علیرضا فغانی نماینده شایسته فوتبال ایران در جام جهانی است؛ داوری که با قضاوت‌های خوبش توانسته تحسین‌برانگیز ظاهر شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ علیرضا فغانی بازی آرژانتین - فرانسه راهم به خوبی قضاوت کرد و سوت هایی که او زد، مورد قبول فوتبال دنیا قرار گرفت. فغانیهمچنان بهترین قضاوت های جام جهانی را انجام می دهد و حالا ایرانی ها امیدوارندفینال جام جهانی هم به او برسد؛ اتفاقی که اگر رخ دهد، بزرگ ترین افتخار تاریخ داوریفوتبال ایران محسوب می شود. با فغانی درباره حضورش در جام جهانی گفت و گو کردهایم.

*درباره بازی آرژانتین - فرانسه صحبت کنید. قضاوت این بازی بزرگ وحساس چطور بود؟

کلیت بازی، خیلی سخت و درگیرانه بود. اولا اینکه یک مسابقه حذفی بود ودو تیم مدعی جام روبروی هم قرار گرفتند. سبک بازی های آن ها با تیم هایی که تا بهحال برایشان سوت زده بودم فرق داشت. آن ها هر دو تیم های فیزیکی بودند و تنش زیادیدر بازی وجود داشت. البته ما با تیم داوری سعی کردیم مسابقه را کنترل کنیم چون اگرغفلت می کردیم ممکن بود از دستمان در برود. با این حال توانستیم موفق باشیم و بهنظر می رسد صحنه هایی که سوت زدیم، تصمیمات درستی گرفتیم.

*شما جزو معدود داورانی هستید که از سیستم VAR یا همان ویدئو چک استفاده نکرده اید.

تصمیم گیری درباره استفاده از ویدئو چک برعهده ما نیست. داورانی کهنشسته اند و از مانیتور بازی را می بینند، اگر احساس کند داور اشتباه کرده یا دریک تصمیم مردد است، به او اعلام می کنند که می تواند ویدئو چک بدهد. اما تا اینجاخدا را شکر تصمیماتی که گرفته ایم از نظر گروه داوری درست بوده. این اتفاق بزرگیبرای من است و هیچ کدام از اشتباهات بزرگ را تا به حال نداشته ایم.

*دوندگی شما در بازی دیروز خیلی زیاد بود.

ما در لیگ ایران هم ۱۰ کیلومتر می دویم. ولی فکر می کنم دیروز بالای۱۲ کیلومتر دویده ام. سعی کردم به صحنه ها نزدیک باشم و حاصل کارم هم موفقیت آمیزبوده است.

*در یکی دو سال اخیر خیلی از شما در داخل ایران انتقاد می شد. روزهایسختی داشتی ولی الان همه انتظار دارند فینال جام جهانی را قضاوت کنی؟

همیشه سعی کرده ایم قدم هایمان روی زمین باشد. خیلی به آسمان پروازنمی کنیم با این تمجید ها. دلسرد هم نشدیم با انتقادها. به پیام های پرمهری که ازایران می رسد افتخار می کنیم و امیدوارم دعای خیر پشت سرمان باشد و فینال به مابرسد. برای این کار خیلی تلاش می کنیم اما باید دید چه اتفاقی می افتد. نمی دانمدر نهایت این اتفاق خواهد افتاد یا نه.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۳ )