رئیس فدراسیون فوتبال اسپانیا بعد از شکست غیرمنتظره تیم ملی این کشور از جام جهانی تأکید کرد از اخراج سرمربی ماتادورها در آستانه این تورنمنت پشیمان نیست.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، اتفاقی که بسیاری از اسپانیایی‌ها و طرفداران این تیم بعد از اخراج شدن خولن لوپتگی از سرمربی تیم ملی این کشور در فاصله یک روز به آغاز جام جهانی ۲۰۱۸ از آن می‌ترسیدند رخ داد و لاروخا، قهرمان جام جهانی ۲۰۱۰ با قبول شکست ۴ بر ۳ در ضربات پنالتی پس از تساوی یک بر یک مقابل روسیه در مرحله یک هشتم نهایی با جام وداع کرد.

وقتی لوئیس روبیالس، رئیس فدراسیون فوتبال اسپانیا در فاصله ۴۸ ساعت به اولین بازی تیم ملی این کشور لوپتگی را به خاطر عقد قرارداد پنهانی با رئال مادرید اخراج و فرناندو هیرو را جانشین او کرد، برخی از کارشناسان فوتبال اسپانیا و رسانه‌‌های این کشور در خصوص شوکی که او به این کارش به پیکر تیم ملی وارد آورد هشدار دادند و این همان اتفاقی بود که امشب (یکشنبه) با حذف ناباورانه ماتادورها به دست میزبان رقابت‌ها رخ داد.

با این وجود روبیالس پس از بازی تأکید کرد که هنوز هم تصمیمی که گرفته را به جا می‌داند و پای حرفش ایستاد.

روبیالس گفت: با قبول شکستی دردناک از جام می‌رویم. تیمی ما را حذف کرد که در ضربات پنالتی از ما بهتر بود. امروز روز تلخ و دردناکی برای ما است. در حالی حذف شدیم که تیم برتر میدان بودیم. نتیجه گرفتن در تورنمنت‌های بزرگ بسیار سخت است. در این تورنمنت‌ها حتی اگر بدتر هم بازی کنی باز هم می‌توانی پیروز شوی و این اتفاقی است که برای روسیه رخ داد.

رئیس فدراسیون فوتبال اسپانیا افزود: از تصمیمم برای اخراج لوپتگی پشیمان نیستم. آن تصمیم را با مسئولیتی که دارم و بر اساس باور‌ها و ارزش‌هایی که در فدراسیون داریم اتحاذ کردم. برای من کاملاً روشن است که هیرو و تیمش نسبت به تصمیم من رفتاری را نشان دادند که باعث شد به آنها بسیار افتخار کنم. باید ببینیم بهترین تصمیم برای آینده تیم چه چیزی است. حرف‌هایی که بعد از این خواهند گفت و انتقادات مرا نگران نمی‌کند. تصمیمی که گرفته شد بر اساس ارزش‌های فدراسیون ماست.

روبیالس تأکید کرد: همیشه باید از اتفاقاتی که رخ می‌دهد درس گرفت. باید ببینیم که چه کارهایی از دست‌مان برای ارتقای وضعیت تیم ساخته است. من به کادر فنی تیم‌مان افتخار می‌کنم. بله این باخت دردناک اما بخشی از ورزش است و ما باید به روسیه تبریک بگویم و از این بعد شاهد یک جام جهانی بدون اسپانیا باشیم.

ماندن یا نماندن هیرو در سمت سرمربیگری تیم ملی اسپانیا سؤال دیگری بود که روبیالس به آن پاسخ داد. او عنوان کرد: در بازی قبلی هم این سؤال را از من پرسیدید اما الان زمان مناسب برای جواب دادن به این موضوع نیست به خصوص زمانی که تیم‌‌تان با وجود ارائه بازی بهتر بازنده بوده باشد. در ورزش همیشه تیمی که بهتر بازی می‌کند برنده نمی‌شود. ما تا الان شاهد حذف تیم‌های بزرگی از جام بوده‌ایم.

پیکه سال گذشته گفته بود که جام جهانی آخرین حضور او در تیم ملی اسپانیا است. روبیالس درباره اینکه آیا مدافع بارسا واقعاً از تیم ملی جدا خواهد شد یا نه گفت: الان زمان مناسبی برای پرسیدن این سؤالات نیست. جواب این سؤال را من نباید بدهم. فقط می‌توانم بگویم که به همه اعضای تیم افتخار می‌کنم.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.