سرمربی تیم ملی در نشست خبری پس از دیدار مقابل مراکش حاضر شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ کارلوس کی‌روش در ابتدای این نشست به تحریم هایی که در مسیر آماده سازی تیم ملی مشکلاتی ایجاد کرده بود اشاره کرد و گفت: من نمی توانم به بازیکنان تکیه کنم ولی چیزی که نیاز داریم به آن خیلی افتخار کنیم و تحسین کنیم و درباره اش صحبت کنیم، نگرش عالی و فضای تیم و انسجام تیم و غرور بازیکنان تیم ملی ایران بوده. تیم ها حاضر نبودند با ما بازی کنند و همه تلاش کردند یک سری مشکلات برایمان ایجاد کنند ولی این موضوع برای بازیکنان ما منبع الهام بود. با توجه به اردوهایی که نداشتیم و تحریم ها که یک سری مشکلات ایجاد کرد، فکر می کنم وظیفه من است که در برابر همه بگویم که اجازه بدهید بچه های ما فوتبال بازی کنند و از فوتبالشان لذت ببرند. بقیه ملت ها هم بازیکنان فوتبال هستند. اینها دنبال توپ می دوند و می خواهند خودشان را نشان بدهند و کار دیگری ندارند. ما در این جام جهانی و زیر چتر فیفا هستیم و ارزش اصلی فیفا این است که سیاست را کنار بگذارد ولی این چیزی نیست که در حال حاضر دارد اتفاق می افتد. بچه های ما امروز نشان دادند واقعا شایسته هستند مثل بقیه تیم ها با آنها برخورد شود به همین خاطر وظیفه من است که آنها را تحسین کنم و در جایگاه صحیح قرار دهم. چون هر بار که بازی می کنند فقط یک هدف دارند و آن هم این است که توپ را در بهترین جایی قرار بدهند که باید باشد و به خاطر مردم بهتر شوت کنند.

کی‌روش در ادامه در پاسخ به سوال دیگری گفت: هیچ کس سوپرمن نیست و سوپرمن فقط در کارتون ها دیده می شود. آنها ابرمرد نیستند ما فقط با هم کار کردیم تا بتوانیم نتیجه بگیریم. انتظاراتی که ما داشتیم وقتی قرعه کشی شد دو گزینه داشتیم یا جام جهانی را عوض کنیم یا امیدمان را نگه داریم. تصمیم گرفتیم ادامه بدهیم. ما وظیفه داشتیم مبارزه کنیم و یک ماموریت غیرممکن داشتیم و می خواستیم غیرممکن را ممکن کنیم.

او با اشاره به برد دقایق آخر تیم ملی گفت: اگر ۹۹ دقیقه دفاع کنیم و یک دقیقه وقت داشته باشیم باید در همان یک دقیقه گل بزنیم. این کاری بود که ما کردیم و تمام تلاشمان را کردیم که به این هدف برسیم و این شیوه ای بود که ما بازی کردیم.

سرمربی پرتغالی تیم ملی سپس درباره تاثیر این پیروزی بر بازی های بعدی تیم ملی گفت: من همیشه گفتم و باز هم می گویم در فوتبال بهترین دارو پیروزی است، بنابراین وقتی می بری روحیه، اعتماد، اشتیاق داری اما برای ما این پیروزی و در کنار بازیکنان باید بگویم ما هنوز چیزی برای جشن گرفتن نداریم. تلاش زیادی در این بازی کردیم اما می توانم بگویم مسوولیت ما بیشتر شده پس باید یک رویکرد متواضعانه اتخاذ کنیم و همچنان باید متحد بمانیم. چون فقط با اتحاد می توانیم برنده باشیم. و مقابل اسپانیا و پرتغال با امید و تعهد بازی کنیم و فرصتی پیش بیاید تلاش می کنیم که ببریم. من جواب ساده ای می دهم بردن بهترین دارو در فوتبال است و بازیکنان خیلی از این برد هیجان زده هستند اما این هیجان باعث می شود تعهد ما بیشتر شود و ما مجبور هستیم دست آنها را بگیریم و مسوولیتمان بیشتر است.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۶ )