سرمربی تیم ملی فرانسه پس از رساندن خروس‌ها به فینال جام جهانی شاگردانش را به خاطر روحیه و قدرت روانی‌شان برای استقامت در برابر فشار حملات بلژیک ستود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، دیدیه دشان، سرمربی تیم ملی فرانسه پس از پیروزی یک بر صفر تیمش مقابل بلژیک در اولین دیدار از مرحله نیمه نهایی جام جهانی ۲۰۱۸ و فینالیست شدن در این رقابت‌ها گفت: بله ما دست به کاری استثنایی زدیم و من به بازیکنانم به خاطر محقق کردن این هدف افتخار می‌کنم. تیم من ذهنیت و شخصیتش را نشان داد و مقابل تیم خوب بلژیک عملکردی فوق‌العاده داشت. اینکه یک مدافع (ساموئل اومتیتی) برای ما گل زد نشانه خوبی است. ما حتی بعد از این گل هم عملکرد خوبی داشتیم و توانستیم نتیجه را حفظ کنیم. به بازیکنان تبریک می‌گویم. حالا ما فینالیست هستیم.

دشان در پاسخ به این سؤال که احساس درونی‌اش از صعود شاگردانش به فینال جام جهانی چیست، تأکید کرد: احساس غرور می‌کنم. احساس خوبی دارم. ما ۴۹ روز است که در کنار هم هستیم و در این مدت سخت تلاش و تمرین کرده‌ایم. واقعاً حق‌مان بود که فینالیست شویم و بازیکنان‌مان متحد بودند و نتیجه‌اش هم این شد که امروز در فینال هستیم. من برای بازیکنانم بسیار خوشحال هستم. آنها جوان هستند اما بسیار با شخصیت ظاهر شدند و قدرت روانی‌شان را نشان دادند. بازی سختی بود اما گل خوبی زدیم. از نظر دفاعی هم عملکردمان قابل قبول بود و من فکر می‌کنم که در اواخر بازی می‌توانستیم یک گل دیگر هم بزنیم.

سرمربی خروس‌ها در پایان در پاسخ به این سؤال که آیا تیمش می‌تواند قهرمان شود، گفت: ما دو سال پیش یک فینال را از دست دادیم (یورو ۲۰۱۶) که هنوز هضم آن برایم سخت است. از آن زمان تا کنون اتفاقات زیادی رخ داده است اما فردا روز دیگری است و باید ببینیم چه می‌شود.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.