در فاصله ۳ روز مانده به بازی تیم‌های ملی ایران و پرتغال در جام جهانی‌، نشریه پرتغالی رکورد با سنگربان ذخیره تیم ملی ایران گفت‌و‌گویی انجام داده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، نشریه رکورد پرتغال در آستانه دیدار تیم این تیم مقابل ایران با امیر عابدزاده دروازه‌بان ذخیره تیم ملی ایران که خودش را برای مصاف با تیم ملی پرتغال در دور پایانی بازی‌های مرحله گروهی جام جهانی آماده می‌کند، مصاحبه‌ای انجام داده است.

رکورد با یادآور این موضوع که پدر سنگربان ۲۵ ساله تیم موریتیموی پرتغال هم ۲۰ سال پیش در جام جهانی ۱۹۹۸ فرانسه از دروازه ایران محافظت می‌کرد، می‌نویسد: بازی در جام جهانی برای خیلی از بازیکنان اتفاقی نادر است و نادر هم می‌شود زمانی که ۲۰ سال بعد از پدرش دوباره دراین رقابت‌ها حضور پیدا کند. امیر عابدزاده اما یکی از آنهاست که به تیم تحت هدایت کارلوس کی‌روش دعوت شده است. او فرزند همان دروازه‌بانی است که در جام جهانی ۱۹۹۸ فرانسه از دروازه‌ ایران محافظت کرد.

عابدزاده به رکورد گفت: برای من عضویت در این تیم و اینکه مایه سربلندی خانواده‌ام شده‌ام مایه افتخار است. پدرم اغلب اوقات می‌گوید که به من افتخار می‌کند اما من هنوز اهداف بزرگتری دارم تا او را خوشحال‌تر و کاری کنم که بیشتر به من افتخار کند. او در رسیدن من به این جایگاه تأثیر بسیار زیادی داشته است. زمانی به دروازه‌بانی علاقه پیدا کردم که ۳ ساله بودم و پدرم مرا با خودش به تمرینات می‌برد. با این حال او مرا مجبور به انجام کاری نمی‌کرد و فقط عشق خودم به فوتبال و این پست بود که سبب شد دروازه‌بان شوم.

عابد زاده ادامه داد: از بازی‌های پدرم در جام جهانی ۱۹۹۸ و آن بازی که به ما اجازه داد به جام جهانی برویم (بازی ایران و استرالیا)، چیزهایی یادم است. یادم است که من و مادرم وقتی که نتیجه ۲ بر صفر به سود استرالیا شد دیگر به دیدن بازی ادامه ندادیم اما کمی که گذشت شنیدم که مردم دارند فریاد می‌زنند و فهمیدم که ما بازی را مساوی کردیم و ایران صعود کرده است. آن موقع من فقط ۵ سال سن داشتم اما وقتی بزرگتر شدم فیلم‌های دوران بازیگری پدرم را بیشتر نگاه کردم.

با اینکه مقایسه شدن با پدرش برای او تبعات منفی هم در پی داشته، اما امیر عابدزاده می‌گوید ترجیح می‌دهد نیمه پر لیوان را ببیند و خاطران دوران بازیگری احمدرضا را زنده کند. او گفت: همه در ایران پدرم را به عنوان بهترین دروازه‌بان تاریخ فوتبال این کشور می‌شناسند و این برای من هم مایه افتخار است. داشتن پدری مانند او برای من یک امتیاز بزرگ است، اگرچه ممکن است برخی این را سخت بدانند چون انتظارات را از من بالا می‌برد. با این حال من قدردان فرصتی هستم که برای درست گرفتن از پدرم دارم.

امیر عابد زاده در جواب سؤال طنزآمیز رکورد مبنی بر اینکه آیا ۲۰ سال دیگر همه پسر او را در یک جام جهانی دیگر خواهند دید، اظهار داشت: (خنده)، بگذارید اول خودم در جام جهانی بازی کنم و ببینیم چند تعداد بازی می‌توانم انجام دهم. در مورد بقیه چیزها هم ببینیم چه می‌شود.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.