده است، بازیکنان ما از جمله روزبه و امید، دلی هستند، اما باشگاه هم باید تکانی بخورد. بازیکنی که ۵۰۰ میلیون طلب دارد، با چه امیدی قراردادش را تمدید کند؟ اسپانسر باشگاه چه کار می‌کند؟ چرا اسپانسر در برنامه تلویزیونی مانور می‌دهد؟ تا زمانی که این دولت باشد، پرسپولیس راحت همانند دو سال گذشته قهرمان می‌شود.

عمران‌زاده عنوان کرد: آقایان! حقوق‌ها که کم شده، دلار سه هزار تومانی ۱۰ هزار تومان شده و فقط ورزش دلخوشی مردم است، این دلخوشی را از آنها نگیرید. با این شرایط اقتصادی، حق هواداران استقلال این نیست. آقایان! از آه هواداران استقلال بترسید، تیم محبوب‌تان را بالا بردید، اما کاری کنید که استقلال هم بالا بیاید. مسئولان پرسپولیسی دولت و وزارت ورزش، اجازه دهید مردم دربی را با لذت ببینند. با همه این حرف‌ها استقلال شیر است و شیر حتی اگر پیر باشد باز هم شیر است مثل دربی سال پیش که یقه پرسپولیس را گرفت. آقایان، هر چه ظلم کنید، هواداران استقلال جریحه‌دار می‌شوند، انگیزه بازیکنان فعلی بیشتر شده و کاری می‌کنند که پشیمان شوید.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۱۹ )