تیم پرستاره فرانسه با کمک تکنولوژی‌‌ای که برای اولین بار در تاریخ جام جهانی به کار گرفته می‌شود، اولین بازی‌اش در جام بیست‌‌و‌یکم را برد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، در آغاز سومین روز از جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه و در گروه سوم این رقابت‌ها، امروز (شنبه) از ساعت ۱۴:۳۰ به وقت تهران تیم‌های ملی استرالیا و فرانسه در ورزشگاه کازان‌آره‌نای شهر کازان به مصاف یکدیگر رفتند که این بازی با پیروزی ۲ بر یک تیم ملی فرانسه به پایان رسید. در این بازی گریزمان در دقیقه ۵۸ از روی نقطه پنالتی و پوگبا در دقیقه ۸۱ برای فرانسه و همچنین جدیناک در دقیقه ۶۲ از روی نقطه پنالتی برای استرالیا گلزنی کردند.

نیمه اول

در نیمه نخست همانطور که انتظار می‌رفت، تیم پرستاره و جوان دیدیه دشان (جوان‌ترین ترکیب تاریخ تیم ملی فرانسه در بازی اول خروس‌ها در جام جهانی از سال ۱۹۳۰ با میانگین سنی ۲۴ سال و ۶ ماه) که امباپه ۱۹ ساله را به عنوان جوانترین بازیکن تاریخ فرانسه در جام جهانی در ترکیب داشت، در اکثر دقایق بر توپ و میدان مسلط بود و میل بیشتری به حمله نشان داد. در سمت مقابل هم استرالیا به ضدحملات و ضربات شروع مجدد چشم دوخته بود تا از این طریق بتواند دروازه نایب قهرمان یورو ۲۰۱۶ را تهدید کند و یک بار هم موفق به انجام این کار شد که این خطر با واکنش به موقع هوگو یوریس دفع شد و او در نود و نهمین بازی ملی‌اش دروازه خروس‌ها را از فروپاشی نجات داد.

بازی فیزیکی استرالیا در این دیدار مانع از آن شد که فرانسوی‌ها بازی روان همیشگی خود را به معرض نمایش بگذارند و خروس‌ها با وجود تلاش‌های بیشترشان برای گشودن دروازه حریف در نهایت راه به جایی نبردند. در سمت مقابل اما استرالیایی‌ها در دقیقه پایانی نیمه اول حمله خطرناکی روی دروازه فرانسه ترتیب دادند که آن هم به جایی نرسید و به این ترتیب دو تیم با تساوی بدون گل به رختکن رفتند.

نیمه دوم

در نیمه دوم بازی نسبت به نیمه اول، دو تیم بازی جذاب‌تری را به نمایش گذاشتند و موقعیت‌های بیشتری خلق شد. فرانسه مانند نیمه نخست باز هم بیشتر توپ و میدان را در اختیار دشت و برای حمله روی دروازه استرالیا اشتیاق نشان داد و در دقیقه ۶۰ بود که با یک حمله و ارسال عمقی برای آنتوان گریزمان در محوطه جریمه حریف صاحب یک موقعیت گلزنی شد. لکیه مدافع حریف با یک تکل از پشت گریزمان را سرنگون کرد و خطر را دفع کرد. داور بازی در ابتدا دستور به ادامه مسابقه داد اما لحظاتی بعد با مشورت با کمک داور ویدئویی خود و بازبینی صحنه، نقطه پنالتی را نشان داد و به این ترتیب برای اولین بار در این جام جهانی نظر داور با مشورت با کمک داور ویدئویی (VAR) برگشت. آنتوان گریزمان هم از این فرصت نهایت استفاده را برد و از روی نقطه پنالتی در دقیقه ۵۸ قفل دروازه‌ها را شکست.

خوشحالی فرانسوی‌ها اما خیلی دوام نداشت چون در شرایطی مشابه در آن سوی میدان استرالیا صاحب یک ضربه پنالتی شد.

در دقیقه ۶۱ ساموئل اومتیتی مدافع فرانسوی‌ها در محوطه جریمه تیمش حرکت عجیبی انجام داد و با دست روی توپ ارسالی توسط بازیکنان استرالیا تأثیر گذاشت و داور با کمی تأخیر یک ضربه پنالتی به سود نماینده آسیا اعلام کرد. به این ترتیب بعد از ۴ دقیقه، «ساکروس» توسط جدیناک گل تساوی را از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند.

بعد از مساوی شدن نتیجه، دو تیم بازی متعادل‌تری را ارائه کردند اگرچه فرانسوی‌ها در یکی دو صحنه موقعیت‌های خطرناکی داشتند که شلوغی محوطه جریمه حریف مانع از تبدیل شدن آنها به گل شد.

در دقیقه ۸۰ اما فرانسه مزد بازی بهتر خود را گرفت زمانی که در یک کش و قوس پل پوگبا با وجود مزاحمت مدافع فرانسه، با یک ضربه قوسی از روی سر دروازه‌بان حریف توپ را زیر تیر افقی دروازه استرالیا کوبید. در حالی که بازیکنان دو تیم در مورد عبور توپ از خط دروازه تردید داشتند، داور با استفاده از تکنولوژی خط دروازه اعلام کرد که ضربه پوگبا از خط دروازه عبور کرده و به این ترتیب دومین گل فرانسه به ثبت رسید و همین گل هم مسبب اولین پیروزی خروس‌ها در جام بیست‌ویکم شد. در این بین هنوز این شائبه وجود دارد که گل باید به نام پوگبا ثبت شود یا بهیچ (گل به خودی)؟

در دقیقه ۸۳ دنیل ارزانی به جای رابی کروسه برای استرالیا وارد میدان تا با ۱۹ سال سن، جوان‌ترین بازیکن جام‌جهانی شود.

در این دیدار تولیسو از فرانسه و لکیه، بهیچ و ریسدون از استرالیا از داور کارت زرد گرفتند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.