سرمربی کروات پرسپولیس نسبت به اخراج خولن لوپتگی از سمت سرمربیگری تیم ملی فوتبال اسپانیا واکنش نشان داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، برانکو ایوانکوویچ در گفت‌وگو با روزنامه «Jutarnji list» کرواسی در خصوص اخراج خولن لوپتگی از سمت سرمربیگری تیم ملی فوتبال اسپانیا دو روز پیش از آغاز مسابقات جام جهانی ۲۰۱۸ گفت: از تصمیم فدراسیون فوتبال اسپانیا به هیجان آمدم. این واکنش واقعی کسانی است که مراقب همه چیز هستند. به شخصه واکنشی که سران فدراسیون فوتبال اسپانیا نشان دادند تا از نگرش خود محافظت کنند را دوست داشتم. برای این حرکت و به افتخار آنها کلاه از سر برمی‌دارم.

وی با اشاره به اینکه هم مربیان و هم بازیکنان باید به قوانین احترام بگذارند و در قبال کارفرمایان خود درست رفتار کنند، تأکید کرد: مذاکره کردن حق قانونی یک مربی است، اما لوپتگی به تازگی قرارداد خود را با فدارسیون فوتبال اسپانیا تمدید کرده بود و در حالت عادی باید به اطلاع مسئولان این فدراسیون می‌رساند که در حال مذاکره با شخصی دیگر است، اما او این کار را نکرد. لوپتگی یک اسپانیایی تمام‌عیار است، اما او به هر حال به رئال مادرید می‌رود... به همین خاطر از واکنش فدراسیون فوتبال اسپانیا خوشحال شدم. این هشداری به همه بود که فدراسیون به دنبال روابط حرفه‌ای است. آنها قدرت خود را نشان دادند و پیام واضحی است دادند مبنی بر اینکه هیچ کس از تیم ملی قدرتمندتر نیست و لوپتگی هم نشان داد که بویی از بازی جوانمردانه نبرده است. در مورد باشگاه‌ها هم اوضاع به همین منوال است و کسی از باشگاه و تیم بالاتر نیست.

سرمربی پرسپولیس اظهار داشت: واکنش بازیکنان تیم ملی فوتبال اسپانیا به انتخاب فرناندو هیرو علیرغم اینکه او تجربه سرمربیگری آنچنانی نداشت، مثبت بود. به هر حال این تغییرات ممکن است مشکلاتی هم به وجود بیاورد، اما اطمینان دارم که بازیکنان اسپانیا برای کسب نتایج خوب، بیشتر تلاش خواهند کرد. هیرو دانش لازم و کافی را دارد چون در رده باشگاهی و ملی بازی کرده و به عنوان مدیر فنی تیم ملی فوتبال اسپانیا و دستیار سرمربی در رئال مادرید هم ایفای نقش کرده است. شکی ندارم که هیرو با وجود تجربه کمش می‌تواند تیم ملی اسپانیا را رهبری کند.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۱ )