رقابت فوتبالی پرتغال و اسپانیا یکی از قدیمی‌ترین رقابت‌های فوتبالی در قاره سبز به حساب می‌آید و تحت عنوان « نبرد ایبری » یا « دربی ایبری» شناخته می‌شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ شبه جزیره ایبِری در جنوب غربیاروپا قرار دارد و علاوه بر پرتغال و اسپانیا، کشورهای آندورا و جبل‌طارق را نیز دربر می‌گیرد. اولین دیدار این دو تیم در دسامبر ۱۹۲۱ بود که پرتغالی‌ها با نتیجه ۳بر یک شکست خوردند. نکته جالب اینجاست که پرتغالی‌ها برای رسیدن به اولین پیروزی‌شان۲۶ سال صبر کردند و در نهایت در سال ۱۹۴۷ با نتیجه ۴ بر یک برنده شدند. البتهرقابت این دو کشور علاوه بر فوتبال، جنبه تاریخی نیز داشته و مورخان آغاز خصومتاین دو را سال ۱۵۸۱ میلادی اعلام کرده‌اند.

اسپانیایی‌ها می‌خواهند خاطره تلخ مردم این کشور از حذف درمرحله گروهی در جام جهانی ۲۰۱۴ را پاک کنند. در مقابل رونالدو و یارانش می‌خواهندنشان دهند که قهرمانی تیمشان در یورو ۲۰۱۶ تصادفی نبوده و حرف‌های زیادی برای گفتندر جام بیست و یکم دارد دارند. برزیل اروپا در حالی در اولین بازی گروه B به مصافاسپانیا می‌رود که تا پیش از این ۳۶ بار در دیدارهای مختلف رسمی و دوستانه بایکدیگر رو به رو شده بودند که شش پیروزی، ۱۲ تساوی و ۱۸ شکست را مقابل ماتادورهاثبت کرده بود.

بهترین پیروزی اسپانیا مقابل پرتغال به مقدماتی جامجهانی ۱۹۳۴ باز می‌گردد که با نتیجه ۹ بر صفر پیروز شدند. بهترین نتیجه پرتغالی‌هاهم پیروزی چهار بر صفر این تیم در دیدار دوستانه ۱۷ نوامبر سال ۲۰۱۰ در لیسبون رقمخورد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.