تیم ملی فوتبال ایران در دومین دیدار خود در جام جهانی ۲۰۱۸ امشب به مصاف اسپانیا می‌رود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم, جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه امروز (چهارشنبه) با برگزاری ۳ دیدار از گروه‌های A وB وارد روز هفتم می‌شود جایی که تیم ملی ایران در یکی از حساس‌ترین‌ بازی‌های تاریخ خود با اسپانیایی مصاف می‌کند که از آن به عنوان یکی از مدعیان اصلی قهرمانی جام نام برده می‌شود. ایران در آخرین رده‌بندی فیفا در رتبه ۳۷ و اسپانیا در رتبه دهم قرار دارد اما جایگاه‌ها در رده‌بندی گروه B جام جهانی در هفته دوم این مسابقات متفاوت است. ایران به لطف پیروزی یک بر صفر مقابل مراکش به تنهایی در صدر جدول قرار دارد و اسپانیا و پرتغال, غول‌های بزرگ این جام با تساوی مقابل یکدیگر در رده‌های بعدی.

ماتادورها در حالی در بازی نخست مقابل پرتغال به تساوی سه بر سه رسیدند که آمادگی و البته انگیزه بالای بازیکنان‌شان را برای دستیابی به عنوان قهرمانی جام به رخ کشیدند. هرچند در این بازی هت‌تریک کریستیانو رونالدو همه توجهات را به خودش جلب کرد اما دو گل زیبای دیگو کاستا و تک گل ناچو و همچنین برتری قاطع در آمار نسبت به پرتغال نشان خوبی از بزرگی این تیم دارد. قهرمان جام جهانی ۲۰۱۲ آخرین بار مقابل ایتالیا در یک هشتم نهایی یورو ۲۰۱۶ نتیجه را واگذار کرده و تاکنون به روند شکست‌ ناپذیری‌اش ادامه داده است.

نقطه منفی اسپانیا را می‌توان حواشی دانست که بعد از اخراج سرمربی این تیم در اردوی لاروخا پیش آمد. خولن لوپتگی در فاصله دو روز تا بازی با پرتغال اخراج و فرناندو هیرو که مدیر فنی تیم بوده جانشین او شد تا با این تغییر و تحولات لحظه آخری احتمال این برود که در نهایت یک جا پای لاروخا در این جام بلغزد, شاید مقابل ایران و شاید در بازی‌های بعد.

در سوی دیگر تیم ملی ایران بعد از عبور از مراکش با انگیزه دوچندان به استقبال ماجراجویی می‌رود, آن هم در جامی که تاکنون آلمان, مدافع عنوان قهرمانی, شکست و آرژانتین و برزیل توقف را تجربه کرده‌اند. ایرانی‌ها با همین موضوع که «جام جهانی ۲۰۱۸ با نام‌ها کاری ندارد» می‌خواهند با گرفتن امتیاز از اسپانیا بزرگ, تکه‌ای از پازل شگفتی‌های این جام را از آن خود کنند.

تیمِ آماده کی‌روش با مصدومیت بی‌موقع روزبه چشمی روبه‌رو شده است. مدافعی که برخلاف انتقاد‌هایی که به او وارد می‌شد در بازی مراکش جزو خوب‌های ایران بود و حالا باید در نبود او به دنبال مهره‌ای برای مهار کاستا, ایسکو, ناچو, اینیستا و دیگر ستاره‌های اسپانیایی گشت. سید مجید حسینی که در اوخر بازی مقابل مراکش به ترکیب آمد شاید اصلی‌ترین گزینه کی‌روش برای پر کردن جای خالی چشمی باشد اما برخی‌ها نیز از پژمان منتظری و حتی محمدرضا خانزاده نام می‌برند که با توجه به اعمال تغییر تاکتیک تیم ملی در این بازی انتخاب هر گزینه‌ای از سوی کادرفنی بعید به نظر نمی‌رسد.

علیرضا جهانبخش و امید ابراهیمی که در بازی پیش با مصدومیت زمین را ترک کرده بودند برای این بازی مشکلی نخواهند داشت و می‌توانند در صورت صلاحدید کی‌روش برای ایران به میدان بروند.

با اعلام کمیته داوران فیفا «آندرس کُنها» اروگوئه‌ای قرار است این دیدار مهم را قضاوت کند. داوری که بازی تیم‌های فرانسه و استرالیا را در هفته نخست مسابقات سوت زده و ۴ مرتبه نیز کارت زردش را جیب خارج کرده است.

در دیگر دیدار‌های امروز پرتغال و مراکش از گروه B به مصاف هم می‌روند که نتیجه این بازی نیز برای مشخص شدن تکلیف تیم‌های صعود کننده از این گروه بسیار سرنوشت‌ساز خواهد بود. در گروه A نیز اروگوئه مقابل عربستانی به میدان می‌رود که در بازی نخست شکست ۵ بر صفر از روسیه را تجربه کرده است.

برنامه بازی‌های امروز (چهارشنبه) جام جهانی به شرح زیر است:

* پرتغال- مراکش (گروه B) ساعت ۱۶:۳۰ به وقت تهران - ورزشگاه لوژنیکی

* اروگوئه- عربستان (گروه A) ساعت ۱۹:۳۰ به وقت تهران - ورزشگاه رستوف

* ایران- اسپانیا (گروه B) ساعت ۲۲:۳۰ به وقت تهران - ورزشگاه کازان

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.