عضو کمیسیون ورزش، گردشگری و جوانان دومای روسیه بهانه امنیتی هایو اشپلت، خبرنگار شبکه ARD آلمان برای عدم سفر به روسیه را یک نقشه خنده‌دار توصیف کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از خبرگزاری ریانووستی روسیه، دیمیتری اسویشف گفت: هایو اشپلت به خوبی می‌داند که جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه در سطح کیفی بسیار بالایی سازماندهی شده و شرایط کاری روزنامه‌نگاران و هواداران فوتبال در کشور میزبان فراتر از حد تصور و قابل ستایش خواهد بود. بنابراین در روسیه چه کار می‌توانست بکند؟ شروع به نوشتن چیزهای بد از کشورمان در رسانه‌اش کند و پس از رفتن از روسیه دیگری کاری برای انجام دادن نخواهد داشت. در این شرایط بهتر بود و این ارزش را داشت تا سفرش را به روسیه لغو کند، آژانس امنیتی کشورش (آلمان) که از پرونده‌ هایو اشپلت آگاه هستند را به مداخله بکشاند و سفرش را به دلیل خشونت‌های احتمالی و بازجویی‌ روسیه از او خطرناک جلوه دهند. این خیلی خنده‌دار است.

عضو کمیسیون ورزش، گردشگری و جوانان دومای روسیه ادامه داد: بهتر است تا هایو اشپلت در خانه بنشیند و جشن بزرگ فوتبال جهان را از تلویزیون تماشا کند. از تیم ملی فوتبال آلمان حمایت کند و منتظر بازنشستگی‌اش باشد.

هایو اشپلت نام این خبرنگار ۵۵ ساله است که ماه گذشته با تلاش‌های هیکو ماس، وزیر خارجه آلمان توانست ویزای سفر به روسیه را دریافت کند و به این ترتیب مشکلات سفرش به روسیه برطرف شد. در آن زمان کمیته تحقیقات روسیه اعلام کرده بود که اگر اشپلت به روسیه برگردد از او بازجویی‌هایی به عمل خواهند آورد چون او از ارائه برخی توضیحات در خصوص تحقیقات این کشور در مورد گریگوری رودچنکوف، مدیر سابق لابراتورهای دوپینگ روسیه خودداری کرده بود.

اکنون در آستانه آغاز جام جهانی شبکه ARD آلمان مدعی شده است که اشپلت به روسیه سفر نمی‌کند چون آژانس‌های امنیتی آلمان به این نتیجه رسیده‌اند که بازگشت به کشور میزبان جام جهانی برای این خبرنگار آلمان خطرات پیش‌بینی نشده‌ای را به همراه خواهد داشت و به همین دلیل او از سفر به روسیه منع شده است.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.