یک روزنامه ورزشی روس این پرسش را مورد ارزیابی قرار داد که آیا تیم ملی فوتبال ایران می‌تواند با افتخارآفرینی برابر پرتغال بلیت مرحله پلی‌آف جام جهانی ۲۰۱۸ را به دست آورد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، روزنامه سویتسکی اسپورت روسیه با سابقه انتشار ۹۴ ساله که به روزنامه قرمز نیز معروف است در نسخه امروز خود (دوشنبه) نوشت: تیم‌های ملی روسیه، اروگوئه، کرواسی، فرانسه، بلژیک و انگلیس به مرحله پلی‌آف جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه راه یافتند و به این می‌اندیشیم چه تیم‌هایی به جمع آنها اضافه خواهند شد. پازل‌های مختلفی در این رابطه وجود دارند.

این روزنامه محبوب ورزشی روسیه سپس به بررسی گروه B جام جهانی ۲۰۱۸ پرداخت و آورده است: پرسش خیلی ساده است که آیا تیم ملی فوتبال ایران می‌تواند افتخارآفرینی کند؟ آیا متعجب می‌شوید که ایران همچنان در برنامه انتخاب‌های مرحله پلی‌آف قرار دارد؟

نویسنده این تحلیل در ادامه می‌نویسد: با سه تن از همکارانم بلافاصله بدون گمانه‌زنی درباره بازی‌های گروه دوم جام جهانی ۲۰۱۸ صحبت کردم که این عبارت مشترک شکل گرفت: قلب من ایران را احساس می‌کند و پس از آن پرتغال شکست می‌خورد! شاید به صورت پایه‌ای این پیش‌بینی جسورانه بود. تیم ملی فوتبال ایران بخشی از تیم‌های ملی خواب‌آلود عربی نبود. تیم منظم، متمرکزی، شجاع و تهاجمی است. چانه‌اش همانند یک کریستال نیست. توجه کنید؛ اسپانیا فقط با یک گل موفق به شکست ایران شد در حالی که این تیم توانست دروازه قهرمان پیشین جام جهانی را باز کند اما به دلیل آفساید مردود اعلام شد.

در انتهای این مطلب روزنامه سویتسکی اسپورت روسیه آمده است: پرتغال اسرار خود را دارد. تمایل دارد تا در لبه پرتگاه، تعادل و بازی‌های ریسک‌برانگیز را داشته باشد. چیزی که می‌خواهم بگویم این است اگر پرتغالی‌ها بخواهند همانند بازی با مراکش عقب بنشینند و تمام بازی را به ایران بدهند این‌بار دیگر از آب خارج نخواهند شد!

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۷ )