ستاره پیشین تیم ملی انگلیس اعتقاد دارد دوران طلایی فوتبال آلمان به پایان رسیده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، گری لینکر، مجری و کارشناس فوتبالی شبکه تلویزیونی «بی‌بی‌سی»، پس از پیروزی ۲ بر یک دراماتیک شنبه شب آلمان مقابل سوئد که امیدهای این تیم برای صعود از گروه F را زنده نگه داشت، در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی «توئیتر» نوشت: «فوتبال بازی ساده‌ای است، ۲۲ بازیکن ۸۲ دقیقه دنبال توپ دویدند، سپس یک بازیکن اخراج شد. بعد ۲۱ نفر در ۱۳ دقیقه باقیمانده (با احتساب وقت‌های تلف‌شده) دنبال توپ دویدند و در پایان آلمانی‌های لعنتی به هر حال پیروزی را از آن خود کردند».

لینکر ۵۷ ساله در گفت‌وگو با نشریه آلمانی «بیلد» گفت: دوران طلایی فوتبال آلمان که چهار سال پیش قهرمان جهان شد، به پایان رسیده است. تیم آلمان خیلی شکننده شده و دیگر آن تحرک لازم را ندارد، در دفاع کُند و در ضدحملات نیز آسیب‌پذیر است. از نظر من آلمان حتی پیش از شروع جام جهانی هم در بین مدعیان قهرمانی این دوره از رقابت‌ها نبود.

وی با اشاره به شکست یک بر صفر آلمان مقابل مکزیک در اولین بازی‌اش در جاک بیست‌ویکم اظهار داشت: هرگز چنین بازی بی‌نظمی را از تیم ملی آلمان ندیده بودم. با نظر مت هوملس که بعد از این بازی از عملکرد آلمان مقابل مکزیک انتقاد کرده بود، کاملاً موافق هستم.

بازیکن پیشین تیم ملی انگلیس تصریح کرد: واقعاً سخت است که بشود از یواخیم لو انتقاد کرد. رکوردهای او فوق‌العاده است و ژرمن‌ها را هم به قهرمانی در جام جهانی ۲۰۱۴ رساند، اما به نظرم کنار گذاشتن لروی سانه اشتباه بود.

لینکر در پایان به تمجید از تیم تحت‌هدایت گرث ساوت گیت پرداخت که با دو پیروزی از دو بازی اولش صعود خود به مرحله حذفی جام جهانی ۲۰۱۸ را قطعی کرد و گفت: انگلیس تیم واقعاً خوب، اما در عین حال خیلی جوان است. شاید آنها نتوانند در این تورنمنت خیلی پیشروی کنند، اما همین تیم چهار سال آینده می‌توانند تا مراحل بالاتر بروند. ساوت‌گیت برنامه‌های واضح و مشخصی دارد. او مربی باهوش و تاکتیک‌هایش شناخته شده است که این مهمترین چیز است و بازیکنان هم دوست دارند با او کار کنند.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۱ )