در روزی که تیم ملی بلژیک در آستانه صعود به مرحله یک هشتم نهایی قرار گرفت، کاپیتان این تیم هم به یک دستاورد فردی مهم رسید.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، در دومین دور از بازی‌های گروه هفتم جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه، امروز (شنبه) از ساعت ۱۶:۳۰ به وقت تهران در ورزشگاه اسپارتاک مسکو، تیم‌های ملی بلژیک و تونس به مصاف هم رفتند که این بازی را بلژیکی‌ها قاطعانه‌تر از دور قبل با نتیجه ۵ بر ۲ بردند و در آستانه صعود قرار گرفتند.

برای بلژیکی که در دور قبل پاناما را ۳ بر صفر برده بود، ادن ازار و روملو لوکاکو هر کدام دو بار و میچی باتشوایی یک بار گلزنی کردند. هافبک بازیساز چلسی در دقایق ۶ (از روی نقطه پنالتی) و ۵۱ و مهاجم منچستریونایتد در دقایق ۱۶ و ۳+۴۵ و مهاجم چلسی در دقیقه ۹۰ گلزنی کردند. گل‌های حریف را هم برون در دقیقه ۱۸ و خضری در دقیقه سوم وقت‌های تلف شده نیمه دوم به ثمر رساندند.

دو گلی که ازار در این بازی به ثمر رساند اولین گل‌های او در ۷ بازی‌اش در جام جهانی بود و بالاخره طلسم ناکامی او برای گلزنی در این رقابت‌ها هم شکسته شد.

همچنین روملو لوکاکو با ۲ گلی که در این بازی زد، در کنار کریستیانو رونالدوی ۴ گله در صدر جدول برترین گلزنان جام بیست‌و‌یکم قرار گرفت.

دیگر نکته آماری مهم بازی این بود که برای اولین بار در تاریخ جام جهانی هیچیک از ۲۷ بازی نخست این تورنمنت بدون گل به پایان نرسید. رکورد قبلی ۲۶ بازی در جام جهانی ۱۹۵۴ بود.

نیمه اول

مسابقه همانطور که انتظار می‌رفت با بازی هجومی و کنترل شاگردان روبرتو مارتینس بر توپ و میدان آغاز شد و این تیم از لحاظ آماری کاملاً برتر بود. به لطف یک تصمیم بحث‌برانگیز از سوی داور آمریکایی مسابقه جایر ماروفو که کمک داور ویدئویی (VAR) هم آن را تأیید کرد، استارت گلزنی شیاطین سرخ زده شد. این اتفاق با خطایی روی خط محوطه جریمه روی ازار صورت گرفت رخ داد. ازار خودش پشت ضربه ایستاد و آن را به گل تبدیل کرد. ۱۰ دقیقه پس از او لوکاکو با پاسی از دریس مرتنس اختلاف را به دو گل افزایش داد و خودش را در این جام سه گله کرد. دو دقیقه بعد تونس با یک ضربه ایستگاهی و ضربه سر برون، یکی از دو گل خورده را جبران کرد اما بلژیک اجازه نداد که دو تیم با حداقل اختلاف به رختکن بروند چون روملو لوکاکو در دقیقه سوم وقت‌های تلف شده دومین گل خود و سومین گل تیمش را زد.

نیمه دوم

در نیمه دوم برنامه بازی دو تیم تغییر چندانی نداشت و تیم پرستاره بلژیک حملاتش را از سر گرفت و یک ارسال عمقی تماشایی توسط کوین دی‌بروینه از نیمه زمین بلژیک، ازار را در موقعیتی تک به تک با دروازه‌بان حریف قرار داد و او هم با فریب او دروازه خالی را به آسانی باز کرد. بعد از این گل بلژیکی‌ها چندین موقعیت گلزنی دیگر داشتند به خصوص فرصت‌هایی که میچی باتشوایی از دست داد و شامل یک شوت زیر تیر افقی درازه می‌شد. او سرانجام در دقیقه ۹۰ ناکامی‌هایش را جبران کرد و گل پنجم بلژیک را با رساندن خودش به سانتر تیلمان به ثمر رساند. تونسی‌ها در دقیقه پایانی توسط خضری یکی از گل‌های خورده را جبران کردند تا از سنگینی شکست کم کنند.

در این دیدار فریانی ساسی از تونس تنها بازیکنی بود که از داور کارت زرد گرفت.

بلژیک با پیروزی قاطع‌اش با ۶ امتیاز بالاتر از انگلیس ۳ امتیازی در صدر جدول قرار گرفت و تونس هم بدون امتیاز و تفاضل گل منفی ۴ پایین‌تر از پاناما (بدون امتیاز و تفاضل گل منفی ۳) قرار گرفت.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۱ )