محکومیت شرکت ورزشی معروف آمریکا از سوی اعضای تیم ملی ایران در یکی از سایت‌های ورزشی این کشور بازتاب داشته است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، پس از پیروزی یک بر صفر شب گذشته (جمعه) تیم ملی ایران مقابل مراکش در روز دوم جام جهانی ۲۰۱۸، تعدادی از ملی پوشان ایران و سرمربی‌شان کی‌روش فرصت را غنیمت شمرده و به اقدام اخیر شرکت نایکی آمریکا که ملی‌پوشان ایران را از استفاده از محصولات این شرکت در جام جهانی منع کرد، واکنش نشان دادند و واکنش آنها در سایت آمریکایی معروف ESPN‌ هم بازتاب داشته است.

این شبکه به نقل از کریم انصاری فرد ، مهاجم تیم ملی کشورمان نوشته است: کاری که نایکی با ما انجام داد بسیار اشتباه بود. من نمی‌خواهم خیلی به این موضوع بپردازم اما به عنوان یک فوتبالیست می‌توانم به شما بگویم که ما مسائل دیپلماتیک و مشکلات سیاسی را با هم تداخل نمی‌دهیم.

علیرضا جهانبخش یکی دیگر از بازیکنانی بوده است که ESPN‌ انتقاد او از نایکی را برجسته کرده و به نقل از او نوشته است: راستش را بخواهید، این موضوع برای ما چندان مهم نبود. کاری که آنها انجام دادند، بی‌احترامی بود. به نظر من و دیگر بازیکنانی که درباره این موضوع با آنها صحبت کردم، مسائل سیاسی هیچ ربطی به ورزش، آن هم ورزشی زیبا مانند فوتبال ندارند. شما نباید چنین مسائلی را به فوتبال ربط بدهید. متأسفانه این مسئله‌ای است که نایکی انجام داد و مسئولیت آن هم با خودش است اما تصویری که آنها از خودشان حداقل برای ۸۰ میلیون نفر در ایران ساختند، واقعاً تصویر جالبی نیست.

نه فقط بازیکنان ایران، بلکه کارلوس کی‌روش سرمربی پرتغالی تیم ملی ایران هم اعتراضش را به اقدام نایکی عنوان کرده است.

ESPN به نقل از سرمربی ۶۵ ساله تیم ملی نوشته است: ما با شرایطی بد بازی و تمرین می‌کنیم. نه زمین داریم، نه کمپ، نه بازی دوستانه و اینها به خاطر تحریم‌هاست. من فکر می‌کنم که این وظیفه من است که بگویم «بگذارید پسرهای‌مان فوتبال بازی کنند». آنها فقط بازیکنان فوتبال هستند. بگذارید مانند همه فوتبالیست‌های دنیا از فوتبال بازی کردن لذت ببرند. آنها علیه هیچ کسی و هیچ چیزی نیستند. آنها فقط می‌خواهند ابراز وجود کنند و فوتبال بازی کنند. ما زیر چتر فیفا در این جام جهانی هستیم و مهمترین ارزشی که فیفا بر آن تأکید دارد، جدا کردن سیاست از فوتبال است اما این چیزی نیست که ما شاهدش هستیم. این واقعاً در حق ۲۳ پسری که فقط می‌خواهند فوتبال بازی کنند، بی‌انصافی است. بازیکنان من امروز نشان دادند که لیاقتش را دارند که مانند هر بازیکن دیگری در دنیای فوتبال با آنها رفتار شود.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۴ )