حسین اوجاقی سرمربی تیم‌ملی ووشو حرف‌های جالبی درباره کی‌روش به زبان آورده.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ چندی پیش بود که کارلوس کی روش تصمیم گرفت حسین اوجاقی سرمربی تیم ملی ووشو را به کادرفنی تیم ملی اضافه کند. اوجاقی درباره اتفاقات چند وقت اخیر و تاثیری که کارش روی بازیکنان و کی روش گذاشته در مصاحبه با سایت خبری وزارت ورزش و جوانان گفت: بازیکنان تیم ملی فوتبال یک سری توانمندی هایی داشتند که خودشان از آن آگاهی نداشتند، کار ما این بود که کلید آن توانایی ها را برایشان روشن کنیم. به بازیکنان نشان دادیم که توانایی های زیادی دارند و پله پله یکسری کارها و حرکاتی انجام دادیم که فهمیدند این توانمندی را در برخوردهای فیزیکی دارند و چون به این توانایی رسیدند از لحاظ روانی نیز به این خودباوری رسیدند که در برابر بازیکنان مطرح خارجی چیزی کم ندارند و می توانند با آنها مقابله کنند.

او درباره چرایی حضورش در تیم ملی فوتبال و تمرینات خاص ووشو با اعضای تیم ملی فوتبال، توضیح داد: کارلوس کی روش در نظر داشت بچه ها را از لحاظ جنگندگی، روحی روانی و برخوردهای فیزیکی فوتبال بالا ببرد. همان طور که می دانید فوتبال یک بازی فیزیکی است که دهها برخورد فیزیکی و مصاف های تک به تک دارد، کی روش می خواست در این برخورد ها، جنگندگی بچه ها بالاتر رود و از لحاظ فیزیکی به خودباوری و اعتماد به نفس بیشتری برسند.

اجاقی ادامه داد: کی روش می خواست از طریق ورزش های رزمی به بخشی از این اهداف دست پیدا کند و در کنار تمرینات تیم، تمریناتی انجام شود تا بازیکنان برانگیخته شوند و روحیه جنگندگی آنها بالا رود. با تحقیقاتی که انجام داده بودند نهایتا به بنده رسیدند.

وی افزود: جلسه ای دو ساعته با آقای کی روش داشتیم و در آن جلسه ایشان ایده های خود را مطرح کرد و من نیز نظراتم را دادم. بعد از چهار جلسه (یک جلسه تئوری با خود کی روش، یک جلسه تئوری و عملی با مربیان، یک جلسه عملی با ورزشکاران و یک جلسه هم عملی با خود آقای کی روش ) تصمیم گرفتند که این موضوع را رسانه ای کنند و ما کار را رسما آغاز کردیم.

اجاقی توضیح داد: کاری که ما کردیم این نبود که من بخواهم چیزی به بازیکنان آموزش دهم ، بازیکنان کارهای خود را در تیم ملی و باشگاه ها انجام داده بودند اما یک سری توانمندی هایی داشتند که خودشان از آن آگاهی نداشتند، کار ما این بود که کلید آن توانایی ها را برایشان روشن کنیم. به بازیکنان نشان دادیم که توانایی های زیادی دارند و پله پله یکسری کارها و حرکاتی انجام دادیم که فهمیدند این توانمندی را در برخوردهای فیزیکی دارند و چون به این توانایی رسیدند از لحاظ روانی نیز به این خودباوری رسیدند که در برابر بازیکنان مطرح خارجی چیزی کم ندارند و می توانند با آنها مقابله کنند.

وی با بیان این مطلب که این تمرینات برای بازیکنان لیگ داخلی انجام شد، افزود: حدود ۲۰ نفر در روزهای مختلف بعد از اتمام لیگ در کمپ حضور پیدا می کردند و با آنها تمرین می کردیم.

سرمربی تیم ملی ووشو ادامه داد: نتیجه این تمرینات این بود که بازیکنان ما فهمیدند از لحاظ فیزیکی، توانمندی های زیادی در ضربه پذیری دارند و حتی برتر از رقبا هستند و آن ترس اولیه که از حریفان و آسیب دیدگی داشتند با این خودباوری از بین رفت.

وی با بیان اینکه ۳۰ جلسه به طور کلی با بازیکنان مختلف تمرین داشتیم، افزود: کی روش در مثالی که می زد، می گفت؛ " یک جنگجو و سرباز وقتی به یک هدف غیر انسانی شلیک می کند، با اعتماد به نفس کامل هدف گیری و شلیک می کند اما وقتی در آن طرف یک نفر مثل خودش قرار داشته باشد دیگر با اعتماد به نفس هدف گیری نمی کند و خیلی مراقب است که مورد هدف قرار نگیرد"، همه هدف ما این بود که با تمرینات رزمی کاری کنیم تا بازیکنانمان با اعتماد به نفس بالا به مصاف حریفان بروند. قدرت تصمیم گیری لحظه ای و سرعت عکس العمل فیزیکی در کمترین لحظه انجام شود که خدا را شکر این روحیه و تلاش در تک تک بچه هایی که با آنها کارکردیم دیده شد.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۴ )